اعلامیه شفاف‌سازی و تبری جویی از طبقه بی‌اصالت

خبر بازداشت رئیس یک انجمن خودرویی

29 مرداد 1397 06:00

با تشدید فعالیت‌های دستگاه قضا در پرونده خودروهای وارداتی خبر دستگیری رئیس انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو در فضای مجازی دست‌به‌دست شد. خبری که هنوز هیچ مرجع رسمی آن را تائید نکرده است.

انجمن واردکنندگان خودرو طی اعلامیه‌ای، تفاوت میان این انجمن و رئیس آن را با شخص دستگیرشده، توضیح داد و از طبقه بی‌اصالت و بی‌شناسنامه اقتصاد تبری جست.گفته می‌شود میثم رضایی، شخصی که در رسانه‌ها از آن با عناوینی چون «جعبه سیاه وزیر صنعت» یا «دست راست وزیر صنعت» نام می‌برند، امروز ظهر در مسیر بازگشت به پایتخت دستگیر شده است.

رسانه‌های مختلف این خبر را بدون تائیدیه رسمی پوشش داده‌اند ولی تا لحظه تنظیم این خبر، هیچ مقام رسمی دستگیری فرد مورد اعتماد وزیر صنعت را تائید نکرده است. یک فعال حوزه واردات خودرو با تائید این موضوع، به ایسنا گفته است دلیل این امر تعهدات انباشته شرکت و عدم تحویل خودرو به مشتریان است. ایسنا برای کسب صحت‌وسقم این خبر با روابط عمومی انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو تماس گرفت که با بی‌اطلاعی آنان در این مورد مواجه شد.

تبری از طبقه بی‌اصالت

در این شرایط دیگر انجمن فعال در حوزه واردات خودرو یعنی «انجمن واردکنندگان خودرو ایران» با انتشار اطلاعیه‌ای به تفاوت میان این دو انجمن و رئیس‌های آن اشاره کرد. در این اطلاعیه آمده است: «انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو تشکلی تحت نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأسیس شده است و هیچ‌گونه ارتباطی با انجمن واردکنندگان خودرو ایران تحت نظارت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران ندارد.» در پایان این بیانیه آمده است:

«ایجاد برخی انجمن‌ها و تشکل‌های رانتی با اهداف خاص متأسفانه طی سال‌های اخیر منجر به ایجاد طبقه‌ای بی‌اصالت و قطب‌های اقتصادی بی شناسنامه در کشور شده است که این موضوع حداقل طی سه سال گذشته یکی از مناقشات اساسی فی‌مابین این انجمن و کلیه دستگاه‌های اجرایی دولتی بوده است که در حال حاضر حمایت‌های ویژه از این تشکل از سوی افراد مختلف در مجلس شورای اسلامی، وزارت صمت و دیگر نهادها ثمره خود را عیان کرده است که امیدواریم تجربه‌ای و درسی برای آینده میهن عزیزمان باشد.»

نویسنده : مسلم تقوی

منبع : باما

آرشیو

اطلاعیه انجمن واردکنندگان خودرو

28 مرداد 1397
دانلود فایل PDF
دیدگاه کاربران