کالبدی مدرن برای یادآوری افتخارات گذشته

رونمایی از کانسپت مرسدس EQ Silver Arrow

5 شهریور 1397 11:00

مرسدس‌بنز برای طراحی کانسپت جدید خود به نام EQ Silver Arrow که همین دیروز در هفته خودرویی مونتری رونمایی شد در تاریخ به هشتاد سال قبل بازگشته است. در طراحی این کانسپت این شرکت از عناصر طراحی W125 مدل 1937 الهام گرفته، مدلی که یکی از ابرخودروهای زمان خود بود و می‌توانست سرعت خود را تا حداکثر 432.7 کیلومتربرساعت افزایش دهد. البته مهندسان مرسدس‌بنز در این کانسپت بی‌خیال پیشرانه V12 سوپرشارژر W125 شده‌اند و به‌جای آن، شاهد استفاده از یک پیشرانه تمام الکتریکی هستیم.

این کانسپت تک‌سرنشین بوده و به یک پیشرانه الکتریکی با 738 اسب‌بخار قدرت مجهز شده است.مرسدس می‌گوید EQ Silver Arrow قدرتی برابر با 738 اسب‌بخار دارد و به یک پک باتری 80 کیلووات ساعتی مجهز شده است. مرسدس می‌داند که صدای موتور الکتریکی به‌هیچ‌وجه نمی‌تواند به‌مانند صدای یک پیشرانه احتراق داخلی برای ماشین‌بازها گوش‌نواز باشد، به همین دلیل راننده‌ها داخل کابین این کانسپت امکان شنیدن صدای یک خودرو فرمول یک یا یک مرسدس-آام‌گ V8 را خواهند داشت.

کانسپت EQ Silver Arrow فقط ظرفیت یک سرنشین دارد و راننده دقیقاً در مرکز خودرو می‌نشیند. طراحی بدنه فیبر کربنی این کانسپت در عین زیبایی بسیار نرم و روان است. در عقب خودرو شاهد استفاده از یک اسپویلر فعال هستیم که در مواقع لزوم باز می‌شود. کاورهای فلزی بخش‌هایی از رینگ‌های 24 اینچی خودرو را پوشانده است. در بخش‌هایی که پوشیده نیستند می‌توانیم تعدادی از 168 پره روی هر یک از رینگ‌ها را ببینیم. رنگ نقره‌ای بدنه به یاد رنگ کلاسیک مدل‌های مسابقه‌ای Silver Arrow انتخاب شده است. جالب است بدانید این خودرو تک‌سرنشین طولی برابر با 5.3 متر دارد.

داخل کابین شاهد ترکیبی زیبا از مواد اولیه طبیعی مانند چرم و چوب گردو با موارد های‌تک مانند صفحه‌نمایش و آمپرهای دیجیتال هستیم. یک نمایشگر دوم دقیقاً در مرکز فرمان واقع شده است.

مرسدس به کمک فناوری واقعیت مجازی یک بازی ویدیویی هم برای داخل کابین تدارک دیده است. زمانی که راننده بخواهد، می‌تواند قابلیتی را فعال کند که یک پیست مسابقه مجازی را به‌جای جاده واقعی نمایش می‌دهد. در این سیستم یک خودرو دیگر که با شما مسابقه می‌دهد و همچنین یک مربی مسابقه مجازی وجود دارند و به بهبود مهارت‌های رانندگی کمک زیادی می‌کنند.

دیدگاه کاربران