این بار فروشی نیست

داستان اولین فورد موستانگ فروخته شده

30 مرداد 1397 14:00

داستان‌های زیادی هر روز در مورد انواع فورد موستانگ‌ها می‌شنویم، ولی این یک واقعاً با همه فرق دارد. خانم گیل وایز موستانگ کانورتیبل آبی‌رنگ خود را روز 15 آوریل سال 1964 از یک نمایندگی فورد در شیکاگو خریداری کرده است. این موضوع به‌تنهایی شاید اتفاق خیلی جالبی نباشد، ولی نکته این جاست که دو روز بعد، یعنی در روز 17 آوریل فورد مدل موستانگ را رونمایی جهانی کرد. نمایندگی مذکور چند دستگاه از موستانگ در اختیار داشت و قرار بود این خودروها تا زمانی رونمایی بزرگ آن در نیویورک به کسی فروخته نشوند. وایز در آن سال یک معلم دبیرستان 22 ساله بود و توانسته بود این کانورتیبل جدید موستانگ را دو روز زودتر از کل دنیا دیده و خریداری کند.

54خانم گیل وایز اولین مالک فورد موستانگ در دنیا محسوب می‌شود. وی موستانگ خود را دو روز قبل از رونمایی رسمی خودرو خریداری کرده است. سال در زمان سفر کنید. وایز هنوز هم مالک این خودرو است و موستانگ کانورتیبل کلاسیک داستان به بهترین شکل ممکن بازسازی ‌شده است. مهم‌تر از همه، سند این خودرو دست‌اول بوده و نشان می‌دهد که او در تاریخ 15 آوریل 1964 آن را خریداری کرده است. در شرایطی که تعداد مالکان فورد موستانگ در همه جای دنیا شاید به حدوداً 10 میلیون نفر برسد، گیل وایز نخستین آن‌هاست. به همین دلیل، شرکت فورد وی را به همراه همسرش و البته خودرو، برای حضور در جشن تولید ده میلیون امین موستانگ تولیدی به دفتر اصلی شرکت دعوت کرده بود. به دلیل فوق‌العاده خاص بودن این خودرو، قیمت آن هم بالطبع بسیار بالا خواهد بود.

چقدر بالا؟ به گزارش دیترویت پرس، شرکت بیمه هاگرتی قیمت آن را چیزی بین 350 تا 450 هزار دلار تخمین می‌زند. این قیمت تقریباً 10 برابر یک موستانگ کانورتیبل 1965 کاملاً بازسازی‌شده و حدوداً 100 برابر قیمت 3450 دلاری در سال 1964 است. برخی می‌گویند ارزش آن حتی می‌تواند بیشتر از این عدد باشد.

در حال حاضر وایز هیچ برنامه‌ای برای فروش موستانگ خود ندارد، ولی در فستیوال Woodward Dream Cruise آن را در معرض نمایش عموم قرار خواهد داد.

دیدگاه کاربران