همه خودروها فروخته شده و منتظر تامین قطعه‌ هستند

رد ادعای احتکار 8845 خودرو در تبریز

10 شهریور 1397 13:00

به دنبال انتشار تصاویری از انبار پر یک شرکت‌ خودروسازی در جاده تبریز-آذرشهر در روزهای گذشته، فارس گزارش داد که یدالله رستمی، فرمانده انتظامی شهرستان آذرشهر از پلمپ آن خبر داد. پس‌ از آن ایکوپرس در گزارشی واکنش «حمید حاجی‌زاد منصور»، مدیرعامل ایران‌خودرو تبریز به این خبر را منتشر کرد. حاجی‌زاد منصور اعلام کرد «همه این خودروها فروخته شده است»؛ بنابراین موضوع احتکار خودبه‌خود منتفی می‌شود.

پس‌از انتشار تصاویری با ادعای احتکار خودرو توسط ایران‌خودرو تبریز، مدیرعامل این شرکت اعلام کرد همه این خودروها به فروش رفته و به دلیل کمبود قطعه تحویل مشتری نشده‌اند.به گزارش فارس رستمی فرمانده انتظامی شهرستان آذرشهر دراین‌باره گفت: «با اشاره به اطلاع از ظن به احتکار خودروی سمند در یکی از انبارهای ایران خودرو در جاده تبریز- آذرشهر، رسیدگی به این موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت. با مراجعه به این انبار، تعداد 8845 دستگاه از انواع خودروی سمند احتکار شده کشف و انبار به دستور مقام قضایی پلمپ و به مراجع قضایی تحویل داده شد.»

اکبر امراهی دادستان آذرشهر نیز با بیان این‌که قوه قضائیه با توجه به شرایط کشور با محتکران قاطعانه برخورد می‌کند، اظهار داشت: «با ورود به موضوع احتکار خودرو سمند در یکی از انبارهای ایران خودرو و پس از بررسی و محرز بودن احتکار پلمپ صادر شد.»

تکذیبیه ایران‌خودرو تبریز

در واکنش به اخبار منتشر شده توسط خبرگزاری‌های مختلف درباره انبار بزرگ خودروهای ایران‌خودرو، ایکوپرس گفته‌های مدیرعامل ایران‌خودرو تبریز در این موضوع را منتشر کرد. «حمید حاجی‌زاد منصور»، با بیان این‌که در حال حاضر 9 هزار و 400 دستگاه خودرو در پارکینگ ایران‌خودرو تبریز موجود است، گفت: «از این تعداد، 2 هزار و 900 دستگاه خودرو آماده تحویل به مشتریان است و شش هزار و 500 دستگاه نیز به دلیل کسری قطعات در پارکینگ این شرکت وجود دارد.»

مدیرعامل ایران‌خودرو تبریز با تاکید بر این‌که با تامین قطعات مورد نیاز، این تعداد خودرو تحویل مشتریان خواهد شد، افزود: «تمامی خودروهای موجود در پارکینگ این شرکت به فروش رسیده و در صورت تاخیر در تحویل خودرو، ماهانه 16 درصد سود تاخیر به‌عنوان جبران خسارت پرداخت می‌شود لذا احتکار به‌هیچ‌عنوان توجیهی نخواهد داشت.»

وی ضمن ابراز تاسف از اظهارات شتاب‌زده و غیر کارشناسی گفت: «این‌گونه اظهارنظرهای غیر کارشناسی فقط باعث التهاب بیشتر بازار خودرو خواهد شد. باید توجه داشت که قبلاً موجودی پارکینگ شرکت ایران‌خودرو تبریز به سازمان تعزیرات حکومتی اعلام‌شده بود.»

حاجی‌زاد منصور افزود: «میانگین تولید روزانه شرکت ایران‌خودرو تبریز 300 دستگاه خودرو سواری است که به دلیل کسری برخی قطعات ایمنی و الکترونیکی حدود شش هزار و 500 دستگاه به‌صورت ناقص تولید شده است.»

نویسنده : مسلم تقوی

منبع : باما

دیدگاه کاربران