دوپینگ جیپ گرندچروکی Trackhawk با تیونینگ هنسی

ساخت سریع‌ترین شاسی‌بلند جهان

24 مهر 1397 17:19

نسخه Trackhawk از چیپ گرندچروکی را می‌توان یکی از قدرتمندترین شاسی‌بلندهای جهان با شتابی دیوانه‌وار دانست چراکه پیشرانه هشت سیلندر 6.2 لیتری این خودرو قدرتی برابر با 707 اسب‌بخار و گشتاوری معادل با 873 نیوتن‌متر تولید می‌کند و در نتیجه شتاب صفرتاصد این خودرو تنها 3.5 ثانیه بوده که برای یک شاسی‌بلند رقم بسیار خیره‌کننده‌ای است. حداکثر سرعت این خودرو نیز 289 کیلومتربرساعت اعلام شده است.

ارمغان هنسی برای جیپ گرندچروکی: 1200 اسب‌بخار قدرت برای رسیدن به شتاب صفرتاصد 2.3 ثانیه‌ای و دریافت لقب سریع‌ترین شاسی‌بلند دنیا.هرچند بسیاری از افراد توانایی فنی این خودرو را تحسین کرده و وجود چنین قدرتی را برای شرمنده کردن یک پورشه کاین توربو کافی می‌دانند، اما جان هنسی تفکر متفاوتی با این افراد دارد. به همین دلیل بوده که شرکت تحت مدیریت او نمونه‌ای تقویت‌شده از Trackhawk را آماده کرده که قدرت رعب‌آور 1200 اسب‌بخار و گشتاور عظیم 1354 نیوتن‌متری دارد. البته لازم به ذکر است که در خارج از شرایط آزمایشی و با مصرف بنزین با اکتان 109، قدرتی برابر با 1003 اسببخار و 1208 نیوتنمتر از سوی پیشرانه روی چرخهای خودرو ارسال خواهد شد.

به لطف افزایش قدرت پیشرانه، اکنون این جیپ گرندچروکی نیرومند می‌تواند تنها در 2.3 ثانیه به سرعت صد کیلومتربرساعت و ظرف 9.6 ثانیه به 233 کیلومتربرساعت دست یابد. حداکثر سرعت خودرو نیز به رقم 321 کیلومتربرساعت رسیده است. این اعداد و ارقام اعجاب‌انگیز حاصل از پیشرانه 4.5 لیتر سوپرشارژ، آنقدر به هنسی دلگرمی داده که جرات اعطای لقب «سریع‌ترین شاسی‌بلند جهان» به دستپرورده خود را یافته است.

در پیشرانه حجیم این خودرو از پیستون‌های سوراخ‌دار و لوله‌های ارتباطی آلومینیومی و میل‌لنگ جدید استفاده شده است. در کنار تمام تغییرات باید به دریچه گاز تغییر یافته، ورودی هوای بزرگ‌تر و هدرزهای ساخته شده از استیل ضدزنگ نیز اشاره کرد.

در این خودرو امکان انتخاب بین وضعیتهای انتقال قدرت به چرخهای جلو یا چهارچرخ فراهم و برای پوشش چرخ‌ها از تایرهای درگ رادیال Nitto 555R275/40-20 استفاده شده است.

در هرحال برای تصاحب این هیولای شاسی بلند که تنها 24 دستگاه از آن تولید خواهد شد، نیاز به پرداخت 179 هزار دلار (معادل با 154,575 یورو) است.

دیدگاه کاربران