ثبت رکورد فروش جدید

فروش فراتر از انتظار تسلا 3

11 مهر 1397 11:45

در ماه‌های می و ژوئن سال جاری میلادی، آمار فروش تسلا مدل 3 به 6 هزار دستگاه در هر ماه بالغ شد اما این رقم در مقایسه با فروش این شرکت در ماه جولای چیزی نیست چراکه در این ماه فروش به 14,250 دستگاه رسیده است. اگر فروش بیش از 14 هزار دستگاه را عدد خوبی می‌دانید باید اضافه کنیم که فروش ماه آگوست حتی بیشتر از این بوده و به 17,800دستگاه افزایش یافته است.

براساس گمانه‌زنی‌ها تا انتهای ماه سپتامبر فروش نهایی تسلا مدل 3 به رکورد 22,250 دستگاه خواهد رسید.اکنون این پرسش ایجاد می‌شود که آمار فروش ماه سپتامبر چطور بوده که در جواب باید گفت تسلا باز هم موفق شده رکورد جدیدی ثبت نماید.

این رکورد را می‌توان نقطه عطفی در تاریخ صنعت خودروسازی محسوب کرد چراکه تاکنون، از هیچ خودروی برقی به تعداد 20 هزار دستگاه در طول یک ماه فروخته نشده است. حال این رکورد در سابقه تسلا نیز ثبت خواهد شد. اما ماجرا به همین نقطه ختم نمی‌شود چراکه براساس گمانه‌زنی‌ها تا انتهای ماه سپتامبر فروش نهایی تسلا مدل 3 به رکورد 22,250 دستگاه خواهد رسید.

در بازار آمریکا نیز این نخستین مرتبهای است که فروش ماهانه یک خودروی برقی در این کشور به رقمی فراتر از 20 هزار دستگاه می‌رسد. تخمین زده می‌شود که در سه ماهه سوم سال جاری میلادی 1540 دستگاه از تسلا مدل 3 به کانادا صادر شود.

تسلا مدل 3 اکنون به تنهایی در رتبه‌ای از آمار فروش سالیانه قرار گرفته که به نظر می‌رسد هیچ خودروی پلاگین برقی نتواند حتی به حول و حوش این رتبه هم نزدیک شود. سابقه ثبت رکورد بالاترین آمار فروش سالانه برای یک خودروی برقی به سال 2014 بازمی‌گردد، زمانی که نیسان موفق شد به تعداد 30,200 دستگاه از مدل لیف را به فروش برساند. با وجود آن‌که هنوز سه ماه تا پایان سال 2018 باقیمانده، اما همین حالا هم فروش مدل 3 تقریباً دو برابر رکوردی است که مدل لیف برجای گذاشته و پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال به رکورد صدهزار دستگاهی هم دست یابد.

بد نیست نگاهی نیز به آمار فروش تسلا مدل S و مدل X داشته باشیم که هرچند بسیار کمتر از فروش مدل 3 بوده اما کمتر از انتظار نیز نبوده است. تخمین زده می‌شود که در ماه سپتامبر سال جاری، تسلا موفق به فروش 3750 دستگاه از مدل S و 3975 دستگاه از مدل X شده باشد که بیش از فروش 2625 و 2750 دستگاهی این خودرو در ماه آگوست خواهد بود.

این ارقام بیانگر آن است که تسلا همچنان به پیشتازی در بازار خودروهای برقی ادامه داده و فعلاً هیچکدام از رقبا را در فاصله‌ای نزدیک به خود نمی‌بیند. اکنون می‌توان به جرات ادعا کرد که تسلا در سال 2018، بزرگترین فروشنده خودروهای برقی در بازار آمریکای شمالی بوده و تا پایان سال نیز این موقعیت بیشتر تثبیت خواهد شد. به نظر می‌رسد بالاخره تسلا در بازار خودرو جایگاه مستحکمی به دست آورده و لااقل در آمار فروش فعلاً رقیبی برای خود نمی‌بیند.

دیدگاه کاربران