به گران‌ترین خودروی امسال ژنو سلام کنید

بوگاتی شیرون جدید سبک‌تر و پویاتر از همیشه آمده است

16 اسفند 1396 12:54

سورپرایز بوگاتی برای نمایشگاه خودروی ژنو امسال یک نسخه جدید از شیرون است که با تغییراتی اندک به سوئیس آمده است.

این مدل جدید که شیرون اسپرت نام دارد، از نظر قدرت و پرفورمنس شبیه به مدل اصلی است، ولی طبق ادعای کمپانی، هندلینگ آن بسیار بهتر شده و خودرو اکنون چالاک‌تر از همیشه است.

 

گران‌تر از قبل

قیمت این ابرخودرو در اروپا از 2 میلیون 650 هزار یورو شروع می‌شود و در بازار آمریکا، قیمت آن با احتساب مالیات، هزینه حمل و نقل و گمرک 3 میلیون و 260 هزار دلار تعیین شده است. تحویل نمونه‌های سفارشی این ابرخودرو از اواخر سال جاری میلادی آغاز خواهد شد.

18 کیلوگرم لاغرتر

به لطف اضافه شدن رینگ‌های سبک وزن جدید و افزایش استفاده از فیبر کربن از جمله در برف پاک کن‌ها، بوگاتی شیرون اسپرت جدید 18 کیلوگرم در مقایسه با مدل معمولی خود لاغرتر شده است. شیرون اسپرت از یک سیستم تعلیق سفت‌تر هم بهره می‌برد که در آن کمک فنرها 10 درصد سفت‌تر شده‌اند و تغییراتی هم در سیستم فرمان خودرو از سوی مهندسان کمپانی اعمال شده است.

 

این تغییرات در حالت هندلینگ فعال می‌شوند و دیفرانسیل محور عقب هم بهینه‌تر می‌گردد، این ابرخودرو همچنین به یک سیستم تخصیص گشتاور دینامیک هم مجهز شده است. این سیستم را در تمامی حالت‌های رانندگی می‌توان فعال کرد.

کابین شیرون اسپرت

روی کاغذ، بوگاتی شیرون اسپرت در مقایسه با مدل استاندارد خیلی جذاب‌تر به نظر نمی‌رسد. اگرچه، خودروساز ادعا می‌کند که این مدل جدید در پیست آزمایشی ناردو 5 ثانیه سریع‌تر است و حتی در سرعت‌های بالای 200 کیلومتر بر ساعت هم می‌تواند پتانسیل هندلینگ کامل خود را حفظ کند.

چه تفاوت‌هایی با شیرون معمولی دارد؟

رینگ‌ها و برخی قطعات فیبر کربنی مواردی هستند که شیرون اسپرت را از بیرون در مقایسه با مدل استاندارد متمایز کرده است. داخل کابین، لوگوی شیرون اسپرت روی کنسول مرکزی حک شده است و لوگوی اسپرت را روی پادری‌ها می‌توانیم ببینیم، از دیگر موارد قابل توجه کابین همچنین می‌توانیم به رنگ مشکی دکمه استارت، دکمه انتخاب حالت رانندگی و نشان‌های تجاری خودرو اشاره کنیم.

بوگاتی شیرون اسپرتی که در نمایشگاه خودروی ژنو حضور پیدا کرده رنگ بدنه‌ای قرمز دارد و از تزئینات فیبر کربن خاکستری روی بدنه استفاده شده است؛ این ابرخودرو همچنین از یک کابین مشکی با دوخت متضاد قرمز بهره می‌برد. شیرون اسپرت را می‌توان در رنگ‌های بدنه آبی، طوسی و آبی روشن سفارش داد.

این نمونه گفته می‌شود به تمامی آپشن هایی که برای خودرو ارائه شده مجهز است و از این رو، قیمتی برابر با 2.98 میلیون یورو در اروپا و 3.67 میلیون دلار در آمریکا دارد. با این اوصاف، می‌توان لقب گران قیمت‌ترین خودروی تولیدی نمایشگاه ژنو 2018 را به بوگاتی شیرون اسپرت داد.

 

 

 

دیدگاه کاربران