فرصتی برای آشنایی با فیبرکربن

آغاز تولید رسمی پول‌استار 1 در سوئد

14 مهر 1397 09:23

در حدود یک سال از معرفی اولین مدل از برند زیرمجموعه ولوو یعنی پول‌استار که منحصراً به تولید خودروهای برقی می‌پردازد گذشته است. ریشه و اساس مدل پول‌استار 1 براساس خودروی مفهومی ولوو کوپه شکل گرفته که در سال 2013 معرفی شد. اکنون تولید اولین خودروی برقی این برند نوپا به صورت رسمی آغاز شده است.

ساخت نمونه‌های آزمایشی پول‌استار 1 برای مهندسین ولوو فرصت درخشانی بوده تا برای اولین بار چگونگی استفاده از فیبرکربن در ساختار یک خودرو را تجربه کنند.شرکت سازنده اعلام کرده که تاکنون 34 نمونه از پول‌استار1 را به صورت کامل و در خط تولید اختصاصی این برند در شهر گوتنبرگ سوئد تولید کرده است. البته بسیاری افراد پس از شنیدن نام محل خط تولید پول‌استار شگفت‌زده شده‌اند زیرا پیش از این گفته می‌شد که برای تولید این خودرو در چین برنامه‌ریزی شده است. این مساله صحت دارد و شرکت جیلی به عنوان مالک ولوو و طبیعتاً برند پول‌استار در حال ساخت کارخانه‌ای در شهر چنگ‌دو است که به نظر می‌رسد از سال آینده میلادی بتواند میزبان تولید خودروهای پول‌استار در مقیاس وسیع باشد.

نمونه‌هایی که تاکنون از مدل پول‌استار 1 تولید شده‌اند در حقیقت مدل‌های آزمایشی و پیش‌تولید بوده و قرار است برای بررسی‌های بیشتر و تست تصادف مورد استفاده قرار بگیرند هرچند که بسیار به مدل‌های نهایی شبیه هستند.

آقای Thomas Ingenlath که مدیرعامل برند پول‌استار است تولید نمونه‌های آزمایشی از پول‌استار 1 را نشانه‌ای از نزدیک شدن این خودرو به مرحله تولید انبوه دانسته و خاطرنشان می‌سازد که ساخت 34 دستگاه خودروی اولیه به منظور اطمینان تیم مهندسی از عملکرد صحیح این خودرو بوده تا زمانی که مشتریان در نیمه اول سال آینده خودروی خود را تحویل می‌گیرند، ایرادی مشاهده نکنند.

به غیر از بررسی بخش فنی این خودرو، ساخت نمونه‌های آزمایشی پول‌استار 1 برای مهندسین ولوو فرصت درخشانی بوده تا چگونگی استفاده از فیبرکربن در ساختار یک خودرو را تجربه کنند، ماده‌ای که خودروساز سوئدی پیش از این هرگز در ساخت محصولات خود تا این حد مورد استفاده قرار نداده است. این مساله می‌تواند نویدبخش استفاده بیشتر ولوو از فیبرکربن در ساخت محصولات آینده باشد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران