• مسابقات موتور سواري زنان
  • مسابقه موتور کراس بانوان
  • مسابقه موتور کراس بانوان

برندگان سومین مرحله، معرفی شدند

مسابقه موتور سواری زنان ایران 1402

28 آبان 1402 12:49

نتایج مسابقات موتور کراس بانوان 1402

خلاصه مسابقات موتور کراس بانوان در سال 1402 به همراه لیست برندگان مسابقه موتورسواری آفرود زنان را در ادامه این متن، مطالعه می‌کنید:

سومین راند مسابقه موتور کراس زنان

مرحله سوم مسابقات موتورکراس، جام یاد بود سردار شهید خلیل حسن بیگی، به میزبانی استان یزد، روز 25 آبانماه، در پیست موتورکراس یزد برگزار شد. این مرحله از مسابقات در سه کلاس 65 سی‌سی 85 و 250 سی‌سی با حضور 20 ورزشکار سراسر کشور برگزار شد و نفرات برتر هر کلاس پس از پایان روی سکو رفتند و جوایز خود را دریافت کردند.

فیروزه سیدمهدی نایب رئیس بانوان فدراسیون و مهدی دهقان رئیس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی استان یزد با حضور در محل برگزاری مسابقه از نزدیک شاهد رقابت ورزشکاران بودند.

کلاس نفر اول نفر دوم نفر سوم
65 سی سی نیایش قوتی اسنا علیپور پارمیس شیخی پور
85 سی سی النا معدنی پور بهار عباسی پینار ابوالقاسم زاده
250 سی سی هستی رضایی مهدیس حیدرنژاد رکسانا معدن کن

 ‌*اطلاعات فوق، براساس اعلام فدراسیون است.

دومین راند مسابقه موتور کراس زنان

به گزارش روابط عمومی فدراسیون، به مناسبت هفته تربیت بدنی، مرحله دوم مسابقات موتورکراس قهرمانی بانوان ایران، صبح روز 28 مهرماه 1402 در پیست موتورکراس مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد.

ورزشکاران از استانهای  مختلف کشور، در سه کلاس به رقابت پرداختند و نهایتا تیم‌های آکام ابرکوه، هیات تهران و باشگاه کویر، به ترتیب، رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند:

کلاس نفر اول نفر دوم نفر سوم
65 سی سی اسنا علیپور نیایش قوتی پارمیس شیخی پور
85 سی سی النا معدنی پور بهار عباسی نگار دهباشی
250 سی سی هستی رضایی پریسا حسنی دوست مهدیش حیدرنژاد

 ‌*اطلاعات فوق، براساس اعلام فدراسیون است.

اولین اردوی تیم ملی دختران کراس ایران

نخستین اردوی انتخابی و آماده سازی تیم ملی موتورکراس بانوان برای شرکت در رقابت‌های بین‌المللی، با حضور هفت ورزشکار از پنج استان، طی روزهای نهم و دهم مردادماه 1402 در مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شد. این نخستین دوره از اردوهای آماده‌سازی تیم‌های ملی در سال 1402 بود که در قالب کلاسها و کارگاه‌های عملی و تئوری برگزار شد. 

دکتر مازیار ناظمی رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی و علیرضا فاضلی مدیر مجموعه ورزشی آزادی، ضمن بازدید از اردوی تیم ملی بانوان که در محل آکادمی فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی برگزار شد با ورزشکاران و عوامل این اردو دیدار و گفت‌وگو کردند. 

اردوی تیم ملی دختران کراس ایران

مازیار ناظمی رئیس فدراسیون در خصوص برگزاری اردوی آماده سازی تیم های ملی گفت: این اردوها همچنین برای رشته های ریس دو بخش مردان و زنان برگزار خواهد شد. فدراسیون نیاز به جوانگرایی دارد و باید با حمایت از نسل جدید از سراسر کشور با کمک هیات های استانی بتوانیم حضوری متفاوت تر از گذشته در عرصه بین المللی داشته باشیم.

اولین راند مسابقه موتور کراس زنان

مرحله نخست مسابقات موتور کراس قهرمانی کشور در سال 1402، صبح روز چهارشنبه مورخ 27 اردیبهشت ماه، در پیست ملی و بین المللی کراس آزادی تهران برگزار شد.

