جایگزینی با مدل‌های 8 سیلندر هیبریدی

پایان داستان 12 سیلندرهای مرسدس‌ بنز

16 مهر 1397 12:11

طرفداران پیشرانه‌های حجیم و تنفس طبیعی هر از گاهی با خبر قطع تولید یکی از این نسخه‌ها مواجه می‌شوند و این‌بار نیز نوبت به پیشرانه 12 سیلندر مرسدس-آام‌گ رسیده تا عرصه را ترک نماید. 6 لیتر حجم، 621 اسب‌بخار قدرت و 1000 نیوتن‌متر گشتاور همگی اعداد و ارقامی اعجاب‌آور هستند که هر راننده علاقه‌مند به خودروهای سریع را به وجد می‌آورد.

با توقف تولید این پیشرانه، از این پس دیگر شاهد نصب پسوند 65 در کنار حرف S نخواهیم بود.در اوایل سال جاری، آقای Tobias Moers که مدیریت AMG را برعهده دارد، درباره قطع تولید این پیشرانه سخنانی بیان کرده بود اما برخی هنوز امیدوار بودند که این صحبت‌ها پیگیری نشده و به واقعیت مبدل نگردد. 

اما وی به‌تازگی و در گفتگویی با نشریه استرالیایی GoAuto در جریان نمایشگاه خودرو پاریس 2018 (که مدل A35 نیز در آن به نمایش درآمد) دوباره اظهارات خود در ماه آوریل امسال را تکرار کرده که نشان از قطعی‌بودن تصمیم این شرکت برای قطع تولید پیشرانه 12 سیلندر دارد.

براساس این صحبت‌ها، به‌واسطه قطع تولید این پیشرانه، از این پس دیگر شاهد نصب پسوند 65 در کنار حرف S نخواهیم بود. البته برای طرفداران خودروهای سریع مرسدس هنوز جای امیدواری وجود دارد، زیرا قرار شده پیشرانه هشت سیلندر و هیبرید تازه‌ای جایگزین نسخه 12 سیلندر فعلی شود.

مدیر AMG نیز چندی پیش، به توسعه یافتن فناوری هیبرید در پیشرانه هشت سیلندر 4 لیتری مورد استفاده در محصولات این شرکت اشاره کرده بود؛ پیشرانه‌هایی که عملکرد و کارایی بهتری نسبت به نمونه‌های فعلی ارائه خواهند داد.

آقای Moers همچنین از کاهش حجم پیشرانه هشت سیلندر این شرکت از 6.3 لیتر به 5.5 لیتر و اکنون نیز به 4 لیتر یاد کرده که به گفته وی، در جهت بهبود وضعیت این پیشرانه در مصرف سوخت و تولید آلایندگی انجام شده است. وی افزوده که این پیشرانه هشت سیلندر، که حالا یک موتور برقی را نیز در کنار خود دارد، باز هم می‌تواند بازده بیشتری نسبت به قبل ارائه دهد.

با استناد بر اظهارنظرهای انجام شده توسط مدیر شرکت AMG، می‌توان نتیجه گرفت که مرسدس-آام‌گ بر استفاده از پیشرانه هشت سیلندر هیبرید در مدل‌های رده بالای خود مصمم بوده و زمان زیادی طول نمی‌کشد که خودروهای اسپرت، سدان و شاسی‌بلند این شرکت را به همراه پیشرانه جدید در بازار خودرو مشاهده کنیم.

دیدگاه کاربران