قابل سفارش با پیشرانه برقی

دی اس 3 کراس‌بک، کراس‌اوری لوکس از فرانسه

23 شهریور 1397 09:00

دی‌اس، برند لوکس گروه پژو-سیتروئن، اولین تصاویر از کراس‌اور جدیدش، یعنی دی‌اس 3 کراس‌بک (DS3 Crossback) را منتشر کرد.

نسخه الکتریکی دی‌اس 3 کراس‌بک 113 اسب‌بخار قدرت دارد و با یک مرتبه شارژ می‌تواند 450 کیلومتر را بپیماید.دی‌اس 3 کراس‌بک جلوپنجره مشبک بزرگی دارد که اطراف آن با نوارهای کرومی تزئین شده است. این نوارهای کرومی تا زیر چراغ‌های جلو نیز ادامه دارند و طرح این چراغ‌ها هم کاملاً متمایز به نظر می‌رسد. فرانسوی‌ها در زمینه طراحی خودرو به نوعی خاص و متمایز هستند (به طور مثال: رنو تلیسمان، دی‌اس 5) و دی‌اس 3 کراس‌بک نیز در این زمینه خوب ظاهر شده است. برآمدگی قسمت بالای درهای عقب جالب به نظر می‌رسد و فضای خارجی خودرو نیز ترکیبی از دو رنگ متفاوت است.

اما اگر از عقب به این کراس‌اور فرانسوی نگاه کنید، یک اسپویلر کوچک، شیشه نسبتاً کوچک عقب و چراغ‌های جذابش نظر شما را جلب خواهند کرد. ممکن است برخی افراد طراحی ظاهری این خودرو را نپسندند، اما فضای کابین دی‌اس 3 کراس‌بک شرایط متفاوتی دارد. در این قسمت شاهد یک غربیک فرمانِ سه پره، پشت آمپر دیجیتالی، نمایشگری در مقابل راننده (HUD) و یک صفحه نمایش عریض برای سیستم اطلاع رسانی و سرگرمی هستیم.

مشخصات فنی این خودرو به‌زودی اعلام خواهد شد، اما تصاویری نیز از نسخه ای-تِنس (E-Tense) از دی‌اس 3 کراس‌بک منتشر شده است. نسخه ای-تِنس که در واقع همان مدل برقی است، از نظر ظاهری تفاوتی با نسخه معمولی این خودرو ندارد، فقط درگاه شارژ به آن اضافه شده و در نمای عقب نیز خروجی‌های اگزوز حذف شده‌اند.

طبق اطلاعاتی که پیش از این منتشر شده است، نسخه برقی این خودرو از یک باتری لیتیوم-یون با ظرفیت 50 کیلووات ساعت بهره می‌برد و موتور برقی آن می‌تواند تقریباً 113 اسب‌بخار قدرت تولید کند. با این حساب، این کراس‌اور لوکس فرانسوی می‌تواند با هر بار شارژ حداکثر مسافت 450 کیلومتر را بپیماید.

دیدگاه کاربران