با چهره و فناوری‌های جدید

معرفی نسل جدید مرسدس‌بنز E کلاس

14 اسفند 1398 11:50

نسل جدید از مرسدس‌بنز E کلاس که قرار بود در جریان نمایشگاه خودرو ژنو 2020 رونمایی شود، اکنون به صورت مجازی معرفی شده است. این خودرو نه تنها از نظر ظاهری مورد بروزرسانی قرار گرفته بلکه به فناوری‌ها و امکانات ایمنی جدید نیز مجهز شده و به عنوان مدل 2021 به بازار وارد خواهد شد.

برای اولین بار، مرسدس‌بنز E کلاس را هم می‌توان در نسخه پلاگین هیبرید سفارش داد. این مدل که با نام E350e شناخته می‌شود، به پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر به همراه موتور الکتریکی 90 کیلووات ساعتی مجهز شده است.قرار است این خودرو در سه نسخه E350e پلاگین هیبرید، مدل قوی‌تر E53 و همچنین استیشن‌واگن All-Terrain تا پیش از پایان سال جاری عرضه شود.

فرم چراغ‌های جلوی مرسدس‌بنز E کلاس 2021 باریک‌تر از قبل شده و در تمام تریم‌ها به صورت استاندارد از نوع LED خواهد بود. طراحی جلوپنجره نیز نسبت به قبل متحول شده که البته در مدل E53 با خطوط عمودی، ظاهری خشن‌تر را به نمایش می‌گذارد. در نمای عقب نیز چراغ‌های جدید با طرحی مشابه با آنچه در سدان‌های A و CLA کلاس مشاهده می‌شود، به چشم می‌خورد.

سه رنگ جدید شامل خاکستری گرافیت، نقره‌ای Mojave و نقره‌ای Cirrus نیز برای نسل جدید مرسدس‌بنز E کلاس قابل سفارش است. نمایشگر لمسی 12.3 اینچی اطلاعات سرگرمی به همراه صفحه پشت آمپر 12.3 اینچی دیجیتال، پد لمسی جدید در کنسول میانی برای کنترل امکانات و امکان انتخاب پوشش جدید برای صندلی‌ها را می‌توان جزء مهمترین تغییرات فضای کابین مرسدس‌بنز E کلاس 2021 دانست.

جدیدترین سامانه‌های ایمنی مرسدس‌بنز شامل فرمان با قابلیت شناسایی عدم دخالت دست‌های راننده، کروز کنترل تطبیق‌پذیر با قابلیت توقف و حرکت، دستیار فعال فرمان، ترمز اضطراری خودکار، دستیار پایش نقاط کور و دوربین 360 درجه با دوربین‌های جدید نیز در E کلاس مدل 2021 نصب شده است.

در مدل E450 شاهد نصب پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر توربوشارژ جدید ساخت مرسدس‌بنز هستیم که به فناوری اکوبوست مجهز بوده و 362 اسب‌بخار قدرت و 500 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. مدل E53 AMG از همین پیشرانه بهره‌مند شده هرچند که 429 اسب‌بخار قدرت و 520 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار دارد.

اما مدل E350 به عنوان مدل پایه E کلاس 2021، از پیشرانه چهار سیلندر مجهز به توربوشارژر بهره‌مند شده که 255 اسب‌بخار قدرت و 370 نیوتن‌متر گشتاور را به چرخ‌های عقب خودرو منتقل می‌کند. این خودرو در نسخه 4Matic نیز عرضه می‌شود.

برای اولین بار، مرسدس‌بنز E کلاس را هم می‌توان در نسخه پلاگین هیبرید سفارش داد. این مدل که با نام E350e شناخته می‌شود، به پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر به همراه موتور الکتریکی 90 کیلووات ساعتی مجهز شده است. مجموع قدرت خروجی این پیشرانه برابر با 315 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور آن 700 نیوتن‌متر خواهد بود. لازم به ذکر است که موتور برقی این خودرو به تنهایی 121 اسب‌بخار قدرت و 440 نیوتن‌متر تولید می‌کند.

همانطور که قبلاً اشاره شد، مرسدس‌بنز درنظر دارد برای اولین بار مدل All-Terrain از E کلاس استیشن‌واگن را در بازار خودروی ایالات متحده عرضه نماید. شرکت سازنده اعلام کرده که تعلیق این خودرو از فناوری Air Body Control بهره می‌برد که پیش از این در شاسی‌بلندهای مرسدس همچون GLE و GLS نصب شده است. رینگ های 19 اینچی استاندارد این مدل به همراه تایرهای ران‌فلت عرضه می‌شود. بنابر سفارش مشتری، امکان نصب رینگ‌های 20 اینچی نیز برای این مدل فراهم است.

پیشرانه E کلاس All-Terrain مشابه با مدل‌های E450و E53 AMG بوده و از همان جعبه‌دنده اتوماتیک نه سرعته برای انتقال نیرو به تمام چرخ‌ها استفاده می‌کند.

هنوز اطلاعاتی درباره قیمت نسخه‌های مختلف E کلاس 2021 منتشر نشده است. انتظار می‌رود اواخر سال جاری میلادی شاهد حضور این خودرو در بازار ایالات متحده باشیم.

دیدگاه کاربران