تکذیب ادعای اختفا توسط ایران‌خودروی فارس

تکمیل و عرضه پژو پارس‌های ناقص

15 مرداد 1397 13:00

ماجرای خودروهای انبارشده توسط ایران‌خودرو در استان فارس روز گذشته توسط یکی از رسانه‌ها خبری شد. سریعاً دیگر رسانه‌ها و حتی رسانه ملی هم به این مساله پرداختند. اساساً هر خودروسازی نیاز به انباری برای محصولات تکمیل‌شده خود دارد و در برخی شرایط ممکن است زمان ماندن در انبار طولانی‌تر شود. دلیل این‌که این انبار کردن موردتوجه قرار گرفت خبرهایی مبنی بر احتکار خودرو توسط خودروسازان بود که طی چند ماه گذشته به صدر اخبار رسیده‌اند. از سوی دیگر از سوی انجمن قطعه‌سازان و هم از سوی انجمن خودروسازان اعلام شد به دلیل کمبود قطعه بیش از 50 هزار خودروی ناقص در انبار خودروسازان خاک می‌خورد. این خبر توجیهی بود بر چرایی انبار شدن خودروها. حالا بار دیگر در استان فارس تعدادی خودروی خاک خورده مشاهده شده و بحث اختفا پیش آمده است. یک مقام مسئول هم در جواب گفته اساساً اختفا برای ما بی‌معناست و این خودروها تا هفته آینده تأمین قطعه می‌شوند و به‌مرور عرضه خواهند شد.

کریمی: «تمامی این خودروها در انواع روش‌های فروش و پیش‌فروش ایران‌خودرو فروخته شده و احتکار آن بی‌معناست.»به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ایران‌خودرو (ایکوپرس) علی کریمی، مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو فارس، با بیان اینکه شرکت ایران‌خودرو فارس در چهارماهه نخست سال جاری 5 هزار دستگاه پژو پارس تولید و روانه بازار کرده است، گفت: «از ابتدای تیرماه سال جاری به دلیل عدم تأمین قطعه از سوی برخی قطعه‌سازان 1500 دستگاه پژو پارس با کسری تولید و در پارکینگ این شرکت وجود دارد.» وی تاکید کرد: «این خودروهای تولیدی در انتظار تأمین قطعاتی ازجمله کیسه هوا، جلو آمپر و فنر چرخشی هستند. بر اساس تمهیدات انجام‌شده از هفته آینده خودروهای ناقص تولید شده به‌مرور تکمیل و به بازار عرضه خواهد شد.»

تکذیب ادعای اختفای پژو پارس

روز گذشته خبرگزاری تسنیم در گزارشی از اختفای 1900 دستگاه خودرو در انبار ایران‌خودروی فارس خبر داد و به گفته سید یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی به این رسانه اعلام کرده بود: «شرکت ایران‌خودروی مرکز به بهانه کمبود قطعات مذکور، که نوعاً از قطعات جزئی بوده و قابل فراهم شدن است، قصد سوءاستفاده به‌منظور بهره‌برداری از نوسانات قیمتی را دارد؛ بنابراین پرونده تخلف اختفا و عدم عرضه کالا برای این واحد تشکیل و برای بررسی بیشتر به یکی از شعب تعزیرات حکومتی فارس ارجاع داده شد.»

در همین باره بر اساس گزارش ایکوپرس، کریمی ضمن ابراز تأسف از اظهارنظرهای غیر کارشناسی و شتاب‌زده تصریح کرد: «اساساً تمامی این خودروها در انواع روش‌های فروش و پیش‌فروش ایران‌خودرو فروخته شده و احتکار آن بی‌معناست و ما به دنبال تحویل هر چه زودتر محصولات به مشتریان هستیم.»

نویسنده : مسلم تقوی

منبع : باما

دیدگاه کاربران