جاه‌طلبی‌های الکتریکی پورشه

کراس‌اور الکتریکی پورشه تا 2022 می‌آید

24 مهر 1397 18:46

شرکت پورشه سال آینده با رونمایی از مدل پرحاشیه تایکان به‌صورت رسمی وارد عصر الکتریکی خود می‌شود. بعدازآن، خودروهای الکتریکی بیشتری توسط پورشه ساخته خواهد شد و رئیس هیئت‌مدیره این شرکت اعتقاد دارد بیش از 50 درصد خودروهای خانواده پورشه تا سال 2025 الکتریکی خواهند بود.

پورشه احتمالاً در سال 2022 از نخستین کراس‌اور تمام الکتریکی خود رونمایی خواهد کرد.درحالی‌که اخیراً شایعات زیادی در مورد مدل‌های الکتریکی جدید پورشه شنیده شده، وب‌سایت اتوکار در گزارشی به نقل از لوتز مشکه گفته تا سال 2022، شرکت حداقل از یک شاسی‌بلند برقی رونمایی خواهد کرد. ظاهراً مشکه زیاد وارد جزئیات نشده، ولی گفته که این خودرو یک شاسی‌بلند بزرگ است و به‌احتمال‌زیاد مبتنی بر کاین قرار است ساخته شود.

البته کاین همین چند وقت پیش بازطراحی شده و این موضوع احتمالاً به معنی اضافه شدن یک کراس‌اور کاملاً جدید به مجموعه پورشه است. این خبر هنوز رسماً تأیید نشده و احتمالات دیگری مانند این که پورشه یک نسخه متفاوت از آئودی e-Tron را روانه بازار کند نیز وجود دارد.

اخیراً شایعاتی نیز در مورد نسخه تمام الکتریکی ماکان وجود داشته و این در حالی است که ماکان طی چند سال آینده قرار است نسل عوض کند. البته، اشاره مشکه به این که دومین مدل الکتریکی شرکت شاسی‌بلندی بزرگ خواهد بود این احتمال را تقریباً رد می‌کند.

علاوه‌براین کراس‌اور مرموز، پورشه همچنین به‌احتمال‌زیاد طی سال‌های آتی نسخه‌های مختلفی از تایکان را هم روانه بازار خواهد کرد. در میان آن‌ها احتمالاً شاهد نسخه تولیدی کانسپت میشن E کراس‌توریسمو و یک نسخه تارگا خواهیم بود. هنوز جزئیات زیادی در مورد مدل دوم در دست نیست، ولی اتوکار گفته که ممکن است سال 2020 یا 2021 وارد بازار شود.

مشکه همچنین گفته که باکستر و کیمن هم گزینه‌های خوبی برای الکتریکی‌سازی می‌توانند باشند. هنوز معلوم نیست این اتفاق چه زمانی رخ خواهد داد، ولی پورشه از سال 2011 ایده ساخت باکستر الکتریکی را در سر دارد.

دیدگاه کاربران