اجاره مدل‌های آمریکایی در طرح اشتراک خودروی فرانسوی‌ها

همکاری پژو-سیتروئن با شورولت در آمریکا

13 مهر 1397 12:18

گروه PSA (شامل پژو، سیتروئن، اوپل، واکسهال و دی‌اس) برای اجرای پروژه خودروی اشتراکی خود در آمریکا مجبور به استفاده از محصولات شورولت شده است.

گروه PSA به منظور اجرای طرح سرویس خودروی اشتراکی قصد استفاده از خودروهای شورولت را به صورت اجاره به شرط تملیک (لیزینگ) دارد.سرویس خودروی اشتراکی این روزها در غرب رواج بسیاری پیدا کرده است. خدمات ارزش افزوده رانندگی علاوه‌بر درآمد برای راننده، کاهش هزینه برای استفاده‌کنندگان آن و بهبود آلودگی صوتی و هوایی را در پی دارد. در همین راستا گروه PSA به منظور اجرای طرح فوق در واشنگتن آمریکا قصد استفاده از خودروهای شورولت را به صورت اجاره به شرط تملیک (لیزینگ) دارد. در این پروژه PSA‌ فرانسه در فاز اول 600 دستگاه انواع اکوینوکس و کروز را لیزینگ خواهد کرد.

این پروژه در قالب اپلیکیشن Free2Move مطرح می‌شود. این اپلیکیشن یک پلتفرم مبتنی بر گوشی‌های هوشمند بوده که در حوزه حمل و نقل فعالیت می‌کند و می‌تواند نیازهای مشتریان را شناسایی و در آینده به آن‌ها پاسخگو باشد. این در حالی بوده که چند دهه است که خودروهای ساخت برندهای زیرمجموعه گروه خودروسازی سیتروئن-پژو در بازار آمریکا فروخته نمی‌شوند. پژو در سال 1960 در آمریکا ورود پیدا کرد و پس از عرضه چند مدل مختلف، در سال 1991 از بازار این کشور کنار کشید. سیتروئن از سال 1974 در بازار آمریکا حضور نداشته است.

دیدگاه کاربران