مجهز به پیشرانه‌های جدید

فیس‌لیفت سوزوکی ویتارا برای مدل 2019

10 مرداد 1397 11:00

تقریباً چهار سال از معرفی نسل چهارم سوزوکی ویتارا در نمایشگاه بین‌المللی خودرو پاریس در سال 2014 می‌گذرد، اکنون سوزوکی تصمیم گرفته برای سال 2019 ظاهر و بخش فنی کراس‌اور کوچک خود را به‌روزرسانی کند.

برای قوای محرکه ویتارا 2019 دو پیشرانه بنزینی 1 و 1.4 لیتری توربوشارژر تدارک دیده شده که اولین بار سال گذشته بر روی مدل S-Cross معرفی شدند.در مدل 2019 تغییرات انجام شده در نمای ظاهری به جلوپنجره بازطراحی شده، سپر اصلاح شده، به‌کارگیری طرح جدید در چراغ‌های عقب و همچنین اضافه شدن دو طیف جدید به رنگ‌های قابل سفارش برای بدنه خودرو محدود می‌شود.

یکی دیگر از تغییرات مهم ایجاد شده در این خودرو را باید در کابین آن جستجو کرد، جایی‌که اکنون پشت آمپر ویتارا 2019 به صفحه نمایش کوچکی مجهز شده است. غیر از این باید به استفاده از مواد پلاستیکی با کیفیت بهتر در کابین خودرو نسبت به مدل‌های گذشته اشاره کرد. سوزوکی همچنین نوید اضافه شدن فناوری تازه‌ای به ویتارا 2019 را داده است که البته هنوز جزئیات آن منتشر نشده ولی انتظار می‌رود در زمان معرفی رسمی این خودرو در ماه سپتامبر، ویژگی‌های آن به طور کامل به اطلاع همگان برسد.

برای قوای محرکه ویتارا 2019 دو پیشرانه بنزینی  1 و 1.4 لیتری توربوشارژر تدارک دیده شده که اولین بار سال گذشته بر روی مدل S-Cross معرفی شدند. پس از عرضه این دو پیشرانه، نسخه 1.6 لیتری که تا پیش از این روی ویتارا نصب می‌شد بازنشسته می‌شود.

سوزوکی هنوز در مورد تفاوت در سطح تجهیزات تیپ‌های مختلف این خودرو جزئیاتی منتشر نکرده اما گفته که دو تیپ SZ4 و SZ-T از پیشرانه یک لیتری بهره می‌برند که قدرتی معادل با 109 اسب‌بخار تولید می‌کند. سیستم چهارچرخ محرک نیز به صورت آپشن روی تیپ SZ-T قابل سفارش بوده که به همراه جعبه‌دنده دستی روی خودرو نصب خواهد شد. اما در تیپ SZ5 پیشرانه 1.4 لیتری روی خودرو نصب خواهد شد که توانی معادل با 138 اسب‌بخار دارد و گشتاوری برابر با 220 نیوتن‌متر ارائه می‌دهد.

تجهیزات ایمنی همچون سیستم پیشگیری از برخورد، خوانش علائم راهنمایی و رانندگی، سیستم پایش نقاط کور، هشدار عبور خودروهای پشت سر و سیستم ترمز مجهز به سنسور دوگانه روی این خودرو به صورت استاندارد عرضه خواهند شد.

اطلاعات دقیق‌تر درباره قیمت و زمان عرضه مدل جدید از ویتارا که پرفروش‌ترین خودروی برند سوزوکی است، در روزهای نزدیک به معرفی رسمی این خودرو اعلام خواهد شد.

دیدگاه کاربران