ارتقای عملکرد برای خلق بهترین نسخه

معرفی مرسدس-آام‌گ GT Black Series

25 تیر 1399 14:50

آخرین بار در سال 2014 شاهد معرفی محصولی از مرسدس تحت سری Black Series بودیم. اکنون و پس از مدت‌ها انتظار و تماشای عکسهای مخفیانه که گاهی در رسانه‌ها منتشر می‌شد، نسخه جدید مرسدس-آام‌گ GT Black Series با مدل 2021 معرفی شده است.

جدیدترین نسخه از مرسدس-آام‌گ GT به طرح بازنگری شده بدنه، قطعات آیرودینامیکی جدید و پیشرانه 8 سیلندر تقویت شده مجهز شده است.اجازه دهید همین اول به سراغ پیشرانه نیرومند این خودرو برویم، نیروگاهی هشت سیلندر و توئین توربو به حجم 4 لیتر که 720 اسب‌بخار قدرت را از طریق جعبه‌دنده هفت سرعته DCT تقویت شده به چرخ‌های عقب ارسال می‌کند. حداکثر قدرت خودرو بین دورموتور 6700 تا 6900 دور بردقیقه به دست آمده و حداکثر دور مجاز پیشرانه نیز 7200 خواهد بود. حداکثر گشتاور پیشرانه نیز 800 نیوتن‌متر بوده که در فاصله 2 تا 6 هزار دوربر دقیقه برای راننده قابل دسترسی است. هرچند برخی مشخصات این پیشرانه به نظر آشنا می‌رسد، ولی متخصصان مرسدس اعتقاد دارند که به لطف تغییرات انجام شده، با پیشرانه‌ای کاملاً جدید روبرو هستیم.

مرسدس‌بنز اعلام کرده GT Black Series می‌تواند ظرف تنها 3.1 ثانیه به سرعت 96 و در کمتر از 9 ثانیه به سرعت 198 کیلومتر برساعت دست یابد. حداکثر سرعت محصول جدید AMG البته روی 323 کیلومتر برساعت محدود شده که شاید چندان برای علاقمندان هیجان‌انگیز نباشد.

مرسدس-آام‌گ GT Black Series

مجموعه قطعات آیرودینامیکی که روی GT Black Series نصب شده تا حد زیادی به مدل‌های مسابقه‌ای AMG GT3  و AMG GT4 شبیه است. جلوپنجره بزرگ، ورودی‌های هوا در کاپوت و گلگیرها وهدایت‌کننده‌های هوا در بخش جانبی بدنه علاوه بر بهبود آیرودینامیک به خشن‌تر شدن چهره خودرو یاری رسانده‌اند ضمن این‌که نباید ورودی هوای سپر جلو را فراموش کرد که به صورت دستی قابل تنظیم است.

سپر عقب با طراحی جدید، دیفیوزر دوبل و البته باله بسیار بزرگ عقب که از دو قطعه روی هم تشکیل شده نیز در بخش عقب به بهبود آیرودینامیک و البته طراحی خودرو کمک می‌کنند. زاویه قطعه بالایی باله عقب را می‌توان به صورت الکترونیکی تا 20 واحد تغییر داد.

مرسدس-آام‌گ GT Black Series

بسیاری از قطعات GT Black Series از جنس فیبرکربن بوده که از میان آن‌ها می‌توان به باله عقب، بخش‌هایی از سقف و بخش عقبی بدنه و همچنین قطعاتی از شاسی اشاره کرد.

آرایش تطبیق‌پذیر کمک‌فنرهای AMG GT Black Series مستقیماً از AMG GT R گرفته شده و برای نصب در این مدل بهسازی شده است. این مجموعه شامل سامانه کنترل سواری AMG نیز می‌شود که میزان جابجایی هریک از کمک‌ها را به صورت الکترونیکی کنترل و سپس به میزان لازم تنظیم می‌کند.

مرسدس-آام‌گ GT Black Series

فضای کابین مرسدس-آام‌گ GT Black Series نیز به لطف مواردی چون فرمان اسپرت و دوخت نقره‌ای یا نارنجی تریم داخلی حال و هوایی مختص این مدل پیدا کرده است.

رینگ‌های 19 و 20 اینچی در محورهای جلو و عقب با طرح 10 پره به همراه تایرهای Pilot Sport Cup 2 R MO ساخت میشلین که اختصاصاً برای مدل Black Series طراحی و ساخته شده نیز به کیفیت سواری و فرمان‌پذیری آن یاری می‌رسانند.

 مرسدس فعلاً درباره قیمت AMG GT Black Series سکوت کرده ولی اعلام شده که این مدل را در اوایل سال 2021 به علاقمندان عرضه می‌کند.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران