ابطال معاینه فنی در صورت تصادف

جریمه اشتباهی خودروهای دارای معاینه فنی

11 مهر 1398 10:41

مهر 1398: باوجود وصل شدن سامانه راهداری به سیمفا هنوز جریمه‌هایی به‌اشتباه صورت می‌گیرد که از سوی پلیس راهور ناجا مورد تائید قرارگرفته است. از سوی دیگر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور در حال مذاکره با پلیس راهنمایی و رانندگی است تا بتوان بعدازاین حوادث، گواهی معاینه فنی معتبر را باطل کند.

باوجود اتصال سامانه سازمان راهداری به سامانه سیمفا، همچنان جریمه‌های اشتباه صورت می‌گیرد؛ از سوی دیگر قرار است در صورت تصادف، معاینه فنی خودروها باطل شود.اشتباه در جریمه خودروهای معاینه شده

رئیس اداره حقوقی پلیس راهور ناجا در مورد اتصال سامانه معاینه فنی سازمان راهداری به سیمفا، گفت: «اتصال از سامانه سازمان راهداری به سامانه سیمفا در وزارت کشور انجام‌شده؛ اما همچنان جریمه‌های اشتباه صورت می‌گیرد. به‌طوری‌که برخی خودروها، گواهی معاینه فنی دارند؛ اما بازهم جریمه می‌شوند. این موضوع حتماً باید موردتوجه و بررسی قرار گیرد.»

سرهنگ محمد ترحمی همچنین در مورد ابطال معاینه فنی خودروها در زمان دودزا بودن و نقص فنی خودرو اظهار کرد: «بر اساس آئین‌نامه معاینه فنی سال 93 تنها در زمان تصادف، پلیس می‌تواند معاینه فنی را ابطال و فرد را برای دریافت معاینه فنی مجدد اعزام کند؛ اما می‌توان در مصوبات کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا به سایر موارد مربوط به‌ضرورت دریافت معاینه فنی مجدد اشاره کرد.»

رئیس اداره حقوقی پلیس راهور ناجا گفت: «اگر خودرو نقص فنی مستمر داشته باشد و یا دودزا باشد به‌منظور اصلاح به تعمیرگاه اعزام می‌شود؛ اما معاینه فنی باطل نمی‌شود و لازم است برای ابطال معاینه فنی در صورت دودزا بودن یا داشتن نقص فنی، قانون و مصوبه‌ای وضع شود. باید برای ابطال معاینه فنی خودروهای دودزا و دارای نقص فنی مستمر قانون یا مصوبه‌ای وضع شود.»

رایزنی برای ابطال معاینه فنی خودروهای تصادفی

از سوی دیگر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور در حال مذاکره با پلیس راهنمایی و رانندگی است تا بتوان بعد از این حوادث، گواهی معاینه فنی معتبر را باطل کند.

دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور از احتمال ابطال معاینه فنی معتبر بعد از وقوع تصادف خبر داد و گفت: «در حال مذاکره با پلیس راهنمایی و رانندگی هستیم تا بتوانیم بعدازاین حوادث، گواهی معاینه فنی معتبر را باطل کنیم.»

پوریا محمدیان یزدی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که در بررسی عوامل تصادفات به این نتیجه رسیدیم نقص خودرو که در معاینه فنی محرز شده است، نقش مهمی در بروز تصادفات دارد، اظهار کرد: «اگر خودرویی گواهی معاینه فنی را دریافت کند، اما روز بعد بنا بر حادثه‌ای با خودروی دیگری تصادف کند؛ به‌طوری‌که در این تصادف جلوبندی ماشین تغییر شکل دهد، قطعاً آن خودرو دیگر از سلامت و ایمنی برخوردار نخواهد بود زیرا ضربه‌ای به آن واردشده است و حتی اگر آن خودرو دوباره در تعمیرگاه به شکل اول خود بازگردد برای اطمینان از سلامت و ایمنی دوباره نیازمند بررسی مجدد است.»

بر این اساس کارشناس مربوطه سر صحنه تصادف اطلاعات خودروها را به سامانه سیمفا ارسال کند. درعین‌حال به هنگام مراجعه رانندگان به واحد خسارت بیمه، جهت باطل شدن معاینه فنی می‌توان از طریق این سازمان اطلاعات مربوطه به سامانه سیمفا ارسال شود.

نرخ جریمه نداشتن معاینه فنی

در مقاله جریمه معاینه فنی می‌توانید از آخرین اخبار جریمه معاینه فنی خودرو، جریمه معاینه فنی موتورسیکلت، نحوه استعلام جریمه معاینه فنی و نرخ جدید جریمه نداشتن معاینه فنی مطلع شوید.

استعلام معاینه فنی خودرو

در مقاله معاینه فنی خودرو می‌توانید از آخرین اخبار معاینه فنی خودرو، جدیدترین هزینه معاینه فنی و همچنین قوانین و شرایط دریافت معاینه فنی خودرو و معاینه فنی موتورسیکلت، مطلع شوید.

مراکز معاینه فنی خودرو

شهروندان تهرانی می‌توانند در مقاله آدرس مراکز معاینه فنی تهران از شماره تلفن مراکر فنی، آدرس دقیق مراکز فنی، ساعت کار مراکز معاینه فنی و همچنین لیست مراکز معاینه فنی موتورسیکلت و معاینه فنی خودروهای سنگین مطلع شوند. همچنین فهرست مراکز معاینه فنی شهرستان نیز در این مطلب، اعلام شده است.


*عکس از باشگاه خبرنگاران جوان

نویسنده : مسلم تقوی

منبع : باما

دیدگاه کاربران