با هدف توسعه صنعت حمل و نقل هوایی

سرمایه‌گذاری هیوندای در صنعت پهپاد

26 آبان 1397 11:50

استفاده از تجهیزات مربوط به بالگردهای با قابلیت کنترل از راه دور به‌تازگی در صنعت خودرو رواج بسیاری پیدا کرده است. برخی از شرکت‌های خودرویی برای افزایش فانتزی محصولات خودران خود سراغ استفاده از پهپادها رفته‌اند. اما رویکرد اخیر هیوندای چیز دیگری است.

هیوندای تصریح کرده است که تلاش‌های اخیرش به منظور بهبود عملیات حمل و نقل هوایی بدون کاربر و ارائه خدمات مربوط به نقشه‌برداری است.هدف این شرکت آینده تحویل کالا و نقشه‌برداری با وضوح بالا است. کره‌ای‌ها به همین منظور سراغ همکاری با شرکت Top Flight رفته‌اند. وجه تمایز شرکت تاپ فلایت با مجموعه‌های مشابه خود این است که به جای توسعه خودروهای پرنده، مهندسان آن‌ها در حال توسعه فناوری وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین است.

مدیرعامل تاپ فلایت دکتر لانگ فان می‌گوید: «سرمایه‌گذاری هیوندای در این شرکت نشان از تعهد بالای این مجموعه خودروساز به ماهیت وسایل نقلیه خودران و راه‌حل‌های مربوط به سامانه‌های حرکت خودکار است.»

تهیه نقشه‌های با استفاده از وسایل نقلیه خودران تنها دلیل ابراز علاقه هیوندای به این دنیای جدید و البته سرمایه‌گذاری در تاپ‌ فلایت نیست. در واقع کره‌ای‌ها مجذوب سیستم‌های قوای محرکه میکرو ژنراتور است که پرواز پهپادها را به مدت 2 ساعت مقدور می‌‌کند. این در حالی است که وزن هر یک از پهپادهای این شرکت چیزی حدود 4 کیلوگرم برآورد می‌شود.

دیدگاه کاربران