با نسل دوم آشنا شوید

چانگان CS35 مدل 2018

25 اسفند 1399 09:52

نسل جدید: زیباتر و مدرن‌تر

تولید چانگان CS35 از سال 2012 شروع شده بود و از این‌رو باید آن را اولین عضو خانواده کراس‌اورهای CS بدانیم. در شش سال نخست حضور CS35 در خط تولید چانگان، مجموع فروش جهانی این خودرو از مرز 750 هزار دستگاه (تا ابتدای سال 2018) عبور کرد. اما سال 2016 بهترین سال این چینی بود، چون بیش از 172 هزار دستگاه از آن به فروش رسید. البته در سال 2017 نیز CS35 با فروش سالیانه‌ای بیش از 150 هزار دستگاه، همچنان رکورددار بود و پرفروش‌ترین کراس‌اور چانگان به حساب می‌آمد.

این موفقیت‌های پی‌در‌پی، بهانه خوبی دست چانگان داد تا بتواند نسلی بی‌نهایت جدید را خلق کند. خوشبختانه این اتفاق در سال 2018 رخ داد و نسل دوم چانگان CS35 معرفی شد.

چانگان CS35 جدید، که در بازار چین با نام CS35 Plus فروخته می‌شود، دیگر هیچ نشانه‌ای از طراحی گذشته‌اش را به ارث نبرده که نکته مثبت بزرگی برای چانگان است. البته اگر از دور به CS35 پلاس نگاه کنید، احتمالاً به یاد محصولات فولکس‌واگن خواهید افتاد که نکته عجیبی نیست چراکه چانگان تا قبل از سال 2018، چهره اکثر کراس‌اورهای گران قیمتش را با الهام از محصولات روز اروپا، از جمله فولکس واگن و لندرور-رنجرور طراحی می‌کرد. همچنین با توجه به قوس ناچیز سقف، گلگیرهای برآمده، چراغ‌های مستطیلی و جلوپنجره‌ای کاملاً افقی، چانگان CS35 پلاس حالا چندین برابر، ابهت بیشتری نسبت به نسل قبلی‌اش، پیدا کرده است.

اگر نگاهی به فضای درونی این خودرو داشته باشیم، با نکات هیجان‌انگیزی مواجه می‌شویم. اولین نکته این است که طراحان چانگان، کابین CS35 پلاس را با الهام از کابین چانگان CS75 مدل 2018 طراحی کرده‌اند و به همین دلیل حالا با کابینی روبه‌رو هستیم که بسیار لوکس‌تر و مدرن‌تر از قبل، به‌نظر می‌رسد. 

مواردی مانند سقف پانوراما، نمایشگر 10.25 اینچی لمسی عریض، فرمان دی‌کات، استارت دکمه‌ای، روکش چرم صندلی‌ها و تهویه اتومات از دیگر امکانات CS35 پلاس هستند.

مشخصات فنی چانگان CS35 پلاس

پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی سابق چانگان، همچنان نیز در دل این خودرو وجود دارد و با جعبه‌دنده شش سرعته آیسن (Aisin) همراه شده و قدرتش نیز به حدود 128 اسب‌بخار می‌رسد.

از آنجایی که نسل اول CS35 یک پیشرانه 1.4 لیتری توربوشارژ با قدرت 158 اسب بخار و گشتاور 260 نیوتن متر داشت، چانگان همین پیشرانه را برای نسل دوم نیز استفاده کرده است. البته مشتریان چینی می‌توانند این موتور توربو را فقط با گیربکس 7 سرعته دوکلاچه سفارش دهند. 

چانگان CS35 پلاس، پس از آنکه اولین رونمایی رسمی‌اش را سال 2018 و در نمایشگاه خودرو چنگدو (Chengdu) تجربه کرد، از اوایل پاییز 2018 راهی بازار چین شده بود. به عبارت دیگر، چینی‌ها از همان سال 1397 امکان خریداری CS35 پلاس را داشتند!

دیدگاه کاربران
کیهان 1399/12/25
با این قیمتها و این درامدها.بهش فکرم نمیشه کرد.حالا کاری نداریم چینیه.دست ما کوتاه
پاسخ
0
0
1
MojaCompany 1399/11/24
ماشینی که نهایت ۱۰۰ تومن باید میبود رو متاسفانه باید ۷۰۰ پرداخت کنیم بابتش
پاسخ
0
0
1
ir 1399/8/3
چی شد که از ماشینای آمریکایی آلمانی و انگلیسی و فرانسه رسیدیم به این آشغالای چینی ؟ تازه هرکی هم پشتش میشینه همچین قیافه میگیره که انگار بنز و بی ام و و جگوار سوار شده !!!!!!!!!!! واقعا" خنده داره و باید گریست
پاسخ
1
1
3
Shahin...........igyukk 1399/8/6
اصلا حرف شما منطقی نیست مردم تا سال ۸۹ یا ۹۰ واقعا داشتند ماشین های چینی آشغال مثل x33 سوار میشدن اما الان فرق کرده حالا خودرو های چینی دارن با ژاپن و آمریکا رقابت میکنن الان به مرحله ای رسیدن که خودرو های برقی و هیبریدی میسازن و برخی خودرو ساز سهام داران اروپایی هستن و خیلی هاشون پیشرانه میتسوبیشی دارن مثل خودرو های برقی BYD یا جیلی که سهام دار ولوو هست و بیش از ۷۰% قطعاتش واسه ولوو سوئده یا ام جی که کلا برند انگلیسیه و برند سایک چین فقط داره مونتاژ میکنه یا برند جک و زوتی(ریگان) که تماما از موتورمیتسوبیشی داره استفاده میشه و یا هایما و بسترن(فاو) که از فناوری مزدا دارن استفاده میکنن و نکته مهمتر الان همه چینی ها شدن ۶ ایربگ یا بیشتر و الان ضعیف ترین خودروی چینی تونسته ۴ستاره ایمنی بگیره و الان شرکت ریگان تونسته با یک موتور ۱.۵لیتری ۱۵۶ اسب بخار بگیره ولی الان هنوزم سورن توربو از یک موتور ۱۶۵۴cc تونسته حداکثر ۱۵۰ اسب بگیره این یعنی پیشرفت چین شما به ۷ ۸سال پیش نگاه نکن که همه چینی ها بی کیفیت و نا ایمن و بدون آپشن بودن الان همه چینی ها هم کیفیت دارن هم ایمنی هم زیبایی هم آپشن و هم خدمات پس از فروش من خودم جک S5 دارم و پسر عموم ریگان کوپا فلگشیپ داره هر دومون از عملکرد فنی ایمنی و کیفیت و اپشن و... راضی هستیم جک من مدل ۹۷ هست و تا الان ۳۱۰۰۰ تا کارکرده و فقط هزینه روغن و فیلتر داشته همییین الان چینی ها دارن میرن به سمت آفرود مثل جک t6, t8 و یا هاوال h9 یا ام جی gs و....
2
3