درست است که هنوز یکماه و نیم تا برگزاری نمایشگاه سِما (SEMA) 2018 باقی مانده، اما هیوندای تصمیم گرفته تا آن زمان منتظر نماند و هماکنون از نسخه تقویت شده ولستر N و مدل برقی آیونیک پردهبرداری کرده است.
”هیوندای از این دو خودرو، برای توسعه سایر محصولات آتیاش، الگوبرداری میکند.“ولستر N از فنرهای مخصوصی بهره میبرد که از برند H&R بوده و ارتفاع خودرو را 30 میلیمتر کاهش دادهاند. هیوندای برای این خودرو از رینگهای 19 اینچی BBS بههمراه تایرهای بریجستون استفاده کرده است. از موارد قابل توجه در کابین ولستر N میتوان به سیستم صوتی ارتقایافته و صندلیهایی از برند آلمانی Recaro اشاره کرد. از تغییرات اعمال شده در ولستر N میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- پیشرانه چهار سیلندر 2.0 لیتری مجهز به توربوشارژر
- سیستم اگزوز cat-back
- سیستم ورودی هوا از نوع CAI که هوای نسبتاً خنک را به موتور میرساند
- اینترکولر با ظرفیت بالا
- ارتقای برنامه ECU
- بهبود واکنش پدال گاز
- استفاده از رول کیج جهت افزایش استحکام اتاق
- قابلیت تنظیم میل موجگیرها
- سیستم ترمز حرفهای ساخت شرکت ویل وود (Wilwood)
حال، به مدل جذابتر میرسیم یعنی هیوندای آیونیک؛ خودرویی برقی که به لطف پیشرانه مشترک با هیوندای کُنا برقی، سیستم انتقال قدرت آن نیز ارتقایافته است. با این حساب، آیونیک میتواند 201 اسببخار قدرت و 394 نیوتنمتر گشتاور تولید کند که 83 اسببخار افزایش قدرت و 99 نیوتنمتر افزایش گشتاور را تجربه کرده است.
همچنین آیونیک میتواند در عرض 8.0 ثانیه از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر برساعت رسیده و به حداکثر سرعت 185 کیلومتر برساعت دست پیدا کند. علاوه بر پیشرانه جدید، یونیک به موارد زیر نیز مجهز شده است:
- دیفرانسیل لغزش محدود
- ترمزهایی از برند ویل وود
- کاهش ارتفاع خودرو
- رینگهای 18 اینچی از برند ژاپنی وُلک (Volk) به همراه تایرهای بریجستون
هیوندای تصمیم دارد از این دو خودرو برای جمعآوری اطلاعات در پیستهای مختلف با هدف توسعه محصولاتش استفاده کند.
مترجم : بهنام اصغریان
منبع : carscoops.com