با تغییرات زیاد در طراحی بدنه

جنسیس G90 مدل 2020؛ لوکس‌ترین خودروی کره‌ای

6 آذر 1397 20:00

اگر خودروی جنسیس G90 را به‌خوبی بشناسید، با نگاهی به این تصاویر ممکن است فکر کنید شرکت نسل جدیدی از آن را رونمایی کرده است. ولی این‌گونه نیست و زیر بدنه بسیار تغییریافته آن در واقع همان جنسیس G90 واقع شده است که در سال 2015، برای اولین بار تحت عنوان هیوندای جنسیس معرفی جهانی شد. این خودرو که هفته جاری در کره جنوبی رونمایی شده است، به‌عنوان سدان فول سایز لوکس شرکت جنسیس طراحی بسیار جذاب‌تری در مقایسه با مدل فعلی خود دارد.

تغییرات طراحی بدنه خودرو به‌قدری زیاد هستند که ممکن است در نگاه اول آن را نسل جدید G90 تلقی کنید.تغییرات طراحی بدنه بسیار جالب‌توجه هستند و در بخش جلو با جلوپنجره متفاوت و البته بزرگ‌تر شروع می‌شوند. دریچه‌های ورودی هوای زیر سپر هم عریض‌تر شده‌اند. چراغ‌های جلوی بزرگ با 4 لامپ و یک خط که تا گلگیر جلو ادامه پیدا کرده به G90 چهره خاصی بخشیده‌اند. حتی کاپوت جلوی خودرو هم تغییر کرده و از پایین پنجره جلو و به سمت لوگوی جنسیس اکنون دو خط جدید روی خود دارد.

در بخش عقب تغییرات بیشتری را شاهد هستیم و فیس‌لیفت G90 تقریباً چیزی مشترک با خودرویی که قرار است جانشین آن شود را ندارد. با افزایش محبوبیت چراغ‌های عقب خطی که در عرض خودرو کشیده می‌شوند، G90 فیس‌لیفت هم به این چراغ‌ها مجهز شده و دیگر خبری از چراغ‌های قدیمی عمودی نیست. بخش بالایی چراغ‌ها باریک‌تر است تا جا برای نوشته Genesis روی در کاپوت فراهم شود.

از دیگر موارد قابل‌توجه در طراحی بدنه می‌توان به انتقال چراغ‌های راهنما از روی آینه‌ها به گلگیرهای جلو در کنار طراحی جدید رینگ‌های 19 اینچ آلیاژی و سراگزوزهای جدید در عقب خودرو اشاره کرد.

درحالی‌که تغییرات زیادی را در طراحی بدنه شاهدیم، شرکت تصمیم گرفته کابین را بدون تغییر از مدل فعلی به فیس‌لیفت جنسیس 2020 منتقل کند. تقریباً در مقایسه با مدل فعلی G90 تغییری را نمی‌توانیم مشاهده کنیم، البته برخی موارد بسیار جزئی مانند باریک‌تر شدن دریچه‌های سیستم تهویه مطبوع دور ساعت آنالوگ وجود دارند. می‌توان انتظار روکش صندلی و آپشن های تریم جدید را در کنار سیستم‌های کمکی رانندگی، ایمنی و اطلاعات سرگرمی جدید داشت.

مدل ویژه بازار کره این خودرو از همان ترکیب سه پیشرانه آشنا استفاده می‌کند. این پیشرانه‌ها شامل یک 3.8 لیتری V6 و 5 لیتری V8 تنفس طبیعی و 3.3 لیتری V6 توربو دوقلو می‌شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتری در مورد جزئیات کامل فنی خودرو باید اندکی بیشتر صبر کنیم.

دیدگاه کاربران