رونمایی از نسخه پاک سیتروئن C5 ایرکراس در نمایشگاه پاریس 2018

اولین خودروی پلاگین هیبرید سیتروئن

22 شهریور 1397 11:30

سیتروئن تصمیم دارد در نمایشگاه خودروی پاریس 2018 دو مدل را به معرض نمایش بگذارد؛ اول مدلی جدید از شاسی‌بلند C5 ایرکراس (Aircross) که به‌زودی در بازار عرضه خواهد شد و اولین خودروی پلاگین هیبرید سیتروئن محسوب می‌شود و دوم یک نسخه تولید محدود جدید از مدل هاچ‌بک C3.

سیستم انتقال قدرت پلاگین هیبرید این خودرو می‌تواند در حالت ترکیبی قدرتی معادل با 222 اسب‌بخار تولید کند.همچنین سیتروئن که در سال 2019 جشن صد سالگی این برند فرانسوی را خواهد گرفت، در این نمایشگاه نسخه‌های ویژه ای از مدل‌هایی همچون ای-مِهاری (E-Mehari) و C3 را در کنار برخی از مدل‌های کلاسیک نمایش خواهد داد.

در حال حاضر، اطلاعات موثق زیادی از نسخه پلاگین هیبرید C5 ایرکراس در دسترس نیست، اما طبق ادعای سیتروئن، این خودرو می‌تواند تا مسافت 50 کیلومتر بدون هیچ گونه آلایندگی حرکت کرده و حداکثر سرعت آن در حالت تماماً برقی معادل با 133 کیلومتربرساعت خواهد بود.

باتری این خودرو در کف آن و زیر اتاق نصب شده است که می‌توانید در عرض 2 ساعت آن را کاملاً شارژ کنید. سیستم انتقال قدرت پلاگین هیبرید این خودرو می‌تواند در حالت ترکیبی قدرتی معادل با 222 اسب‌بخار تولید کند و از جعبه‌دنده اتوماتیک 8 سرعته نیز بهره می‌برد.

تفاوت اندکی میان نسخه پلاگین هیبرید از C5 ایرکراس و نسخه‌های دیگر آن وجود دارد، فقط به دلیل استفاده از سیستم هیبریدی، تغییراتی در قسمت پشت آمپر و سیستم اطلاع‌رسانی و سرگرمی به وجود آمده است.

سیتروئن سال آینده تولید نسخه پلاگین هیبرید از C5 ایرکراس را آغاز خواهد کرد و انتظار دارد این خودرو در هر کیلومتر کمتر از 49 گرم دی‌‌اکسید کربن تولید کند. سیتروئن تصمیم دارد تا سال 2023 میلادی، برای 80 درصد از مدل‌های موجود در سبد محصولاتش نسخه برقی عرضه کند و قصد دارد تا سال 2025 این رقم را به 100 درصد برساند. با این حساب، نسخه پلاگین‌هیبرید از C5 ایرکراس که اولین خودروی پلاگین هیبرید سیتروئن است، آغازگر مسیری تازه برای این برند فرانسوی خواهد بود.

دیدگاه کاربران