این بار در آمریکا

ادامه مراحل تست و آزمایش ب‌ام‌و سری 8 کانورتیبل

11 شهریور 1397 09:00

مراحل نهایی تست سنگین ب‌ام‌و سری 8 کانورتیبل بالاخره شروع شده است. نتایج این مراحل تست که از آن با عنوان آزمایش آب‌وهوای گرم هم یاد می‌شود، بازخوردهایی بسیار مهم در مورد نحوه عملکرد ایمنی قطعات مکانیکی و الکترونیکی در دماهای بسیار گرم در اختیار شرکت قرار خواهد داد. دماهای بالا 50 درجه سانتی‌گراد، طوفان‌های شن در صحرا، تست ترافیک سنگین در خیابان Las Vegas Strip، تست جاده‌های خاکی اطراف کوه ویتنی و مسافت‌های طولانی بین ساحل اقیانوس آرام و رشته‌کوه راکی بخش‌هایی از برنامه تست‌های چالش‌برانگیز ب‌ام‌و سری 8 کانورتیبل در مسیر رسیدن به بازار محسوب می‌شوند.

مهندسان ب‌ام‌و برای تست آب‌وهوای گرم ب‌ام‌و سری 8 کانورتیبل جدید این خودرو را به بیابان موهاوی برده‌اند.دمای هوای مناسب یک مدل کانورتیبل بدون شک در منطقه Death Valley وجود ندارد. گرچه، گرمای هوا و خشکی بیش‌ازحد این پارک ملی که در صحرا موهاوی واقع شده، شرایط بسیار ایده‌آلی برای تست اسید یک مدل خاص ایجاد می‌کند. داخل یک نمونه تستی ب‌ام‌و سری 8 کانورتیبل که ساعت‌ها زیر تابش مستقیم نور آفتاب قرار گرفته، مهندسان ب‌ام‌و قطعات الکترونیکی آنبرد، سیستم صوتی، سنسورها و دوربین‌های سیستم‌های کمکی رانندگی، صفحه نمایش سیستم جدید BMW Operating System 7.0، قابلیت‌های ارتباطی، تنظیمات صندلی‌ها و مهم‌تر از همه، سیستم تهویه مطبوع اتومات را مورد آزمایش قرار می‌دهند. سفر این مدل آزمایشی به سد هوور از سویی دیگر یک چالش بزرگ برای قطعات الکترونیکی خودرو محسوب می‌شود. موج‌های الکترومغناطیسی فوق‌العاده قدرتمند ساطع شده از توربین‌های این نیروگاه برق‌آبی متر و معیار فوق‌العاده خوبی برای سنجش میزان حساسیت سیستم‌های الکترونیکی خودرو در برابر چنین مواردی است.

علاوه‌براین، رانندگی با این خودرو در مسیرهایی بی‌پایان که به دشت‌هایی زیبا و نهایتاً پارک Death Valley افسانه‌ای منجر می‌شود می‌تواند ضد گردوغبار بودن سقف پارچه‌ای چندلایه و مکانیسم بازوبسته شدن سقف را به‌خوبی آزمایش کند. ب‌ام‌و سری 8 کانورتیبل جدید ترکیبی از طراحی زیبا و شیک با تجهیزات کمک رانندگی مدرن و پیشرانه‌ای قوی است. از سویی دیگر، کیفیت سواری بالا و تکنولوژی‌های جدید به‌کار رفته در سیستم تعلیق خودرو شخصیت جذاب و فریبنده آن را تقویت کرده و از سویی دیگر، حس و حال رانندگی اسپرت را وارد سگمنت لوکس‌ها می‌کند.

تست آب‌وهوای گرم به همان اندازه برای توسعه پروژه ب‌ام‌و سری 8 کانورتیبل جدید اهمیت دارد که تست آب‌وهوای سرد مهم است. این تست در مرکز تست زمستانی آریپلوگ سوئد برگزار می‌شود. از دیگر مکان‌هایی که این خودرو تاکنون تست شده می‌توان به جنوب فرانسه و نوربورگ‌رینگ آلمان اشاره کرد.

دیدگاه کاربران