رونمایی در مجمع سازمان ملل

کادیلاک ترامپ آماده شد

3 مهر 1397 13:00

قرار است دونالد ترامپ برای شرکت در نشست سازمان ملل از لیموزین اختصاصی جدید خود استفاده کند. او در دیدار خود با رهبر کره شمالی نیز لیموزین اختصاصی ریاست جمهوری مدل قبلی را به همراه برده بود. سفر لیموزین جدید به منهتن فرصت خوبی برای افراد است تا با این خودرو دیدار کنند.

ناوگان خودروهای ریاست جمهوری آمریکا شامل دو خودروی اختصاصی می‌شود تا در مقابل حملات احتمالی از جان سرنشینان حفاظت کنند.این هیولای امنیتی از خط و ربط طراحی مدرن محصولات کادیلاک پیروی می‌کند که مثال بارز آن را می‌توان چراغ‌های جلوی این خودرو دانست. نشان کوچک کادیلاک نیز در جلوپنجره این لیموزین نصب شده است. در مجموع، طرح کلی ظاهری لیموزین جدید را می‌توان بسیار نرم‌تر و صیقلی‌تر از تناسبات طراحی به‌کارگرفته شده در نسل‌های قبلی لیموزین ریاست جمهوری دانست.

در زیر این شکل ظاهری شبیه به سدان‌های کادیلاک، شاسی تقویت شده یکی از پیکاپ‌های جان‌سخت شرکت شورولت قرار دارد. نصب انواع و اقسام تجهیزات امنیتی ویژه در این خودرو باعث شده وزن کلی آن رقمی بین 6.8 تا 9 تن باشد.

مطمئناً فهرست کامل تجهیزات امنیتی این خودرو محرمانه بوده و هیچگاه منتشر نخواهد شد زیرا در غیر این صورت، مهاجمان احتمالی از عملکرد بخش‌های مختلف خودرو مطلع شده و برای اقدامات خود برنامه‌ریزی دقیق‌تری خواهند کرد. با این اوصاف تاکنون مشخص شده که امکاناتی چون سیستم اطفای حریق، دوربین دید در شب، مخزن گاز اشک‌آور، کابین محافظت شده با فیلتر هوا در این خودرو نصب شده‌اند.

در بدترین موقعیت قابل پیش‌بینی، نمونه‌ای از خون سازگار با گروه خونی رئیس جمهور که در این خودرو به عنوان مرحله اول کمک اورژانسی پیش‌بینی شده، قابل دسترس خواهد بود. سیستم ارتباطی بسیار قوی نصب شده در این خودرو باعث می‌شود سرنشینان به خصوص ماموران امنیتی هرگز از دسترس خارج نشوند. مطمئناً انواع دیگر تجهیزات امنیتی نیز در این لیموزین نصب شده که اطلاعی از آن‌ها در دسترس نیست.

همان‌طور که از فایل تصویری که به تازگی انتشار یافته قابل فهم است، ناوگان ریاست جمهوری آمریکا به دو خودروی کاملاً مشابه تجهیز شده و در هنگام جابه‌جایی، بگونه‌ای رفتار می‌شود که تشخیص حضور رئیس جمهور در هرکدام از این خودروها ناممکن خواهد بود که این نیز یکی دیگر از ترفندهای حفاظتی است.

دیدگاه کاربران