مدلی ویژه برای جشن 60 سالگی برند سوبارو در ژاپن

سوبارو آتبک ایکس‌برک

24 شهریور 1397 06:00

برند ژاپنی سوبارو 60 ساله شده است و به این مناسبت، سوبارو نسخه‌ای ویژه از مدل آتبک را معرفی کرده است که فقط در بازار ژاپن عرضه می شود. سوبارو با معرفی این نسخه ویژه که آن را آتبک ایکس‌برک (Outback X-Break) نامیده است، مشتریانی را هدف قرار داده که سبک زندگی فعالی دارند.

برند ژاپنی سوبارو 60 ساله شده است و به این مناسبت، سوبارو نسخه‌ای ویژه از مدل آتبک را معرفی کرده است که فقط در بازار ژاپن عرضه می شود. این خودرو در فضای خارجی تغییراتی جزئی داشته است که عبارتند از روکش مشکی برای آیینه‌های جانبی، نوار فلزی مشکی رنگ اطراف جلوپنجره، نوشته Outback با رنگ فسفری در قسمت پایین درهای جلو، ریل‌های مشکی رنگ روی سقف و رینگ‌های 18 اینچی آلومینیومی با رنگ متالیک تیره.

سوبارو در فضای داخلی این خودرو از یک تودوزی اختصاصی استفاده کرده است که نسبت به تودوزی معمولی آتبک بادوام‌تر به نظر می‌رسد، چرا که ترکیبی از نوعی پارچه مقاوم در برابر نفوذ آب و چرم مصنوعی است. علاوه‌براین از نخ‌های فسفری برای دوخت‌های داخل کابین نیز استفاده کرده است و در جای جای فضای داخلی شاهد این دوخت‌ها هستیم؛ روی صندلی‌ها، درها، داشبورد، غربیلک فرمان و اهرم تعویض دنده. از تغییرات دیگری که در فضای داخلی به چشم می‌خورد می توان به غربیک فرمان با روکش چرمی مجهز به گرمکن و یک صفحه نمایش رنگی بزرگ پشت فرمان اشاره کرد.

نام سیستم کمکی راننده در خودروهای سوبارو آی‌سایت (EyeSight) است که آتبک ایکس‌برک در این زمینه نیز تغییراتی داشته است. سرعت واکنش این سیستم برای جلوگیری از برخورد با عابرین پیاده یا دوچرخه سواران بیشتر شده و سریع‌تر ترمز می‌گیرد. علاوه‌براین، اگر سیستم آی‌سایت تشخیص دهد که مانعی روبه‌روی خودرو قرار دارد و راننده به اشتباه پدال گاز را فشار داده است، به طور خودکار ترمز را فعال می‌کند.

همانند مدل‌های دیگر سوبارو لگاسی (Legacy) و آتبک، این نسخه ویژه نیز فقط با یک نوع پیشرانه عرضه می‌شود؛ پیشرانه‌ای چهار سیلندر 2.5 لیتری از نوع بوکسری که می‌تواند 173 اسب‌بخار قدرت و 235 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این خودرو به صورت استاندارد از جعبه‌دنده اتوماتیک CVT به همراه سیستم تمام چرخ محرک سوبارو بهره می‌برد و قیمت آن با احتساب مالیات از 30,500 دلار شروع می‌شود.

مترجم : بهنام اصغریان

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران