خودرویی جدید برای کارابینیری

ورود جیپ گرندچروکی به ناوگان پلیس ایتالیا

12 آبان 1397 16:58

اداره پلیس ایتالیا مجموعه خودروهای بسیار گسترده و متنوعی دارد که انواع مدل‌ها از سئات لئون گرفته تا آلفارومئو جولیا، لوتوس ایوورا و حتی لامبورگینی هوراکان را می‌توانید در آن بیابید. اکنون، کارابینیری یک خودروی جدید به نام جیپ گرندچروکی هم در مجموعه مدل‌های خود دارد.

این خودرو به پیشرانه دیزلی 6 سیلندر مجهز بوده و از سیستم تعلیق گرفته تا تمام بخش‌های بدنه آن، تقویت شده‌اند.شرکت فیات کرایسلر به‌عنوان مالک جیپ همکاری طولانی‌مدتی با نیروهای پلیس ایتالیا داشته و در همین راستا، کارابینیری روز گذشته در شهر رم 19 دستگاه گرندچروکی را که قرار است در واحدهای مبارزه با تروریسم خدمت کنند، تحویل گرفته است.

نکته‌ای که شاید کارابینیری را ناراحت کند این‌که تمام 19 دستگاه مذکور به‌جای پیشرانه هِل‌کَت هشت سیلندر خورجینی سوپرشارژردار، به یک پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر خورجینی دیزلی مولتی‌جت مجهز شده‌اند. همه مدل‌ها به کمک جعبه‌دنده 8 سرعته اتوماتیک خروجی‌های خود را به تمام چرخ‌ها ارسال می‌کنند. با توجه به بالا بودن بهای سوخت در ایتالیا، احتمالاً این ترکیب فنی ایده‌آل‌ترین حالت برای گرندچروکی‌های جدید کارابینیری بوده است. البته خودروها کاملاً دست‌نخورده نیستند.

روی پیشرانه هیچ تغییراتی ایجاد نشده، ولی تمام آن‌ها به سیستم تعلیق تقویت شده مجهز هستند و از بدنه و تایرها گرفته تا پنجره‌ها همه تقویت شده‌اند تا این خودروها توان خدمت در نیروهای پلیس را داشته باشند. همه آن‌ها همچنین به سیستم دیتابیس پلیس Odino (با یک تبلت 7 اینچی اندرویدی به‌عنوان رابط کاربری)، چراغ‌های گردون آبی‌رنگ LED و طراحی بدنه آبی تیره، سفید و قرمز که امضای کارابینیری محسوب می‌شود مجهز هستند.

با همه این هیاهو، جالب است بدانید این خودروها نخستین مدل‌های جیپ که در کارابینیری خدمت می‌کنند نیستند. در ناوگان این اداره پلیس ایتالیا، از قبل چندین دستگاه رنگید و رانگلر هم حضور دارند.

دیدگاه کاربران