یک دیزلی، به‌جای X7M بنزینی

قوی‌ترین ب‌ام‌و X7 در دستان آلپاین

6 آبان 1397 10:08

هرچند مدت کوتاهی از معرفی شاسی‌بلند جدید X7 می‌گذرد، اما ب‌ام‌و هنوز برنامه‌ای برای عرضه نسخه‌ تیون‌شده X7M ندارد. آلپاین هم از این سکوت باواریایی‌ها استفاده کرده و در تدارک عرضه XD7 است؛ اما صبر کنید. چرا حرف D در نامش وجود دارد؟ 

آلپاین در پیست نوربورگ‌رینگ مشغول تست XD7 است؛ شاسی‌بلندی که برپایه قوی‌ترین نسخه دیزلی ب‌ام‌و X7 ساخته شده. وقتی آلپاین از حرف D استفاده می‌کند، منظورش خودرویی دیزلی است. پس از همین حالا می‌توان پیش‌بینی کرد که عرضه XD7 معطوف به بازار اروپا خواهد بود. البته باید این نکته را هم بگوییم که XD7 نام نسخه پروتوتایپ این خودروست و ممکن است نسخه تولیدنهایی‌اش، نام دیگری داشته باشد.

در این روزهای پاییزی، آلپاین در جهنم سبز -نوربورگ‌رینگ- مشغول تست XD7 است. برای برخی‌ها شاید جای سوال باشد که از کجا می‌توان تشخیص داد که این خودرو متعلق به ب‌ام‌و است یا برای آلپاین؟ کافی است به رینگ‌های پره‌ای این شاسی‌بلند دقت کنید که امضای همیشگی آلپاین است. اگر هنوز قانع نشدید پس باید به پلاک XD7 دقت کنید که ابتدای آن حروف OAL وجود دارد و متعلق به منطقه استالگوی (Ostallgäu) در باواریاست؛ یعنی همان‌ جایی که دفتر مرکزی آلپاین در آنجا مستقر شده. 

با وجود پوشش‌های بدنه، چندان نمی‌توان به جزییات ظاهری خودرو پی‌برد ولی واضح است که سپر جلو تغییر کرده و ورودی هوای بزرگ‌تری دارد؛ دلیل این موضوع شاید به پیشرانه قوی‌تر شده XD7 برگردد.

صحبت از پیشرانه شد؛ بیایید حدس و گمان‌ها را مرور کنیم. از XD7 هیچگونه اطلاعات فنی نیست، ولی ب‌ام‌و می‌گوید قوی‌ترین نسخه دیزلی X7 مدلی به‌نام M50d است که حدود 400 اسب‌بخار قدرت داشته و صفرتا صد را در 5.4 ثانیه طی می‌کند. حال اگر مهندسان آلپاین مثل همیشه عمل کرده‌ باشند، می‌توان حدس زد که این خودرو نیز نسخه ارتقایافته X7 M50d است که حداقل 50 اسب‌بخار دیگر به قدرت پیشرانه‌اش اضافه کرده‌اند، ولی بازهم بعید است که شتابش به زیر 5 ثانیه رسیده باشد.

امیدواریم تا نمایشگاه فرانکفورت 2019، که در شهریورماه 98 برگزار می‌شود، آلپاین برای اولین رونمایی رسمی این خودرو آماده باشد.

دیدگاه کاربران