کانسپت Forease برمبنای مدل فورتو

هدیه‌ای برای تولد بیست سالگی اسمارت

7 مهر 1397 11:00

هفته آینده و در جریان نمایشگاه خودرو پاریس 2018 خودروی بسیار کوچک گروه دایملر یعنی اسمارت، بیستمین سالگرد تولد خود را جشن خواهد گرفت.

همچون هر مدل دیگری که از اسمارت تاکنون ساخته شده، فلسفه طراحی این کانسپت نیز براساس استفاده در شهر بنا شده است.همزمان با چنین مناسبت مهمی، شرکت سازنده اسمارت تصمیم گرفته کانسپت جدیدی معرفی کند که Forease نام داشته و قرار است به عنوان نشانه‌ای از ارتباط میان گذشته و آینده خودروی اسمارت ایفای نقش کند. این مدل کاملاً برقی و روباز بوده و از سبک طراحی کلی کانسپت‌های قبلی اسمارت همچون Crossblade 2001 و Forspeed 2011 پیروی می‌کند.

به لطف شیشه‌های جانبی کوتاه‌تر از حالت معمول و البته فرم بدون سقف این خودرو، احتمالاً Forease را می‌توان کوچک‌ترین خودروی اسپیدستر جهان دانست که ظاهر جالبی نیز دارد.

همچون هر مدل دیگری که از اسمارت تاکنون ساخته شده، فلسفه طراحی این کانسپت نیز براساس استفاده در شهر بنا شده و البته عناصر اصلی طراحی مدل فورتو نیز به وضوح در این خودرو قابل مشاهده است اما در عین حال، Forease تفاوت‌هایی نیز با گذشتگان خود دارد. برای مثال دستگیره‌ها در بخش بالایی بدنه خودرو پنهان شده و خروجی‌های هوا در بخش مرکزی داشبورد نیز اکنون جای خود را به دو صفحه نمایشگر داده‌اند.

با توجه به این‌که Forease روی بنیان اسمارت EQ فورتو روباز ساخته شده، می‌توان اطمینان داشت که این کانسپت کاملاً قابل رانندگی بوده و از پیشرانه‌ای برقی بهره خواهد برد.

بدنه این کانسپت به رنگ سفید متالیک درآمده که تضاد جالبی با قطعات سبز رنگ نصب شده روی آن دارد. پشت سر سرنشینان Forease دو برجستگی گنبدی شکل وجود دارد که در هنگام حادثه احتمالی به تامین ایمنی دو سرنشین خودرو کمک خواهند کرد.

در فضای کابین هم بلندگوهای سیستم صوتی در فاصله‌ای نزدیک به ستون‌های جلو نصب شده تا حال و هوای کابین این خودرو متفاوت با نمونه‌های تولید انبوه اسمارت باشد.

قرار است Forease در جریان نمایشگاه پاریس به نمایش دربیاید و شروع این نمایشگاه هم از سه شنبه آینده یعنی دوم اکتبر خواهد بود. درحال حاضر اسمارت در ایالات متحده، کانادا و نروژ تنها به صورت برقی عرضه می‌شود. قرار است از سال 2020 در بازار اروپا و کمی بعد از آن در سایر بازارهای جهان نیز شاهد عرضه اسمارت تنها با پیشرانه برقی باشیم.

دیدگاه کاربران