• مشخصات اريزو 5 برقي
  • قيمت اريزو 5 برقي
  • عکس ماشين چري اريزو 5 برقي
  • ماشين اريزو 5 الکتريکي
  • چريز اريزو 5 برقي
  • تصاوير اريزو 5 برقي
  • خودرو اريزو 5 برقي
  • خودرو اريزو 5 برقي
  • خودرو اريزو 5 برقي
  • خودرو اريزو 5 برقي
  • خودرو اريزو 5 برقي
  • کابين اريزو 5 برقي
  • فرمان اريزو 5 برقي
  • اريزو 5 برقي
  • صفحه کيلومتر اريزو 5 برقي
  • جلو امپر اريزو 5 برقي
  • مانيتور اريزو 5 برقي
  • پنل تهويه لمسي اريزو 5 برقي
  • جعبه دنده اريزو 5 برقي
  • گيربکس اريزو 5 برقي
  • کنسول اريزو 5 برقي
  • اپشن اريزو 5 برقي
  • صندلي اريزو 5 برقي
  • موتور اريزو 5 برقي
  • شارژ اريزو 5 برقي

تحویل اولین سری آریزو 5 برقی به تاکسیرانی

بررسی آریزو 5 برقی مدیران خودرو

19 آذر 1402 16:40

تحویل اولین سری آریزو 5 برقی به تاکسیرانی

آذر 1402: شرکت مدیران خودرو در روز 19 آذرماه، اولین سری خودروهای آریزو5 برقی را تحویل داد. مراسم تحویل، با حضور جمعی از مدیران شرکت، وزیر صمت، شهردار تهران، نماینده مجلس، اصحاب رسانه و…، در نمایندگی ۷۷۷ مدیران خودرو واقع در جاده مخصوص برگزار شد. تفاهم نامه ای نیز با سازمان تاکسی‌رانی به امضا رسید. آریزو ۵ برقی علاوه بر نمایندگی های مدیران، به شهرداری نیز تحویل می شود. 88 دستگاه از این خودرو تحویل سازمان تاکسیرانی شد.

عباس علی‌آبادی ، وزیر صمت، در مراسم رونمایی از نخستین خودروی تمام برقی تولید داخل با پلاک ملی و تحویل تاکسی‌های برقی به ناوگان حمل‌ونقل عمومی کشور، ضمن تاکید بر اینکه در ابتدای مسیر برقی‌سازی صنعت خودروی کشور هستیم، اظهار کرد یکی از مهمترین مزیت‌های خودروهای برقی تنوع استفاده از سوخت و همچنین استفاده از انرژی‌های سبز در کنار مزیت کاهش مصرف سوخت و انرژی است. مراسم امروز و اینکه اولین خودروهای برقی به تاکسیرانی کشور منتقل شده، بسیار اقدام خوبی است؛ ضمن اینکه اطلاع داریم سایر خودروسازان کشور نیز در این زمینه در تلاش هستند و به‌زودی تعداد خودروهای برقی بیشتری را در سبد محصولات خودروسازان خواهیم داشت. خودروسازان در تلاش اند که هر هفته، روند تزریق خودروهای برقی با ناوگان تاکسیرانی را شاهد باشیم.

وی افزود اما در حقیقت در مرحله‌ای هستیم که بایستی با فرهنگ‌ استفاده از خودروهای برقی آشنا شویم و نیاز به آموزش در این حوزه از طریق مدارس، دانشگاه‌ها و همکاری تمام نهادهای کشور ضروروی است. باید تناسب با اقلیم‌ها و در کل آموزش رفتار خودروی برقی در نقاط مختلف کشور و اقلیم‌های آب وهوایی آموزش داده شود. این بررسی رفتار یک ضرروت ملی به لحاظ زیست محیطی و البته اقتصادی است که باید اقدام اساسی برای آن صورت گیرد.  مزیت خودروهای برقی تنها در کاهش مصرف سوخت و انرژی نیست؛ اینکه خودروهای برقی امکان تنوع سوختی را فراهم می‌کند و همچنین تبدیل خودروها به خودروهای برقی استفاده از انرژی‌های خوب همچون خورشیدی، باد، آب و... برای تولید را فراهم می‌کنیم و به‌مرور به سمت استفاده از انرژی‌های سبز به‌جای سوخت‌های فسیلی خواهیم رفت. در حال حاضر در مرحله آزمایش هستیم و همه این خودروها به صورت آزمایشی تولید و وارد چرخه حمل‌ونقل می‌شوند و با استان تهران آغاز شده تا اطلاعات مورد نیاز در این حوزه به تکامل برسد و بدانیم متناسب با کدام اقلیم و شرایط کشور، چه خودروهای برقی متناسب هستند؛ بنابراین با صبوری بایستی رفتار متفاوت خودروهای برقی را مورد بررسی قرار دهیم تا به اطلاعات دقیق و جامع در این حوزه دسترسی پیدا کنیم و بتوانیم خودروی برقی متناسب با فضا، شرایط، امکانات و... را تولید کنیم.

