به میزبانی لاگونا سکا، معروف‌ترین پیست آمریکا

مسابقه تراکتورهای پورشه

9 مهر 1397 15:00

درست در روز یکشنبه 29 سپتامبر، یعنی همان روزی که پورشه 919 اوو موفق می‌شود در پیست لاگونا سکا (Laguna Seca) به حداکثر سرعت 304 کیلومتربرساعت دست پیدا کند،17 وسیله ساخت همان برند که البته بسیار متفاوت با پورشه 919 بودند، فرصت حضور در همان مکان را به دست آوردند.

راننده حرفه‌ای خودروهای پورشه یعنی آقای پاتریک لانگ پیروز این رقابت شد.پیست لاگونا سکا در سال 1957 و در جایی میان سالیناس و مونتری در نواحی مرکزی ایالت کالیفرنیا در آمریکا ساخته شد و از آن زمان برای برگزاری مسابقات اتومبیل‌رانی و موتورسواری مورد استفاده قرار می‌گیرد. نام این پیست معادل اسپانیایی «دریاچه خشک شده» است چراکه سابقاً در این محل دریاچه‌ای وجود داشته که به مرور زمان از بین رفته است. مسیر این پیست 3.6 کیلومتر بوده و در طول مسیر تغییر ارتفاع 55 متری اتفاق می‌افتد.

شرکت پورشه نیز که اکثریت افراد آن را به عنوان سازنده خودروهای اسپرت و سریع می‌شناسند، در فاصله سال‌های 1956 تا 1963 به‌کار تولید تراکتور مشغول بود. تراکتورهای پورشه که به نظر بسیاری افراد نسبت به نمونه‌های مشابه ظاهر عجیبی دارند، در ششمین دوره جشنواره Rennsport Reunion که توسط پورشه برگزار شد نیز حضور داشتند. همچون مسابقات لمانز، رانندگان تراکتورها نیز هرکدام در جایگاه خود قرار گرفته و از خط شروع، حرکت را آغاز کردند.

رقابت تنها تا پلی که در میان پیچ‌های چهارم و پنجم در پیست لاگونا سکا قرار گرفته ادامه یافت هرچند که همین مسیر هم برای برگزاری رقابتی سرگرم‌کننده میان چندین تراکتور قرمز قدیمی در چنین پیست معروفی به اندازه کافی جالب بود.

راننده حرفه‌ای خودروهای پورشه یعنی آقای پاتریک لانگ پیروز این رقابت شد. البته قرار شده است که رقابت دیگری نیز میان این تراکتورها برگزار شود.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : autoblog.com

دیدگاه کاربران