اولین راند مسابقات موتورکراس 1402

20 ورزشکار در این رقابت‌ها، در سه کلاس به رقابت پرداختند. مازیار ناظمی رئیس فدراسیون، فرهاد نژاد فصیحی دبیرکل، مهران همتیان و فیروزه سیدمهدی نواب روسای فدراسیون و مهرداد همتیان رئیس هیات استان تهران، در این رقابت حضور داشتند:

کلاس نفر اول نفر دوم نفر سوم
65 سی سی نیایش قوتی اسنا علیپور آوا ایوبی راد
85 سی سی مهرسا یگانه بهار عباسی آیسان ایوبی
250 سی سی هستی رضایی مهدیس حیدرنژاد حدیث خاقان زاده

 ‌*اطلاعات فوق، براساس اعلام فدراسیون است.

نتایج مسابقات موتور کراس بانوان 1401

خلاصه مسابقات موتور کراس بانوان در سال 1401 به همراه لیست برندگان مسابقه موتورسواری آفرود زنان را در ادامه این متن، مطالعه می‌کنید:

پایان مسابقات موتور کراس بانوان در 1401

مرحله نهایی مسابقات موتور کراس قهرمانی بانوان کشور در سال 1401، روز جمعه پنجم اسفندماه، در پیست بین المللی کراس آزادی برگزار شد. در این مسابقه، 20 ورزشکار در کلاس‌های مختلف به رقابت پرداختند و در نهایت، نتایج زیر را رقم زدند:

کلاس نفر اول نفر دوم نفر سوم
65 سی سی نیایش قوتی شایلین تلافی آوا ایوبی راد
85 سی سی رکسانا معدن کن النا معدنی پور آیسان ایوبی راد
250 سی سی هستی رضایی مهدیس حیدرنژاد پریسا حسنی دوست
250 سی سی آماتور ملینا رضایی مریم صیاری مهرانا کاهی

 ‌*اطلاعات فوق، براساس اعلام فدراسیون است.

دومین راند مسابقه موتورکراس بانوان 1401

دومین راند مسابقات موتور کراس بانوان در سال 1401، روز جمعه 20 آبان‌ماه به میزبانی شهر تاکستان، در استان قزوین برگزار شد. ورزشکاران حاضر در این مسابقه، از پنج باشگاه تهران، توابع تهران، قزوین، خراسان رضوی و زنجان بودند و نتایج زیر را کلاس‌های سه‌گانه، رقم زدند:

کلاس نفر اول نفر دوم نفر سوم
65 سی سی شایلین تلافی نیایش قوتی آوا ایوبی
85 سی سی رکسانا معدن کن النا معدنی پور مهرسا یگانه
250 سی سی هستی رضایی پریسا حسنی دوست سپیده جباری

 ‌*اطلاعات فوق، براساس اعلام فدراسیون است.

اولین راند مسابقه موتورکراس بانوان 1401

با اعلام خانم فیروزه سیدمهدی، نایب رئیس بانوان فدراسیون، تاریخ راند اول مسابقه موتورکراس بانوان در سال 1401 مشخص شد.

مسابقه موتورکراس بانوان 1401
روی تصویر کلیک کنید

این مسابقه که با هدف شناسایی استعدادهای برتر انجام می‌شود، راس ساعت 10 صبح پنجشنبه 3 شهریورماه 1401، در محل پیست بین‌المللی موتورکراس آزادی تهران برگزار می‌شود.

در راند اول مسابقه موتورکراس بانوان 1401، شرکت‌کنندگان باید در سه الی چهار راند این مسابقه و در کلاس‌های 65 سی‌سی و 85 سی‌سی و 250 سی‌سی، با یکدیگر رقابت کنند.

کلاس نفر اول نفر دوم نفر سوم
65 سی سی شایلین تلافی نیایش قدرتی آوا ایوبی راد
85 سی سی رکسانا معدنی پور النا معدنی پور مهرسا یگانه
250 سی سی هستی رضایی مهدیس حیدرنژاد پریسا حسنی دوست

 ‌*اطلاعات فوق، براساس اعلام فدراسیون است.

