با چراغ‌های عقب مرسدس-آام‌گ GT

فورد موستانگ GT لهستانی

19 شهریور 1397 09:00

خودرویی که در اصل یک فورد موستانگ GT کوپه مدل 2016 بود، به یک پروژه بسیار خاص تبدیل شده است. یک شرکت لهستانی این خودرو را برای گرامیداشت یاد FSO ورشو M20 مدل دهه 50 میلادی ساخته، جالب است بدانید در طراحی این پروژه از یک دستگاه گاز ام 20 پوبیدو الهام گرفته شده است. این خودرو درواقع اولین مدل تولید انبوه در لهستان بعد از جنگ جهانی دوم بود.

شرکتی لهستانی به‌منظور گرامیداشت یاد خودروی FSO ورشو M20 با اعمال تغییراتی گسترده روی یک دستگاه فورد موستانگ GT، این خودرو را آماده کرده است.این مدل توسط KHM Motor Poland ساخته شده است. شرکت مذکور در سال 2013 تاسیس شده و قصد دارد خودروهایی بسازد که در طراحی آن‌ها از برخی مدل‌های مهم صنعت خودرو لهستان الهام گرفته شده است. البته مردم لهستان خیلی خودروی ورشو M20 GT را در خیابان نخواهند دید، زیرا شرکت قصد دارد سالانه فقط 10 دستگاه از آن را تولید کند. جالب است بدانید چراغ‌های عقب این مدل دقیقاً همان چراغ‌های مرسدس-آام‌گ GT هستند.

شرکت همچنین کابین موستانگ را به میزان زیادی تغییر داده و ما شاهد کنسول مرکزی جدید با یک صفحه‌نمایش لمسی بزرگ هستیم. داخل کابین از روکش چرم کرمی در همه‌جا استفاده شده و به‌جای سه دریچه هوای مرکزی روی داشبورد در این مدل دو دریچه هوا وجود دارد. بخش بالایی داشبورد تغییر شکل داده و به‌منظور ایجاد فضا برای صفحه‌نمایش بزرگ خودرو، بسیاری از دکمه‌ها و کنترل‌های فیزیکی حذف شده‌اند.

قدرت موردنیاز این خودرو از همان پیشرانه تنفس طبیعی 5 لیتری 8 سیلندر خورجینی 420 اسب‌بخاری فورد موستانگ GT تامین می‌شود.

البته برخی مشکلات هم در راستای این پروژه برای شرکت به وجود آمده است. طبق گزارشی که در سایت اتوگالریا منتشر شده بود، KHM Motor Poland این خودرو را با سروصدای زیاد در طول برگزاری مجمع جهانی اقتصاد در شهر کرینیکا رونمایی کرده و گفته بود که این خودرو مهر تایید فورد را دارد. گرچه، بعدها فورد با انتشار بیانیه‌ای این موضوع را رد کرد. در بخشی از این بیانیه آمده:

«در ارتباط با اطلاعات منتشرشده در رسانه‌ها مبنی بر همکاری بین KHM Motor Poland و فرود اروپا در مورد پروژه ورشو M20 GT، بدین‌وسیله اعلام می‌کنیم که شرکت فورد هیچ‌گونه ارتباط و نقشی در این پروژه ندارد. استفاده از لوگو فورد در وب‌سایت KHM Motor Poland همراه با انتشار اطلاعات غلط در مورد این همکاری بی‌پایه و اساس بوده و کاملاً غیرقانونی است.»

باید منتظر ماند و دید سرنوشت این خودرو چگونه رقم خواهد خورد.

دیدگاه کاربران