قیمت و مشخصات لیفان X70

اسفند 99 | با اعلام شرکت خودروسازان بم، تحویل نخستین سری لیفان X70 از 13 اسفندماه آغاز شده است. این شرکت همچنین گفته که تولیدانبوه خودرو لیفان ایکس 70 را از سال 1400 شروع می‌کند.

خودروسازان بم همچنین با دعوت از 4 نفر از خریداران خودرو لیفان X70، طی مراسمی نمادین، خودروهای پلاک شده لیفان را به آنها تحویل داد.


قیمت لیفان X70

در جدول زیر، آخرین تغییر قیمت نمایندگی خودروسازان بم برای قیمت لیفان X70 را مشاهده می‌کنید:

زمان قیمت مصوب
بهمن 99 580

*در جدول فوق، قیمت‌ها برحسب میلیون تومان است.

همچنین قیمت روز لیفان و قیمت سایر خودروهای بازار ایران را در لینک زیر مشاهده کنید:

»» قیمت روز لیفان

»» قیمت روز خودرو

فروش لیفان X70

برای اطلاع از آخرین شرایط فروش خودروسازان بم و همچنین مشاهده جدیدترین آگهی‌های لیفان X70 لینک‌های زیر را مشاهده کنید:

»» شرایط فروش خودروسازان بم

»» خرید و فروش خودرو لیفان X70


بازگشت لیفان به کرمان

تقریبا 10 سالی می شود که لیفان، تمام محصولاتش را در خطوط تولید کرمان‌موتور مونتاژ می‌کند اما با اضافه‌شدن مدل‌های جدید لیفان به سایت خودروسازان بم، می‌توان چنین برداشت کرد که نمایندگی یا حداقل مونتاژکننده لیفان در ایران، تغییر کرده است. حالا کرمانی‌ها، لیفان را به همراه جیلی در اختیار «خودروسازان بم» قرار می‌دهند و جک و هیوندای را هم برای خودشان نگه می‌دارند

اما در میان محصولاتی که در سایت خودروسازان بم به چشم می‌خورد، نام یک شاسی‌بلند، بیشتر از بقیه جلب توجه می‌کند؛ شاسی‌بلندی که اگر پایش به ایران برسد، پرچمدار لیفان در کشورمان لقب می‌گیرد: لیفان X70 در راه است!

مشخصات فنی لیفان X70

لیفان X70 تنها محصولی است که این روزها در سبد محصولات خودروسازان بم وجود دارد.

حتماً می‌دانید که لیفان برنامه مفصلی برای عرضه MaiWei X7 یا همان لیفان X7 داشت و می‌خواست برند جدیدی به‌نام «مای‌وی» خلق کند، ولی وقتی همه برنامه‌هایش به تعلیق درآمد، دیگر لیفان مانده بود و X7؛ خودرویی که از زبان طراحی مابقی کراس‌اورهای این شرکت، پیروی نمی‌کرد و حکم فرزندخوانده را برای لیفان پیدا کرده بود. 

به همین دلیل، لیفان با همان پلتفرم X7 خود، محصول جدیدتری به‌نام X70 در سال 2018 ساخت و آنرا علاوه بر چین، در بازار روسیه و بازار آمریکای جنوبی نیز عرضه کرد. 

طراحان لیفان برای خلق X70 از همان الگوهایی استفاده کردند که در سال 2017 برای لیفان X80 نیز به‌کار برده بودند؛ یک جلوپنجره عریض با خطوط افقی به همراه چراغ‌هایی کشیده، همه چیز طراحی X70 را خلاصه می‌کند. به‌لطف پلتفرم مشترک با X7، لیفان X70 نیز همچنان در سگمنت کراس‌اورهای کامپکت (جمع‌و‌جور) جای می‌گیرد.

ابعاد و اندازه‌های X70 اتومات
طول 4390 میلی‌متر
عرض 1820 میلی‌متر
ارتفاع 1715 میلی‌متر
فاصله محوری 2610 میلی‌متر
ارتفاع کفی تا زمین 176 میلی‌متر
وزن خالص 1415 کیلوگرم
حداکثر وزن مجاز 1790 کیلوگرم
حجم باک 55 لیتر
حجم محفظه بار 419 لیتر
سایز رینگ استاندارد 215/60R17
سایز رینگ سفارشی 225/55R18

برخلاف X7، خوشبختانه لیفان در همه بازارهای جهانی‌اش، X70 را تنها با یک پیشرانه عرضه کرده که از نوع تنفس طبیعی است. این پیشرانه یا با جعبه‌دنده دستی یا با CVT همراه می‌شود که البته بعید است نسخه دنده ای آن به بازار ایران راه یابد.

