کراس‌اور لوکس 190 هزار دلاری

معرفی استون‌مارتین DBX

3 آذر 1398 15:10

پس از ماه‌ها انتظار علاقمندان، در نهایت استون‌مارتین تصاویر رسمی کراس‌اور لوکس ساخت خود یعنی DBX را منتشر کرد.

قیمت پایه استون‌مارتین DBX در ایالات متحده از 189,900 دلار و در آلمان از 193,500 یورو آغاز می‌شود.در ماه سپتامبر، این خودروساز انگلیسی اعلام کرده که پیشرانه هشت سیلندر توئین توربو 4 لیتری ساخت AMG را برای نصب در سینه DBX درنظر گرفته که قدرتی برابر با 542 اسب‌بخار و گشتاوری معادل با 700 نیوتن‌متر تولید می‌کند. این پیشرانه قبلاً در مدل‌های ونتیج و DB11 نیز نصب شده است هرچند که به واسطه تنظیمات جدید، نسبت به دو مدل مذکور قدرت بیشتری در اختیار استون‌مارتین DBX قرار می‌دهد. شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت این کراس‌اور تازه وارد 4.5 ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز برابر با 291 کیلومتر برساعت خواهد بود.

نیروی پیشرانه از طریق جعبه‌دنده نه سرعته اتوماتیک و سیستم چهارچرخ محرک به تمام چر‌خ‌ها منتقل می‌شود. لازم به ذکر است که این خودرو به دیفرانسیل مرکزی فعال و دیفرانسیل لغزش محدود عقب نیز مجهز شده که بسته به میزان موردنیاز، گشتاور را میان چرخ‌ها تقسیم می‌کند.

استون‌مارتین DBX

به لطف فرم چراغ‌ها و جلوپنجره، نمای جلوی استون‌مارتین DBX کاملاً به عنوان محصولی از این شرکت قابل شناسایی است. در این بخش یک جفت چراغ دی‌لایت LED با فرم مستطیل شکل نیز نصب شده است. چراغهای LED عقب نیز شبیه به نمونه مورد استفاده در مدل ونتیج بوده که با یک نوار به یکدیگر متصل شده‌اند.

بخش زیرین بدنه نمونه‌ای که در تصاویر رسمی به چشم می‌خورد به رنگ تیره درآمده که همین باعث می‌شود ارتفاع استون‌مارتین DBX بیشتر از آن چیزی که هست، به نظر برسد.

در فضای داخلی DBX از هیچ تلاشی برای استفاده از متریال با کیفیت و گران‌قیمت فروگذار نشده است. صفحه پشت آمپر 12.3 اینچی به همراه نمایشگر 10.25 اینچی سیستم اطلاعات سرگرمی را می‌توان به عنوان مهمترین بخش‌های داشبورد این خودرو محسوب کرد. سامانه مذکور از طریق یک موس در بخش میانی داشبورد قابل هدایت بوده و از اپل کارپلی نیز پشتیبانی می‌کند.

کابین استون‌مارتین DBX

در بخش زیرین نمایشگر مرکزی چندین دکمه قرار گرفته که کنترل بخش‌هایی چون تهویه مطبوع و گرم‌کن را از طریق آن‌ها می‌توان انجام داد.

فرمان سه شاخه با روکش چرم به همراه پدال‌های پشت آن، سقف شیشه‌ای پانورامیک و پوشش چرم با کیفیت و آلکانترا را می‌توان از دیگر موارد مهم قابل اشاره در کابین استون‌مارتین DBX دانست.

وزن کلی استون‌مارتین DBX برابر با 2245 کیلوگرم است. سیستم تعلیق این خودرو به صورت استاندارد به قابلیت تنظیم خودکار مجهز است که برای این امر، نیروی خود را از یک سیستم ضدلغزش الکتریکی 48 ولتی تامین می‌کند. در نتیجه بسته به شرایط مسیر حرکت، می‌توان ارتفاع DBX را تا 45 میلی‌متر افزایش و یا تا 50 میلی‌متر کاهش داد.

مدیرعامل استون‌مارتین یعنی آقای Andy Palmer ضمن اظهار خرسندی و افتخار از تولید مدل DBX، آن را خودرویی دانسته که قادر است میان ارائه عملکردی اسپرت و همچنین قابلیت‌های یک کراس‌اور لوکس موازنه برقرار کند و به همین دلیل خریداران جدیدی را به سوی برند استون‌مارتین جذب نماید.

قیمت پایه استون‌مارتین DBX در ایالات متحده از 189,900 دلار و در آلمان از 193,500 یورو آغاز می‌شود.

دیدگاه کاربران