حضور دومین ایرانی در مسابقات جهانی زنان

مرداد 1401: با اعلام فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی ایران، هستی رضایی، موتورسوار 15 ساله ایرانی، شهریورماه 1401 به مسابقات جهانی موتورکراس زنان در شهر افیون ترکیه اعزام می‌شود. بعد از حضور فهمیه نعمت‌اللهی که در سال 1400 در این مسابقات حضور یافته بود، حالا هستی رضایی بعنوان دومین بانوی موتورسوار در تاریخ ایران محسوب می‌شود که در مسابقات برون‌مرزی (بین‌المللی) موتورسواری، شرکت می‌کند.

هستی رضایی؛ قهرمان 250 سی سی سال 1400

هستی رضایی در سال 1400 قهرمان کلاس 250 سی‌سی ایران شده و سال 2021 نیز در مسابقات DMX کشور امارات، به عنوان نخست، دست یافته است.

نتایج مسابقه موتور کراس بانوان 1400

اولین راند مسابقات قهرمانی موتورکراس بانوان در سال 1400، روز پنج‌شنبه 14 بهمن‌ماه در محل پیست کراس آزادی تهران، برگزار شد.

در این مسابقه، که 20 موتورسوار از 7 استان کشور حضور داشتند، رقابت در سه کلاس مختلف برگزار شد و در پایان، تیم منطقه آزاد ارس در جایگاه نخست تیمی قرار گرفت و تیم‌های استان قزوین و استان تهران نیز به ترتیب، دوم و سوم شدند. نتایج انفرادی در سه کلاس، بصورت زیر اعلام شد:

کلاس نفر اول نفر دوم نفر سوم
65 سی سی شایلین تلافی فاطمه احمدزاده شادی محمدی
85 سی سی رکسانا معدن کن النا معدنی پور سپیده قاسمی
250 سی سی هستی رضایی مبینا عسگری پریسا حسنی دوست

 ‌*اطلاعات فوق، طبق رده‌بندی رسمی فدراسیون در تاریخ 14 بهمن 1400 است.

اولین زن موتورسوار ایرانی در مسابقات جهانی

شهریور 1400: در 14 شهریورماه، مسابقات جهانی WMX یا موتورکراس زنان، درحالی در ترکیه برگزار می‌شود، که کشورمان نیز یک نماینده در آنجا دارد. خانم فهمیه نعمت‌اللهی، که پیش از این نیز به مقام قهرمانی مسابقات موتورکراس ایران دست یافته بود، حالا به عنوان اولین موتورسوار زن ایرانی در این مسابقات حضور پیدا کرده است. علاوه بر نعمت‌اللهی، هستی رضایی، موتورسوار 14 ساله ایرانی نیز قصد حضور در این مسابقات را داشت ولی به دلیل قانون 15 سال به بالا برای گروه سنی بزرگسالان، جواز حضور در این مسابقات را پیدا نکرد.

طبق گزارش فدراسیون کشورمان در تاریخ 17 شهریورماه 1400، خانم نعمت‌الهی به عنوان اولین بانوی موتورسوار تاریخ ورزش ایران در مسابقات جهانی موتورکراس شرکت کرد و پس از دو راند مسابقه، به کار خود پایان داد. نعمت‌الهی که برای نخستین‌بار، حضور در کنار برترین‌های جهان را تجربه می‌کرد، در هر دو دور مسابقه از راند اول، به عنوان موتور بیست و چهارم از خط پایان عبور کرد. همچنین در رقابت‌های راند دوم مسابقات جهانی ترکیه نیز نعمت‌الهی در ریس اول به جایگاه بیست‌ویکم و در ریس دوم نیز به جایگاه بیست‌ودوم برسد.

خانم نعمت‌الهی درباره تجربه مسابقات جهانی چنین گفته است: «حضور برای اولین‌بار در مسابقات جهانی و رقابت در کنار بزرگان جهان تجربه‌ای عالی برای من بود. این اولین قدم بود و امیدوارم در سال‌های بعد با تلاش بیشتر و تجربه بدست آمده از این مسابقات، نتیجه بهتری بگیرم.»

دیدگاه کاربران