مشخصات فنی X70 اتومات
پیشرانه 2.0 لیتری تنفس طبیعی (LF483Q)
قدرت 141 اسب‌بخار
گشتاور 185 نیوتن‌متر
حداکثر سرعت 175 کیلومتربرساعت
مصرف ترکیبی 7.7 لیتر

آپشن های لیفان X70

در لیست تجهیزات لیفان X70، تقریباً همان امکانات X7 را می‌بینیم که اندکی بهبود یافته‌اند. برای مقایسه بهتر باید بگوییم که تجهیزاتی مانند سنسور جلو، سیستم تشخیص خواب‌آلودگی راننده، شیشه آنتی‌ترپ، صندلی برقی راننده، اتولایت و کروز کنترل ازجمله آپشن‌هایی هستند که در لیفان X70 بصورت سفارشی وجود داشته، اما لیفان X7 از آن‌ها بی‌بهره است.

البته یک نکته مهم دیگر میان این دو برادر وجود دارد؛ لیفان X7 نسخه هفت نفره نیز دارد درحالی‌که لیفان X70 فقط و فقط به‌صورت پنج نفره عرضه می‌شود. 

در آخرین روزهای اردیبهشت 99، برای نخستین بار اطلاعات رسمی لیفان X70 در سایت خودروسازان بم، بصورت زیر منتشر شد:

»»  کاتالوگ رسمی لیفان X70 خودروسازان بم (PDF)  ««

اگر این اطلاعات، صحت داشته باشد، لیفان X70 با امکانات زیر بدست مشتریان ایرانی می رسد: 

  • دو ایربگ
  • تهویه اتومات
  • گرمکن صندلی جلو
  • کیلس استارتر
  • چراغ هالوژن جلو / دی لایت
  • مانیتور 9 اینچی لمسی با دوربین عقب / بلوتوث
  • سنسور باد تایر
  • سنسورهای جلو و عقب
  • ایزوفیکس
  • اینه تاشو برقی با گرمکن
  • فرمان هیدرولیک با تنظیم ارتفاع
  • صندلی 6 حالته برقی راننده
  • صندلی 4 حالته دستی سرنشین جلو
  • کنترل پایداری یا ESP / توزیع نیروی ترمز یا EBD

در بازار روسیه، ارزان‌ترین تیپ X70 حتی از گران‌ترین تیپ لیفان X7 هم گران‌تر است؛ پس از همین حالا بگوییم که مبادا قیمتش شما را تعجب‌زده کند! قیمت پایه‌ای لیفان X70 در روسیه از حدود 800 هزار روبل (معادل تقریبی 11 هزار دلار) در مدل دنده‌ای آغاز می‌شود. گران‌ترین تیپ لیفان X70 نیز مختص نسخه اتوماتش است و حدود یک میلیون 60 هزار روبل (معادل تقریبی 14 هزار دلار) می‌ارزد.

بنابراین می‌توان حدس زد که در صورت مونتاژ لیفان X70 توسط خودروسازان بم، این محصول جدید کرمانی‌ها باید با ام وی ام X55 مدیران خودرو، هایما S7 توربو پلاس ایران خودرو، جک S5 نیوفیس کرمان موتور و همچنین اس دبیلو ام G01 سیف خودرو رقابت کند.

نویسنده : مرتضی برجسته

منبع : bamco.ir

15 دیدگاه

علی بابا(294 روز پیش)

کسی که میگه موتورتوربو با بنزین ایران همخوانی نداره پراید سواره ،۲ساله هایما خودم وBMWداداش بنزین معمولی میزنیم و هیچ مشکلی نداره و کسی که ماشین توربو سوار شه خیلی سخته تنفس طبیعی سوار شه وبه نظر من بعداز۱۵سال رانندگی دوره تنفس طبیعی تمام شده

Amirmosaffa (23 روز پیش)

داداش واسه ماشین مشکل پیش میاد حیف ماشین ک شماها اینطور باش رفتار میکنین ماشین های توربو بنزین خوب میخوان شاید با بنزین معمولی کار کنه ولی عمر خودرو کم میشه خودروی توربو وقتی یکم داغه رو نباید سریع خاموش کنید چون عمرش کم میشه باید سرویس هارو به موقع انجام بدین داداش فقط به خودت ضرر میزنی با این کارت

Reza2o (81 روز پیش)

Salimداش گلم ما سه ساله هایما داریم نیومدم سراغت که!! خیالت راحت ۵ سال دیگه هم نمیام چون از انتخابم مطمعنم.شمایی هم که میگی توربو راندمان منظم نداره.این حرفا ما دهه ۸۰ هست که زانتیا دستی توربو میکردن.ما که باش بکوب تا مشهد رفتیم راندمان کم نکرد تا خود مشهد ۱۸۵ اسب داد.خیالت راحت داداش بت قول میدم سربالایی که این لیفانه با موتور تنفس طبیعی توش گیر میکنه من برات لیفانو میزارم تو جعبه هایما بعد با ۱۴۰ از گردنه میرم بالاتا راندمان دستت بیاد.اگه توربو به همین سادگی و مسخرگی که شما میگی بود بنز و bmw هم ماشیناشونو توربو نمیکردن.حتما الان هم میگی شما توربو هایما رو با بنز و bmw کردی یکی.در جواب این سوال هم میگم توربو هایما و موتورش به صورت پک از ژاپن میاد و درسته به پای بنز و bmw نمیرسه و تکنوللوژی توربو تو کل همینه و جواب هم پس داده.لطفا ماشین ۱۴۰ اسب بخاری رو با ماشین ۱۸۵ اسب بخاری مقایسه نکنید.ممنون

