تقریباً یک سال از حضور نسل جدید نیسان لیف در اروپا میگذرد و در این مدت توانسته عنوان پرفروشترین خودروی برقی قاره سبز را به خود اختصاص دهد.
”برگ برنده لیف نه تنها بهبود ظاهری آن نسبت به نسل قبل، بلکه افزایش پیمایشش تا 270 کیلومتر به لطف باتریهای لیتیوم یونی جدید بوده است. “بنا به گفته نیسان، در 8 ماه نخست 2018 تعداد 26 هزار دستگاه تحویل مشتریان اروپا شده، که از این تعداد 8 هزار دستگاه آن را شرکتها و ارگانهای مختلف خریدهاند. این یعنی نیسان توانسته در هر 10 دقیقه یک دستگاه لیف در اروپا بفروشد.
رشد فروش لیف در کشورهای اتریش، فرانسه، آلمان، هلند، پرتغال و اسپانیا قابل ملاحظه بوده است. همچنین در کشوری مثل نروژ نیز توانسته عنوان پرفروشترین خودروی خانوادگی را در میان رقبای مجهز به پیشرانه احتراق داخلی کسب کند.
برگ برنده لیف نه تنها بهبود ظاهری آن نسبت به نسل قبل، بلکه افزایش پیمایش آن تا 270 کیلومتر به لطف باتریهای لیتیوم یونی جدید با ظرفیت 40 کیلووات ساعت بوده است.
در کنار این موارد باید به تجهیز لیف به آخرین نسخه از سیستم هوشمند حرکتی نیسان هم اشاره کرد، که شامل مواردی مانند پدال الکتریکی، سیستم کمک برای حرکت در ترافیک با کنترل خودرو و همچنین پارک نیمهخودکار است.
لیف در 51 بازار جهانی حضور دارد و توانسته به خوبی نظریان مشتریان را به خود جلب کند. گواه این ادعا فروش 350 هزار دستگاه از این خودرو (شامل نسل اول و دوم) از ابتدای معرفی تا کنون است، که آن را درصدر جدول فروش خودروهای برقی بازار جهانی قرار میدهد.
مترجم : محمدرضا ریاضی
منبع : carscoops.com
مطالب مرتبط

رونمایی از اسمارت EQ فورتو و فورفور مدل 2020
چهره ای جدید برای خودروهای برقی کوچک

سرمایه گذاری دولت آلمان در زمینه باتری خودروهای برقی
1.2 میلیارد دلار برای کاهش وابستگی به کشورهای آسیایی

فولکسواگن ID.3، خودروی برقی مردمی
اولین فرزند خانواده ID متولد شد

تسلا به سوددهی رسید
پایان زیاندهی 15 سال تاریک
مهم ترین اخبار و رویدادها

ثبت نام در سامانه یکپارچه خرید خودرو وارداتی (sale
آخرین روز ثبت نام: یک شرکت جدید اضافه شد!

شرایط فروش سهند و ثبت نام خودرو سهند (1403)
پیش فروش سهند با گیربکس CVT

شرایط فروش کوییک اس و ثبت نام کوییک جی ایکس (1403)
فروش نوروزی تیپ GX
