آیا پلاگین هیبریدی‌ها ارزش هزینه کردن بیشتر را دارند؟

10 خودروی پلاگین هیبریدی کم مصرف دنیا

2 اسفند 1396 19:42
  • در دنیای پلاگین هیبریدی‌ها چه می‌گذرد؟

    در دنیای پلاگین هیبریدی‌ها چه می‌گذرد؟

    در دنیای خودروهای امروزی، مدل‌های پلاگین هیبریدی در واقع پلی بین دنیای مدل‌های احتراق داخلی و خودروهای تمام الکتریکی هستند. پلاگین هیبریدی‌ها باتری‌های بزرگ‌تری در مقایسه با مدل‌های هیبریدی معمولی دارند که به آن‌ها اجازه می‌دهد بتوانند فقط با اتکا به نیروی الکتریکی خود مسافت بیشتری را طی کرده و علاوه بر کاهش مصرف سوخت، آلایندگی کمتری هم داشته باشند. در حالی که رنج حرکتی تمام الکتریکی آن‌ها از مدل‌های تمام الکتریکی کم‌تر است، پلاگین هیبریدی‌ها از آن جایی که یک موتور احتراق داخلی هم دارند، در آن‌ها خبری از استرس مربوط به تمام شدن شارژ باتری نیست. زمانی که باتری تا یک سطح خاصی خالی می‌شود، یک مدل پلاگین هیبریدی تبدیل به یک خودروی هیبریدی معمولی می‌شود و میزان رنج حرکتی آن به مقدار سوخت موجود در باک بستگی خواهد داشت.

    رنج حرکتی تمام الکتریکی یک مدل پلاگین هیبریدی می‌تواند بسته به

  • 10- آئودی A3 اسپرت بک e-tron

    10- آئودی A3 اسپرت بک e-tron

    رنج حرکتی تمام الکتریکی: 26 کیلومتر؛ MPG-e (مصرف سوخت معادل): 2.8 لیتر به ازای هر صد کیلومتر؛ مصرف بنزین: 6.5 لیتر به ازای هر صد کیلومتر قیمت پایه: 40 هزار و 475 دلار

    آئودی A3 اسپرت بک e-tron یک نسخه هاچ بک پلاگین هیبریدی از سدان ساب کامپکت محبوب کمپانی است. این خودرو با داشتن یک رنج حرکتی تمام الکتریکی که سالانه فقط 250 دلار در مصرف سوخت برای مالک صرفه جویی ایجاد می‌کند، 7550 دلار در مقایسه با A3 بنزینی گران‌تر است و حتی با وجود تخفیف 4500 دلاری مالیات در آمریکا برای آن، باز هم خودروی خیلی به صرفه‌ای نیست.

  • 9- کرایسلر پاسیفیکا هیبریدی

    9- کرایسلر پاسیفیکا هیبریدی

    رنج حرکتی تمام الکتریکی: 53 کیلومتر؛ MPG-e (مصرف سوخت معادل): 2.8 لیتر به ازای هر صد کیلومتر؛ مصرف بنزین: 7.3 لیتر به ازای هر صد کیلومتر قیمت پایه: 43 هزار و 90 دلار

    نسخه پلاگین هیبریدی مینی ون کرایسلر پاسیفیکا قیمتی 6 هزار دلار بیشتر از نسخه معمولی آن دارد، ولی سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا می‌گوید این خودرو سالانه 750 دلار در هزینه‌های سوخت مالک صرفه جویی ایجاد می‌کند و از یک یارانه مالیاتی 7500 دلاری دولتی برخوردار است.

  • 8- فورد فیوژن Energi

    8- فورد فیوژن Energi

    رنج حرکتی تمام الکتریکی: 33 کیلومتر؛ MPG-e (مصرف سوخت معادل): 2.4 لیتر به ازای هر صد کیلومتر؛ مصرف بنزین: 5.6 لیتر به ازای هر صد کیلومتر قیمت پایه: 32 هزار و 180 دلار

    فورد فیوژن انرژی پلاگین هیبریدی 5 هزار دلار از نسخه هیبریدی خود گران‌تر است، ولی خریداران می‌توانند هنگام خرید از 4007 دلار یارانه مالیاتی دولتی و همچنین هزینه‌های کم‌تر سوخت، بهره ببرند.

  • 7- کیا اپتیما پلاگین هیبریدی

    7- کیا اپتیما پلاگین هیبریدی

    رنج حرکتی تمام الکتریکی: 47 کیلومتر؛ MPG-e (مصرف سوخت معادل): 2.3 لیتر به ازای هر صد کیلومتر؛ مصرف بنزین: 5.9 لیتر به ازای هر صد کیلومتر؛ قیمت پایه: 36 هزار و 105 دلار

    کیا اپتیما پلاگین هیبریدی یکی از بهترین مدل‌های لیست ما محسوب می‌شود و در حالی که 4200 دلار گران‌تر از اپتیما هیبریدی استاندارد است، شامل یک تخفیف مالیاتی فدرال 4919 دلاری می‌شود. هنوز سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا اعداد مرتبط با مصرف سوخت نسخه جدید 2018 برادر این خودرو، سوناتا پلاگین هیبریدی را اعلام نکرده، ولی انتظار می‌رود اعداد آن هم مشابه اپتیما باشند.

  • 6- کیا نیرو پلاگین هیبریدی

    6- کیا نیرو پلاگین هیبریدی

    رنج حرکتی تمام الکتریکی: 42 کیلومتر؛ MPG-e (مصرف سوخت معادل): 2.2 لیتر به ازای هر صد کیلومتر؛ مصرف بنزین: 5.1 لیتر به ازای هر صد کیلومتر؛ قیمت پایه: 32 هزار و 440 دلار

    نسخه پلاگین هیبریدی کیا نیرو که برای سال 2018 به خانواده مدل‌های این کراس اور کوچک اضافه شده مصرف سوخت اندکی دارد و حتماً می‌تواند واجد شرایط تخفیف‌های مالیاتی دولت آمریکا باشد، ولی هنوز میزان رسمی این تخفیف اعلام نشده است. امیدواریم این تخفیف به قدری باشد که بتواند 5350 دلار قیمت بیشتر در مقایسه با نیرو هیبریدی معمولی را جبران کند.

  • 5- هیوندای آیونیک پلاگین هیبریدی

    5- هیوندای آیونیک پلاگین هیبریدی

    رنج حرکتی تمام الکتریکی: 47 کیلومتر؛ MPG-e (مصرف سوخت معادل): 2.1 لیتر به ازای هر صد کیلومتر؛ مصرف بنزین: 4.5 لیتر به ازای هر صد کیلومتر؛ قیمت پایه: 25 هزار و 835 دلار

    نسخه پلاگین هیبریدی هیوندای آیونیک برای نخستین بار در مدل 2018 رونمایی شده است و ارزان‌ترین مدل پلاگین هیبریدی در بین 10 مدل این لیست ما محسوب می‌شود. قیمت این خودرو تقریباً 2300 دلار بیشتر از مدل پایه آیونیک هیبریدی است، اگر چه سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا می‌گوید این خودرو سالانه فقط 50 دلار در هزینه‌های سوخت شما صرفه جویی ایجاد خواهد کرد و از یک تخفیف مالیاتی فدرال 4543 دلاری بهره می‌برد.

  • 4- هوندا کلاریتی پلاگین هیبریدی

    4- هوندا کلاریتی پلاگین هیبریدی

    رنج حرکتی تمام الکتریکی: 77 کیلومتر؛ MPG-e (مصرف سوخت معادل): 2.1 لیتر به ازای هر صد کیلومتر؛ مصرف بنزین: 5.6 لیتر به ازای هر صد کیلومتر؛ قیمت پایه: 34 هزار و 290 دلار

    نسخه پلاگین هیبریدی هوندا کلاریتی در دو مدل تمام الکتریکی و سلول سوختی هم موجود است تا کمپانی مجموعه کاملی از مدل‌های دوست دار محیط زیست این خودرو را ارائه کرده باشد. در مجموعه مدل‌های 2018 هوندا مدل هیبریدی استاندارد وجود ندارد، به جز آکورد هیبریدی که برای سال 2018 فیس لیفت شده ولی تا لحظه نگارش این مطلب، قیمت آن هنوز اعلام نشده است. مدل 2017 این خودرو قیمت پایه‌ای معادل 30 هزار و 500 دلار دارد. هوندا کلاریتی پلاگین هیبریدی از یک تخفیف مالیاتی فدرال 7500 دلاری بهره می‌برد.

  • 3- شورولت ولت

    3- شورولت ولت

    رنج حرکتی تمام الکتریکی: 85 کیلومتر؛ MPG-e (مصرف سوخت معادل): 2.2 لیتر به ازای هر صد کیلومتر؛ مصرف بنزین: 5.6 لیتر به ازای هر صد کیلومتر؛ قیمت پایه: 34 هزار و 95 دلار

    هاچ بک 4 درب کوچک شورولت فورد یک خودروی الکتریکی است که رنج حرکتی آن توسط یک موتور کوچک بنزینی که به هنگام خالی شدن باطری نیروی مورد نیاز موتور الکتریکی خودرو را تأمین می‌کند افزایش یافته است. برای شورولت ولت دولت آمریکا یک تخفیف مالیاتی 7500 دلاری در نظر گرفته است؛ این مدل نسخه هیبریدی ندارد ولی مدل تمام الکتریکی شورولت بولت با رنج حرکتی 383 کیلومتر 3400 دلار گران‌تر از این مدل است و تخفیف مالیاتی بیشتری هم دارد.

  • 2- بی ام و i3 REX

    2- بی ام و i3 REX

    رنج حرکتی تمام الکتریکی: 156 کیلومتر؛ MPG-e (مصرف سوخت معادل): 2.1 لیتر به ازای هر صد کیلومتر؛ مصرف بنزین: 6.7 لیتر به ازای هر صد کیلومتر؛ قیمت پایه: 49 هزار و 295 دلار

    این مدل از یک موتور بنزینی برای افزایش رنج حرکتی استفاده می‌کند و با یک باتری و باک فول می‌توانید با آن 290 کیلومتر رانندگی کنید. این خودرو 3850 دلار گران‌تر از نسخه تمام الکتریکی است و واجد شرایط تخفیف 7500 دلاری مالیاتی دولت آمریکاست.

  • 1- تویوتا پریوس پرایم

    1- تویوتا پریوس پرایم

    رنج حرکتی تمام الکتریکی: 40 کیلومتر؛ MPG-e (مصرف سوخت معادل): 1.8 لیتر به ازای هر صد کیلومتر؛ مصرف بنزین: 4.3 لیتر به ازای هر صد کیلومتر قیمت پایه: 27 هزار و 995 دلار

    سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا می‌گوید رانندگی 24 هزار کیلومتری با تویوتا پریوس پرایم سالانه 600 دلار هزینه سوخت و برق برای مالک خواهد داشت و در مقایسه با یک مدل معمولی در طی 5 سال معادل 4500 دلار برای مالک صرفه جویی به ارمغان می‌آورد. این خودرو تقریباً 3600 دلار گران‌تر از مدل پایه پریوس است.

دیدگاه کاربران