جک لی، مدیرعامل مدیران خودرو، نیز ذکر کرد که به زودی شاخه های bev ،phev و hev محصولات چری نیز در ایران عرضه خواهند شد.

آریزو 5 برقی، اولین خودرو برقی پلاک ملی 

خرداد 1402: آریزو ۵ برقی قرار بود توسط مدیران خودرو در نمایشگاه خودرو تهران معرفی شود؛ اما این اتفاق نخستین بار در نمایشگاه توانمندی های صنعت خودرو رخ داد.

اکنون تصاویری رسیده که طبق آن‌ها مدیران خودرو برای اولین بار پلاک ملی برای آریزو ۵ برقی دریافت کرده و به این ترتیب آریزو ۵ ev را باید نخستین محصول برقی با پلاک ملی در ایران دانست. بر اساس اطلاعات اولیه، مدیران خودرو برنامه دارد تا آریزو ۵ برقی را در اختیار ناوگان تاکسیرانی با تعرفه دولتی (۱ میلیارد تومان) قرار دهد؛ زیرا این خودرو برای فروش عادی در شرکت، مبلغی در حدود ۲ میلیارد تومان هزینه را برای مشتریان در پی خواهد داشت.

پیشرانه الکتریکی چری آریزو ۵ برقی، ۱۲۲ اسب بخار قدرت و ۲۷۶ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو از طریق یک جعبه دنده تک سرعته با قابلیت بازیافت انرژی، به چرخ های جلو منتقل می شود. ظرفیت باتری آریزو ۵ برقی ۵۳.۶ کیلووات ساعت اعلام شده و می تواند بازه ۳۰ تا ۸۰ درصدی این باتری را طی ۳۰ دقیقه شارژ کرد. همچنین در حالت ایده آل آزمایشگاهی، آریزو ۵ برقی می تواند با این باتری مسافت ۵۰۰ کیلومتر را طی کند. اما در حالت عملیاتی، از پیمایش در شرایط مطلوب به ۴۰۱ کیلومتر محدود می شود.

امکانات این محصول مشابه آریزو ۵ توربو نظیر شش کیسه هوا، دوربین دنده عقب داینامیک، سیستم کنترل پایداری و کشش، کروز کنترل و‌… است. برخی ویژگی ها مانند بازیافت انرژی در نسخه برقی این سدان چینی دیده می شود.

اولین رونمایی آریزو 5 برقی در ایران

شهریور 1401: در نخستین دوره نمایشگاه تحول صنعت خودرو 1401، شرکت مدیران برای نخستین‌بار و به صورت رسمی، از خودرو آریزو 5 برقی رونمایی کرد. همچنین در جریان این نمایشگاه، آقای بهرام شریعت، رئیس هیئت مدیره مدیران خودرو، از قطعی‌شدن تولید این خودرو برقی در ایران خبر داد اما زمان دقیق عرضه آنرا اعلام نکرد.

رونمایی آریزو 5 برقی

برادر برقی آریزو 5

شرکت مدیران خودرو بعد از معرفی فیس‌لیفت آریزو 5 جدید (بررسی خودرو آریزو 5 توربو IE) در سال 1400، حالا برای سال 1401 می‌خواهد نسخه دیگری از این خودرو را به بازار کشورمان بیاورد؛ نسخه‌ای که اگر به تولیدانبوه برسد، می‌تواند نقطه عطفی در تاریخ این شرکت و حتی در تاریخ خودروسازی ایران باشد: چری آریزو 5 برقی در راه است!

آریزو 5 برقی، به غیر از جلوپنجره و طراحی مجدد رینگ‌ها و سپرهای جدیدش، تفاوت مهم دیگری با آریزو 5 برقی ندارد. در کابین آریزو 5e مهم‌ترین تغییر در دو چیز خلاصه شده است:

  • حذف اهرم دنده و جایگزین کردن آن با موس چرخشی که سه حالت R و N و D دارد. 
  • تغییر صفحه کیلومتر و دیجیتالی شدن آن.
کابین چری اریزو 5 برقی

اگر به جزییات کابین آریزو 5 برقی دقت کنید، هنوز هم ویژگی‌های خوبی مانند صفحه کیلومتر تمام دیجیتال، مانیتور 9 اینچی لمسی، ترمز پارک برقی، ترمز اتوهلد و دو حالت رانندگی E (اکونومی) و S (اسپرت) همچنان در این خودرو وجود دارند.

مشخصات فنی آریزو 5 برقی

تصور نکنید که آریزو 5 برقی، خودرو کاملا جدیدی است که مدیران خودرو می‌خواهد آنرا به ایران بیاورد؛ نه! این چینی، حداقل 5 سال است که از تولیدش می‌گذرد. در واقع چری، سال 2016 برای اولین‌بار، آریزو5 را معرفی کرده بود و یکسال بعد، یعنی در 2017 نیز مدل برقی آنرا با نام آریزو 5e به مشتریان چینی معرفی کرد.

