یادآوری خاطرات با ساخت ماکت کاغذی

گرامیداشت تولد 10 سالگی لکسوس LFA

28 آذر 1399 10:52

مطمئناً مدل اسپرت LFA یکی از مهمترین و به یادماندنی‌ترین محصولات ساخته شده توسط لکسوس خواهد بود، خودرویی اسپرت و البته گران‌قیمت که بنابر عقیده کارشناسان جایگاه برند لکسوس را در نظر مشتریان ارتقا داده و با گذشت چند سال از پایان تولید نیز جایگاهی ویژه دارد.

اکنون که 10 سال از تولد این مدل خاص می­‌گذرد، لکسوس تصمیم گرفته افراد بیشتری مالکیت LFA را تجربه کنند.لکسوس LFA نخستین بار در سال 2010 درحالی به جهانیان معرفی شد که به پیشرانه 4.8 لیتری 10 سیلندر به قدرت 553 اسب‌بخار مجهز بود و طراحی ظاهری چشمگیری داشت. جعبه‌دنده شش سرعته اتوماتیک لکسوس LFA در عقب بدنه نصب شده بود و عملکرد سیستم تعلیق آن بگونه‌ای بود که در عین تامین پایداری در پیست مسابقات، سواری راحتی در مسیرهای شهری فراهم می­‌کرد.

قیمت تعیین شده برای لکسوس LFA در سال 2010 برابر با 375 هزار دلار بود که حتی بدون درنظر گرفتن ارزش فعلی با توجه به تورم، بازهم رقم زیادی محسوب می­‌شود هرچند عملکرد فنی لکسوس LFA را می­‌توان با خودروهایی همچون فراری انزو و مرسدس SLR مک‌لارن مقایسه کرد.

برای هرچه متمایز شدن این خودرو، لکسوس تصمیم گرفت تنها 500 دستگاه از آن تولید کند، اما با توجه به قیمت بسیار بالا و تازه وارد بودن برند لکسوس در دنیای سوپراسپرت‌ها، نمی­‌توان ادعا کرد استقبال گرمی از LFA به عمل آمده است.

توجه داشته باشید که با وجود خاتمه یافتن تولید این خودرو در سال 2012، سال گذشته 3 نمونه صفر کیلومتر آن به فروش رسیده و تخمین زده شده که 4 دستگاه لکسوس LFA صفر کیلومتر دیگر نیز همچنان در ایالات متحده وجود دارد.

به هرحال اکنون که 10 سال از تولد این مدل خاص می­‌گذرد، لکسوس تصمیم گرفته افراد بیشتری مالکیت LFA را تجربه کنند. برای تحقق این امر، خودروساز ژاپنی از علاقمندان دعوت کرده به کمک قیچی، چسب و کاغذ یک مدل کوچک از این سوپراسپرت به یادماندنی ساخته و در خانه خود نگهداری کنند.


دانلود نقشه ماکت کاغذی لکسوس LFA
 

این مدل کوچک را نمی­توان به عنوان هنر اریگامی بشمار آورد ولی به هرحال در ساختن این نمونه باید از تا زدن هم کمک گرفت. فایل موردنیاز برای ساخت نمونه کوچک کاغذی لکسوس LFA در لینک بالا برای دانلود فراهم شده است.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران