برابری با رکورد فانجیو

پنجمین قهرمانی لوییس همیلتون در فرمول یک

7 آبان 1397 11:12

لوییس همیلتون انگلیسی، راننده تیم فرمول یک مرسدس‌بنز برای پنجمین مرتبه عنوان راننده قهرمان رقابت‌های فرمول یک را به نام خود ثبت کرد.

لوییس همیلتون در فاصله 2 گرندپری تا پایان فصل 2018، پنجمین قهرمانی خود در رقابت‌های فرمول یک را قطعی کرد.همیلتون با کسب رتبه چهارم در گرندپری مکزیک قهرمانی خود را مسجل کرد. این در حالی است که هنوز دو گرندپری تا پایان فصل باقی مانده است. در پایان این مسابقه رتبه دوم سباستین وتل آلمانی هم قطعی شد. رقابت این دو تا میانه فصل بسیار داغ دنبال می‌شد. اما پس از گرندپری آلمان اوضاع تغییر کرد و پیروزی‌های پیاپی همیلتون او را به صدر جدول رساند.

قهرمانی‌های قبلی همیلتون در فصل‌های 2008، 2014، 2015 و 2017 به دست آمده است. و حالا این راننده 33 ساله با قهرمانی در فصل 2018 همراه با خوان فانجیو، با 5 قهرمانی در رده دوم پرافتخارترین راننده‌های فرمول یک قرار دارند. هنوز شوماخر با 8 قهرمانی پرافتخارترین راننده این رقابت‌ها است.

در رقابت تیمی نیز اختلاف امتیاز مرسدس با فراری تا پایان گرندپری مکزیک 55 امتیاز است و به نظر نمی‌رسد مانعی برای کسب پنجمین قهرمانی متوالی آلمانی‌ها وجود داشته باشد.

دیدگاه کاربران