طرحی برای آینده شهرهای شلوغ

خودران شهری کوچک با قابلیت دونیم شدن

12 شهریور 1397 16:00

اگر شخصی به کشورهای شرق آسیا سفر کند، به احتمال زیاد با مشاهده خودروهای کوچک پرشماری که در خیابان‌های شلوغ این منطقه از جهان در حال حرکت هستند بسیار متعجب خواهد شد؛ برخلاف شهرهای آمریکای شمالی که در خیابان‌ها انبوهی از خودروهای بزرگ و پیکاپ‌های عظیم‌الجثه در حرکت هستند.

طراحی این خودرو با الهام از خودروی کوچک اسمارت فورتو آغاز و سپس خودروی حاصل از محور طولی به دو نیم تقسیم شده است.در کشورهای آسیایی به دلیل مقررات دولتی و کمبود فضای شهرها مردم نیز سلیقه خود را تغییر داده و از خودروهای کوچک بیشتر استقبال می‌کنند. اکنون برای پاسخ دادن به چنین تقاضای عظیمی، شرکت‌های خودروسازی سعی می‌کنند مدل‌هایی مناسب تولید کنند. برهمین اساس رووی I-Unit 2025 را می‌توان یکی از خودروهای کوچکی دانست که طرح آن به واسطه پیش‌بینی سلیقه مشتریان و وضعیت آینده شهرها بخصوص در آسیا شکل گرفته است.

این خودرو که طراحی آن توسط Sugar Chowانجام گرفته، علیرغم جثه کوچک در حقیقت از ترکیب دو خودرو ساخته شده است. طراحی این خودرو با الهام از خودروی کوچک اسمارت فورتو آغاز و سپس خودروی حاصل از محور طولی به دو نیم تقسیم شده است. در حقیقت با این عمل، دو خودران مجزا حاصل شد که امکان حرکت به تنهایی یا در کنار هم به صورت خودرویی واحد را دارا هستند.

در هرکدام از آن‌ها یک چرخ بزرگ در جلو و دو چرخ کوچک‌تر در قسمت عقب نصب شده که چرخ‌های عقبی در زیر بدنه پنهان شده‌اند. برای سهولت انجام امر پیوستن یا جدا شدن از یکدیگر، هرکدام از آن‌ها بدون در طراحی شده و کاملاً خودران هستند. بدین ترتیب، سرنشینان جز سوار شدن و استراحت در صندلی‌های زاویه‌دار این خودران‌ها مسئولیت دیگری بر عهده نخواهند داشت. سرنشینان در طول سفر می‌توانند با صفحه نمایش بزرگی که از داشبورد بیرون آمده و به فناوری هولوگرافیک مجهز است، خود را سرگرم کنند.

هنوز درباره قوای محرکه I-Unit سخنی به میان نیامده، اما احتمال استفاده از پیشرانه کاملاً برقی زیاد است که موتور الکتریکی کوچک در جلو و مجموعه‌ای از باطری‌ها در کف خودران خواهد بود.

درهرحال می‌توانیم امیدوار باشیم که در آینده چنین محصولات جذاب و پیشرفته‌ای را در سطح شهرهای شلوغ جهان ببینیم.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران