این بار با کمترین استتار

انتشار تصاویر جاسوسی ب ام و سری 8 کانورتیبل

28 شهریور 1397 09:00

پس از معرفی سری هشت جدید در اوایل تابستان، ب‌ام‌و در نظر دارد نمونه‌های کانورتیبل و گرن‌کوپه از این خودرو را نیز معرفی کند.

ب ام و سری 8 کانورتیبل با کمترین پوشش استتاری توسط عکاسان شکار شد؛ با ظاهری زیبا که مجالی برای رویاپردازی باقی نمی‌گذارد.در تصاویر منتشر شده از نمونه تحت بررسی، شاهد حضور سری 8 کانورتیبل با رنگ‌آمیزی آبی بارسلونا هستیم درحالی‌که برخی از قطعات اطراف جلوپنجره کلیوی یا ورودی هوا به رنگ خاکستری درآمده‌اند.

همچنین در بخش عقب خودرو قطعات فیبرکربنی که اطراف خروجی اگزوز را پوشانده‌اند نیز قابل تشخیص هستند. در مقایسه با نمونه آزمایشی دیگری از سری هشت روباز که ب‌ام‌و ماه پیش به صحرای مرگ واقع در نوادا برده بود، این یکی تقریباً بدون پوشش خاصی ظاهر شده است.

همچون نمونه کوپه، سری 8 روباز نیز خودرویی بسیار زیبا با ظاهری خشن است. چراغ‌های باریک جلو، جلوپنجره بزرگ کلیوی و خطوط قوی طراحی که از جلو تا عقب خودرو امتداد یافته، همگی در کنار یکدیگر شخصیتی قوی به ظاهر این خودرو بخشیده‌اند. هنوز نمی‌توان با قطعیت اظهارنظر کرد اما حدس می‌زنیم که سپر عقب این خودرو از نوع M انتخاب شده و بخشی از مجموعه کیت M است که پیش از این در مدل کوپه نیز نصب شده است.

با توجه به جزئیات ظاهری خودروی حاضر در تصویر، همچون پوشش خاکستری روکش آینه‌های جانبی، دیفیوزر عقب و نوع اگزوز نصب شده به احتمال فراوان این خودرو مدل M850i xDrive است.

به غیر از جانمایی دکمه‌ای که کار باز و بسته کردن سقف خودرو را انجام می دهد، انتظار داریم کابین مدل روباز تفاوت دیگری با مدل کوپه نداشته باشد. فضای کابین به لطف استفاده از مواد باکیفیت و چرم اعلا با دوخت خاص، بسیار باشکوه بوده و ب‌ام‌و با ارائه چنین طراحی و کیفیتی در فضای داخلی سری هشت، توانسته خود را به سطح کیفی خودرویی چون مرسدس S کلاس کوپه و سدان برساند که به جرات سرآمد کیفیت و زیبایی فضای کابین در میان سایر محصولات صنعت خودروسازی است.

از به کارگیری هرگونه فناوری نوین در این خودرو دریغ نشده است که از میان آن‌ها می‌توان به صفحه نمایشگر 10.25 اینچی مقابل چشمان راننده و نمایشگر 12.3 اینچی روی داشبورد و متصل به سیستم اطلاعات و سرگرمی، اشاره کرد. از میان سیستم‌های ایمنی فعال نیز می‌توان به کروز کنترل فعال با قابلیت توقف و حرکت، دستیار کنترل حرکت در بین خطوط و پایش فرمان و همچنین سیستم کمکی پارک اشاره کرد.

هنوز ب‌ام‌و درباره برنامه‌های خود برای بخش فنی سری هشت روباز سخنی به میان نیاورده اما به نظر می‌رسد امکان نصب هر پیشرانه‌ای که در سری هشت کوپه نصب شده، در این خودرو نیز وجود دارد. بنابراین می‌توانیم انتظار داشته باشیم که هنگام شروع عرضه، مدل‌های 840d xDrive و M850i xDrive را در بازار ببینیم که اولی خودرویی مجهز به پیشرانه شش سیلندر توربو به حجم 3 لیتر خواهد بود که قدرتی برابر با 315 اسب‌بخار و گشتاوری معادل با 680 نیوتن‌متر خواهد داشت و مدل دوم نیز از پیشرانه هشت سیلندر 4.4 لیتری توئین توربو بهره‌مند خواهد شد که قدرتی معادل با 523 اسب‌بخار و گشتاور 750 نیوتن‌متر ایجاد می‌کند. جعبه‌دنده هشت سرعته اتوماتیک استپ‌ترونیک نیز برای نصب در این خودرو قابل سفارش خواهد بود.

برای معرفی رسمی نسخه روباز از ب‌ام‌و سری هشت باید تا سال 2019 منتظر بمانیم.

دیدگاه کاربران