Reza2o (81 روز پیش)

Salim دوست عزیز اول از همه که بگم ما سه ساله هایما دارم و این موضوع که شما میگی پیش نیومده و مطمعن هم هستم پیش نمیاد چون تحقیق کردم و شما هم الان برای طرفداری لیفان این حرفو میزنی.بعدشم داداش گلم کسی که ۸۰۰ تومن میده هایما سه سال نگهش داره بر فرض فرموده شما درست واشر سوزوند...به نظرت خیلی براش سنگینه بعد سه سال ۹۰۰ تومن بده یه واشر!! شما که داری این طوری میگی اینو بدون در قبال این ۹۰۰ هزار سه سال ۴۵ اسب بخار بیشتر و صفر تا صد ۸ ثانیه ای داشته.بعدشم...موتور لیفان از هایما پر مصر تره و تو همون سه سال اگه لیفان به جای هایما داشته باشه اون ۹۰۰تومان بده ختلاف بنزینی که ماشینش تو این سه سال خورده.این طوری براورد هزینه میکنن دادش.بعد جوری که شما گفتی ۹۰۰ معلومه تا حالا ماشین نداشتی و خرچش نکردی اونم تو این سگمنت که مثلا یه اینه بغل هایما ۵ میلیون تومان هست

Esy (261 روز پیش)

توربو به درد ایران نمیخوره، چون زیاد سابقه نداره درصورت خرابی حالت گرفته میشه، درضمن هرچی حرارت موتور بالا بره راندمان توربو پایین میاد تا جایی که تنفس طبیعی راندمان به مراتب بالاتری خواهد داشت. میتونی تو درگ تست کنی، دفعه اول یا دوم شاید برنده باشی ولی دفعات بعدی که راندمان توربو پایین بیاد تنفس طبیعی میگیردت.

salim (269 روز پیش)

یه سال دیگه هم استفاده کن اون موقع میای سراغ من واشر سر سیلندر هایما میخری 950 عشق داداش :)

Reza2o(81 روز پیش)

ماشین ۶۰۰ میلیونی کلا دوتا ایربک داره.عجیبه.فک کنم اشتباهی نوشته باشن دوتا

MOhsen.E.R(976 روز پیش)

دیگه دوره ی موتور 2 لیتری تنفس طبیعی تموم شده تو این سایز اونم با سی وی تی !، از چری بپرسید .... امیدوارم کرمان موتور هیچ برنامه ای برای وارد کردنش با این شرایط نداشته باشه ، چون شکستش حتمیه...

Reza2o (81 روز پیش)

منم با شما موافق هستم.دوست عزیز شما که میگید بنزین ایران برا توربو...... ما سه ساله هایما توربو داریم موتورش عالیعالی هست و تا حالا کوچک ترین مشکلی نداشته و ۱۸۵ اسب بخار به نظرتون این لیفان تنفس طبیعی حرفی برای گفتن داره یا هایما؟؟! مصرف سوخت هم که هایما s7t ازش کم مصرف تره پس تو پیشراهنه این ماشین همه جوره در مقابل رقبایی مثل مثل هایما s7t و جک s5 و هایما s5 کاملا شکست خورده هست.البته احتمالا قیمتش خیلی از اینا پایین تر باشه و بعید میدونم رقیب اینا باشه

Esy (261 روز پیش)

اتفاقا توربو اسمش خوبه خودش زیاد جالب نیست هیچی تنفس طبیعی نمیشه مخصوصا تو ایران که تعمیرگاها زیاد آشنا نیستن. درمدت طولانی رانندگی راندمان توربو افت میکنه.

ر۲۰۲۰ (362 روز پیش)

اتفاقا با این بنزین موجود با اکتان پایین در ایران و کمبود بنزین سوپر، موتور تنفس طبیعی خیلی گزینه منطقیی بنظر میرسه

8409(93 روز پیش)

خطاب به تهیه کننده این نشریه، ارزش قیمت این خودرو چینی در کشور های اطراف نظیر روسیه که عنوان کردی بسیار پایین هستش چون کلا خودرو های چینی در کشوهای دیگه استقبال خوبی ندارن، به هر حال شما ارزش قیمت این خودرو در کشور روس با قیمت مشخص شده تبدیل به دلاری میکنید که ارزش دلار در داخل کشورمان بسیار بسیار بالا هستش، بخاطر بی ارزش بودن پول کشورمان هستش ، پس در نتیجه قیمت متعادلی در کشور های دیگه خواهد داشت.

عباس1(163 روز پیش)

امکاناتش به نظرم خیلی خوبه و در رقابت با جک S5 بسیار قابل قبوله

salim(269 روز پیش)

قیمت قطعی این 580 میلیون بعد اونوقت دنا پلاس توربو امروز 600 میلیون شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی .....

Ali31813181(294 روز پیش)

به نظر من با این وضعیت کمبود تنوع در بازار گزینه خوبی واسه انتخاب در این رده خواهد بود و استقبال خوبی میشه.ممنون از باما

Show More