اما محصولی که مدیران خودرو، می‌خواهد به بازار کشورمان بیاورد، خودرویی است که در سال 2019 به عنوان اولین‌ فیس‌لیفت آریزو 5 برقی، به بازار چین معرفی شده است. به عبارت بهتر، از 2019 تاکنون، این خودرو برقی هیچگونه تغییر خاصی را تجربه نکرده اما چری در برخی بازارهای صادراتی، اندکی چهره ظاهری و کابین آنرا، تغییر داده است.

مشخصات فنی موتور اریزو 5 برقی

نکته جالب چری آریزو 5e را باید در موتور الکتریکی‌اش دانست چراکه این پیشرانه برقی، قدرتمندتر از پیشرانه بنزینی 1.5 لیتری تنفس طبیعی‌اش است! باتری‌های این خودرو از نوع لیتیوم‌یونی با انرژی مصرفی 53.6 کیلووات‌ساعت بوده که با شارژ سریع، می‌توان 80% ظرفیت آنرا تنها در 30 دقیقه شارژ کرد. البته با ولتاژ عادی، باید برای شارژ مجدد باتری‌هایش بیشتر منتظر بمانید چراکه حدود 7 تا 9 ساعت، زمان می‌برد.  

مشخصات آریزو 5 برقی
مشخصات آریزو 5 برقی
قدرت تقریبی 163 اسب بخار
گشتاور موتور الکتریکی 250 نیوتن متر
شتاب صفر تا 50 4.8 ثانیه
شتاب صفر تا 100 10.1 ثانیه
حداکثر سرعت 152 کیلومتر برساعت
قابلیت پیمایش 401 کیلومتر

*اطلاعات فوق، از سایت خودروساز گردآوری شده است.

درباره موتور برقی آریزو 5e باید این نکته را بدانید که چری در سال 2020، موتور ضعیف‌تر 95 کیلوواتی را برای این خودرو نیز درنظر گرفته بود تا به این ترتیب، مشتریان بیشتری، امکان خریداری آنرا داشته باشند. اما از سال 2021 تا به امروز، دیگر خبری از آن موتور برقی 95 کیلوواتی نیست و مشتریان مجبورند که آریزو 5 برقی را فقط با موتور 120 کیلوواتی، خریداری کنند.

رقیبان آریزو 5 برقی در ایران

علاوه بر ایران خودرو که مشغول توسعه پلتفرم تارا الکتریکی (بررسی خودرو تارا برقی) برای تولید در سال‌های آینده است، سایر خودروسازان ایرانی نیز به فکر تولید و عرضه محصولات برقی هستند. به عنوان مثال، سدان برقی شرکت کارمانیا (بررسی خودرو کارمانیا EK1) اولین خودرویی بود که می‌گفتند از سال 1400 به تولیدانبوه می‌رسد اما چنین چیزی هیچگاه رخ نداد و فقط در حد حرف، باقی ماند! 

بعد از آن، در اوایل سال 1400 باخبر شدیم که هاچبک برقی اکسیژن (بررسی خودرو برقی اکسیژن) نیز بدنبال دریافت مجوز شماره‌گذاری است. در نیمه دوم سال 1400 نیز از کرمان موتور خبر رسید که این شرکت، می‌خواهد هاچبک برقی جدیدی (بررسی خودرو برقی جک E10X) را در ایران مونتاژ کند.

قیمت آریزو 5 برقی

در حالیکه آریزو 5 بنزینی با موتور تنفس طبیعی، قیمتش بیشتر از 86 هزار یوآن نیست، اما چری آریزو 5 برقی حدود 150 هزار یوآن یا 24 هزار دلار، در بازار چین قیمت دارد که تقریبا هم‌قیمت گران‌ترین تیپ‌های تیگو 7 جدید (بررسی خودرو فونیکس تیگو 7 پرو) است. پس از همین حالا، خودتان را آماده کنید که قیمت آریزو 5 برقی، شما را غافلگیر نکند!

در مقاله‌های شرایط فروش ام‌ وی‌ ام و شرایط فروش چری از آخرین شرایط فروش مدیران خودرو و پیش فروش مدیران خودرو برای انواع MVM و CHERY مطلع شوید. در مقاله شرایط فروش فونیکس نیز آخرین اخبار از برند فونیکس و نحوه فروش تیگو 8 پرو، تیگو 7 پرو و آریزو 6 پرو را مشاهده کنید. 

دیدگاه کاربران
Amir mahdi 1399/2/4
کی به بازار می یاد لطفا جواب بدید
پاسخ
0
0
1
farzadslr 1397/9/1
به نظر من نمای جلو مدل فیس لیفت نسبت قبل دچار پس رفت شده چرا که نسل قبل فیس لیفت قسمت جلوش هارمونی بیشتری با طرح کلی داشت و زیباتر بود... اما با این حال در سایر بخش ها بالاخص کابین یه سروگردن بالاتر شده نسبت به مدل فعلی.
پاسخ
0
1
0