اعلام قیمت جدید با آپشنی عجیب!

بررسی چری تیگو 7 تیپ IE اسپرت

17 شهریور 1400 14:21

شهریور 1400: شرکت مدیران خودرو برای نخستین‌بار، شرایط فروش چری تیگو 7 تیپ IE اسپرت را از 17 شهریورماه در نمایندگی‌هایش آغاز کرده است. با اینکه قیمت رسمی این خودرو هنوز اعلام نشده اما نمایندگی‌های مدیران خودرو، قیمت چری تیگو 7 اسپرت را حدود 1 میلیارد و 14 میلیون تومان اعلام کرده‌اند؛ یعنی حدود 23 میلیون تومان گران‌تر از تیپ IE.

مشخصات چری تیگو 7 تیپ اسپرت

شهریور 1400: مدیران خودرو در سال 1400، برنامه‌های زیادی برای خانواده چری تیگو دارد. این شرکت در ابتدا، نسخه تولید محدود چری تیگو 5 توربو را به بازار کشورمان آورد. در نیمه دوم سال 1400 نیز می‌خواهد تیگو 8 پرو را عرضه کند. علاوه بر این‌ها، مدیران خودرو در تلاش است تا در آینده‌ای نزدیک، چری تیگو 7 پلاس و همچنین فیس‌لیفت ام‌وی‌ام X55 را در ایران مونتاژ کند.

اما تا قبل از خداحافظی با نسخه فعلی چری تیگو 7، که در بازار کشورمان آنرا با تیپ IE می‌شناسند، مدیران خودرو تصمیم گرفته تا با ارتقای آپشن این خودرو چینی، تیپ جدیدی را برای آن معرفی کند؛ تیپی با نام تیگو 7 اسپرت که طبق گفته مدیران خودرو، از نیمه دوم 1400 و به تعداد محدود، به بازار خواهد آمد.

بعد از چری تیگو 7 اکسلنت و تیگو 7 تیپ IE، مدیران خودرو می‌خواهد سومین تیپ این کراس‌اور را با نام IE Sport به بازار بیاورد. در چری تیگو 7 اسپرت، ظاهر خودرو دست‌نخورده باقیمانده و تغییری هم در مشخصات فنی‌اش رخ نداده است. اگر می‌خواهید بپرسید که پس چه تفاوتی با تیپ IE دارد، باید بگوییم که مدیران خودرو موفق شده تا یک آپشن جدید و البته عجیب را روی تیگو 7 نصب کند؛ آپشنی بنام رکاب برقی!

تنها تفاوت تیگو 7 اسپرت با تیپ IE، در داشتن «رکاب برقی» خلاصه می‌شود؛ رکابی که بازوبسته‌شدن آن، قابل کنترل است. این رکاب، با اینکه آپشن کاربردی و مفیدی نیست اما حداقل یک نوآوری جدید در بازار کشورمان محسوب می‌شود و از این لحاظ، قابل تحسین است.

اما فراموش نکنیم که چری تیگو 7 مانند اکثر برادرانش، خودرویی است که در سال‌های اخیر با جهش قیمتی بسیار زیادی روبرو بوده و علی‌رغم گذشت چندین سال از آمدن به بازار ایران، هنوز هم ایراد «قیمتگذاری بالا» را به همراهش دارد.

مشخصات چری تیگو 7 تیپ IE

آبان 1397: عصر روز سه‌شنبه 29 آبان‌ماه 97، مدیران خودرو طی مراسمی که در نمایندگی اتوخندان تهران و با حضور برخی رسانه‌ها برگزار شد، برای اولین‌بار از تیگو 7 جدید با نام تیپ IE رونمایی کرد.

همین ابتدای کار باید یک نکته عجیب را به شما بگوییم؛ حدود یک ماه پیش، چری از نخستین‌ فیس‌لیفت تیگو7 در چین رونمایی کرد و آن را به‌عنوان مدل 2019 به بازار کشورش فرستاد. تیگو7 نیوفیس هم ظاهر به‌روزتری دارد و هم در کابینش با تغییراتی همراه بوده. ولی محصولی که مدیران خودرو در روز گذشته از آن پرده‌برداری کرد، فقط نصف تغییرات تیگو7 نیوفیس را تجربه کرده! یعنی ظاهرش هیچ تفاوتی با گذشته ندارد، اما کابینش دقیقا همان کابین تیگو7 نیوفیس است.

اینکه چرا چری تمایلی به تغییر ظاهر تیگو7 نداشته، شاید دلایل بازاریابی داشته و برای آرام‌نگه‌داشتن جو بازار برای ورود کراس‌اور جدید MVM باشد؛ همان خودرویی که با نام تیگو 5x در چین و تیگو4 در بازارهای صادراتی شناخته می‌شود اما قرار است در ایران با نام ام‌وی‌ام X55 به خیابان‌ها بیاید.

دوباره به تیگو7 جدید مدیران خودرو برگردیم؛ این محصول نه در ظاهر و نه در قسمت فنی، تغییری را تجربه نکرده چراکه همه تمرکز مدیران خودرو در بهبود کابین و بیشتر کردن تجهیزاتش خلاصه شده است. طبق اعلام نمایندگی، تیگو7 جدید دارای 18 ویژگی جدیدی است که می‌توان به لطف آن‌ها، نسخه‌های جدیدش را از نسخه‌های سابقش متمایز کرد. این ویژگی‌ها عبارتند از:

  1. بهبود سیستم صوتی
  2. بهبود صدای پیشرانه
  3. حذف ترمز دستی
  4. اضافه‌شدن ترمز پارک برقی یا EPB
  5. اضافه‌شدن اتوهلد
  6. اضافه‌شدن دو عدد پورت USB برای ردیف عقب
  7. اضافه‌شدن کنترل سرعت در سرازیری یا DAC
  8. اضافه‌شدن چراغ مطالعه در ردیف عقب
  9. اضافه‌شدن دستگیره برای برداشتن زاپاس
  10. اضافه‌شدن محفظه کارت در کنسول
  11. روکش جدید صندلی‌ها با رنگ موکا
  12. روکش جدید از جنس فوم نرم برای بالای داشبورد
  13. روکش جدید رودری‌ها
  14. طراحی جدید کنسول وسط
  15. طراحی جدید جادستی کنسول
  16. طراحی جدید رینگ‌ها
  17. انتقال دکمه‌ سنسور پارک به روی کنسول
  18. انتقال دکمه دوربین 360 درجه (AVM) به روی کنسول

اولین سری چری تیگو 7 جدید در اسفندماه 97 به‌دست مشتریان ایرانی می‌رسد.

قیمت چری تیگو 7 اسپرت

در مقاله شرایط فروش چری می‌توانید از آخرین قیمت نمایندگی مدیران خودرو برای انواع محصولات چری از جمله چری تیگو 7 جدید مطلع شوید. همچنین از لینک قیمت خودرو امکان مشاهده قیمت روز خودرو چری در بازار کشورمان را دارید.

دیدگاه کاربران
mohsen22 1400/10/29
با سلام خودرو را برج ٧ / ١٤٠٠ از نمايندگى سلامتيان اصفهان تحويل گرفتم ١٤٠٠ رفتم كه ديدم روغن ريزى داره !!! بردم خدمات پس از فروش بسيار شلوغ و بى نظم به زحمت پذيرش كردند بعدشم گفتن ببين ديگه روغن ريزى نداشته باشه واقعا خودرو را با اين قيمت بسيار زياد ميفروشند از لحاظ خدمات پس از فروش بسیار ضعيف واقعا اين چه وضعشه……
پاسخ
0
0
0