از تولید مدل‌های هیبریدی تا ساخت شاسی‌بلند

تشریح برنامه‌های فراری برای آینده

30 شهریور 1397 10:00

فراری به تازگی و در جریان رویدادی ویژه، جزئیات بیشتری از برنامههای خود را برای آینده شرح داده است.

فراری تولید پیشرانه‌های شش سیلندر، مدل‌های هیبریدی و جانشینی برای لافراری را تایید کرد.فراری پیش از این و با عرضه مدل لافراری تاحدی به دنیای خودروهای هیبرید وارد شده اما اکنون به نظر می‌رسد که قرار است در آینده فراری را نیز به عنوان یکی از سازندگان خودروهای هیبرید بشناسیم زیرا این شرکت اعلام کرده که تا سال 2022 ، تقریباً 60 درصد ساخته‌های این شرکت از پیشرانه هیبرید بهره‌مند می‌شوند.

این خبر ممکن است برای بسیاری از علاقمندان به خودروهای این شرکت چندان خوشایند نباشد ولی فراری اطمینان داده که مدل‌های هیبرید با نشان فراری در عین تولید دی‌اکسید کربن کمتر، لذت رانندگی بیشتری ارائه خواهند داد.

به غیر از اعلام برنامه تولید خودروهای هیبرید، فراری درباره «ستون‌های استراتژیک» محصولات خود نیز سخت گفته که شامل چهار کلاس مختلف خودرویی خواهند بود. از میان این چهار رده ، با سه تای آن‌ها از قبل آشنا هستیم که شامل مدل‌های اسپرت، گرن‌توریسمو و خودروهای ویژه و سفارشی خواهند بود.

خودروهای سفارشی از ساختار فنی و طراحی اختصاصی بهره برده و می‌توان مدل‌های ویژه‌ای چون Monza SP1 و SP2 را از این دست محسوب کرد. پیشرانه این مدل‌ها قوی‌تر از خودرویی خواهد بود که براساس آن شکل گرفته‌اند و تیراژ تولید آن‌ها نیز بسیار محدود خواهد بود. همچنین قرار است خودروهایی با ظاهر الهام گرفته از مدل‌های قدیمی ولی با ساختار مدرن و مجهز به پیشرانه، فناوری‌ها و تجهیزات مدرن در قالب این سری محصولات فراری عرضه شوند.

فراری مونزا SP1 و SP2

مدل‌های اسپرت نیز همچون همیشه، هسته اصلی محصولات فراری را تشکیل داده و از نظر عملکرد نیز در میان سایر مدل‌ها پیشرو خواهند بود. قرار نیست اضافه شدن سیستم هیبرید به پیشرانه این خودروها، چیزی از قابلیت‌های فنی آن‌ها کم کند.

در ادامه، فراری اعلام کرده که در آینده دو خودروی موتور وسط به جمع محصولات این شرکت اضافه شده و همچنین یک خودروی کاملاً هیبریدی نیز در سال 2021 معرفی خواهد شد. همچنین از جانشین مدل 488 نیز به عنوان خودرویی مفرح و اسپرت یاد شده که در آینده معرفی خواهد شد.

رده خودروهای گرن‌توریسمو از محصولات فراری قرار است بیشتر روی راحتی و رفاه سرنشینان تمرکز داشته باشند، چراکه فراری اعلام کرده که این مدل‌ها سبک ظاهری خاص فراری را با شکوه و همچنین هیجان رانندگی به صورت همزمان ارائه خواهند داد. طیف مدل‌های GT قرار است در آینده گسترش یافته و شامل مدل‌های هیبرید نیز باشد.

مسئولان فراری همچنین اظهار کرده‌اند که شاسی‌بلند ساخت این شرکت Purosangue نام داشته و جزئی از سری خودروهایGT فراری خواهد بود. این شرکت درمورد مدل کراس‌اور اطلاعات بیشتری ارائه نکرده است اما در عین حال بیان کرده که از افزایش تنوع خودروهای لوکس در قالب مدل‌های شاسی‌بلند همچون بنتلی بنتایگا و لامبورگینی اوروس استقبال می‌کنند.

محصول دیگری که در طیفGT قرار می گیرد، خودرویی خواهد بود که با الهام از ظاهر یکی از مدل‌های گرنتوریسمو فراری در دهه‌های 50 و 60 میلادی طراحی شده و تعریف جدیدی از مفهوم کلاسیک گرن‌توریسمو ارائه خواهد کرد.

همانطور که از فراری انتظار می‌رود، این خودروساز همچنان به ساخت مدل‌هایی با عملکرد فوق‌العاده فنی ادامه خواهد داد. به همین دلیل ارائه جانشینی برای مدل لافراری نیز بخشی از برنامه میان‌مدت این شرکت برای آینده خواهد بود. فراری وعده داده که این خودرو از فناوری‌های تازه و عملکرد عالی فنی بهره‌مند خواهد شد. جزئیاتی بیش از این درباره جانشین لافراری بیان نشده اما فراری تصویری از خودروی هابریدی آینده خود نمایش داده و ادعا کرده که این خودرو از لافراری سریع‌تر خواهد بود.

فراری بدون ارائه جزئیات، اظهار کرده که درنظر دارد بین سال‌های 2019 تا 2022، پانزده خودروی جدید به بازار معرفی کند. این 15 خودرو در رده‌های مختلف جای گرفته و البته قرار است متوسط قیمت ساخته‌های این شرکت نیز افزایش یابد.

یکی از موارد تازه در برنامه‌های آینده این شرکت را می‌توان ساخت مجموعه‌ای از پیشرانه‌های شش سیلندر دانست. همچنین برنامه‌ای برای ارائه مجموعه‌ای از پیشرانه‌های توربو-هیبرید نیز در دستور کار فراری قرار دارد که به ازای هر لیتر حجم، قدرتی بیشتر از 394 اسب‌بخار تولید خواهند کرد اما از تاخیر معمول در عملکرد پیشرانه‌های توربو در این خودروها خبری نخواهد بود.

در خودروهای آینده می‌توانیم انتظار نمایشگرهای تازه و خلاقانه، فرمان با طراحی جدید و سیستم اطلاعات سرگرمی تازه‌ای را داشته باشیم که این مورد اخیر قابلیت اتصال از طریق تمام راه‌های ارتباطی نوین را خواهد داشت. فراری همچنین در حال کار بر روی سیستمی با قابلیت نیمه-خودران است که به قابلیت‌های هوشمند مجهز خواهد بود.

در خبرهای سایر منابع نیز آمده که فراری درنظر دارد سال آینده استودیویی تازه در نیویورک افتتاح کند و در کنار افزایش تعداد نمایندگی‌های خود، به روند ارائه خدمات نیز سرعت بیشتری ببخشد.

دیدگاه کاربران