خبری که نه تائید شد و نه تکذیب!

سعید لیلاز؛ قائم‌مقام مدیرعامل ایران خودرو دیزل؟

29 مرداد 1397 21:00

سعید لیلاز با تجربه فعالیت در خودروسازی بار دیگر به ایران‌خودرو بازگشته است. این خبری بود که روز گذشته سایت خبری عصرخودرو با استناد به مدرکی آن را منتشر کرد و چند ساعت بعد خبر را از سایت خود حذف کرد.

سعید لیلاز در گفت‌وگوی با خبرنگار «باما» از ارائه اظهارنظر، تائید و تکذیب درزمینهٔ مشغول به کار شدن در ایران‌خودرو دیزل خودداری کرد.لیلاز از طرفدارهای اقتصاد بازار آزاد،  در سال 82 تقریباً در همین سمت، یعنی معاون فروش و بازاریابی مشغول به کار بود. حالا بر اساس حکمی که در سایت‌های خبری تصویر آن منتشر شده، مهدی یونسیان، مدیرعامل ایران‌خودرو دیزل با صدور حکمی سعید لیلاز را به‌عنوان قائم‌مقام مدیرعامل ایران خودرو دیزل در بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش منصوب کرد.

تصویر حکم منتشرشده در سایت‌ها که همگی به نقل از «عصرخودرو» آن را منتشر کرده‌اند و منبع دیگری آن را تائید نکرده است، گویای آن است که نامه توسط یونسیان امضا شده ولی تاریخ، شماره و پیوست آن خالی باقی مانده است. به همین دلیل این گمانه‌زنی به وجود آمده که حکم به‌کارگیری مجدد سعید لیلاز در ایران‌خودرو امضا شده ولی هنوز ابلاغ نشده است.

گفتنی است سایت خبری عصرخودرو تنها مطلب منتشرشده در ساعت 14 و 42 دقیقه روز 28 مرداد را از سایت خود حذف کرده و تا لحظه تنظیم این خبر هیچ تکذیبیه‌ای نه از سوی این پایگاه خبری و نه از سوی منبع خبری دیگری منتشر نشده است.

سعید لیلاز در گفت‌وگوی تلفنی با خبرنگار «باما» از ارائه اظهارنظر، تائید و تکذیب در این زمینه خودداری کرد و گفت: «من در رابطه با این موضوع نمی‌توانم با شما صحبتی انجام دهم و بعداً در فرصتی مفصل راجع به این موضوع صحبت خواهیم کرد. فعلاً از سوی ایران‌خودرو دیزل این موضوع را پیگیری کنید».

در بخشی از تصویر حکم منتشرشده از سوی مدیرعامل ایران خودرو دیزل، آمده است که «رجاء واثق دارم با اعمال تدابیر و با بهره‌گیری از توان و شایستگی‌های منابع مدیریتی و تخصصی و همچنین ظرفیت‌های بالقوه در انجام امور محوله و در جهت تحقق چشم‌انداز و اهداف استراتژیک شرکت به‌ویژه فرآیندهای بازاریابی، فروش، صادرات و خدمات پس از فروش به نحوی ساماندهی شود که موجبات تحقق برنامه‌های مصوب، حفظ و گسترش سهم بازار و مشتری مداری در قالب یک برنامه جامع را فراهم آورد.»

درباره سعید لیلاز

لیلاز علاوه بر این‌که اکنون مدیرعامل یک شرکت خودروسازی در حوزه خودروهای تجاری است، سابقه کار مطبوعاتی در روزنامه توقیف‌شده سرمایه و مجله صدا را دارد. او همچنین استاد گروه تاریخ دانشگاه شهید بهشتی است و به تحلیل مسائل اقتصادی هم می‌پردازد.

لیلاز متولد سال 1341 است و در حال حاضر مدیرعامل شرکت سبلان خودرو مایوان اردبیل است. خودروسازی که با همکاری دوو کره جنوبی محصولاتی مانند اتوبوس و مینی‌بوس شهری می‌سازد.

سعید لیلاز در سال 1366 و در 24 سالگی به روزنامه اطلاعات رفت و مشغول به روزنامه‌نگاری شد؛ همچنین پدر وی در سال‌های پیش از 28 مرداد 1332 روزنامه‌نگار بود و در رسانه‌هایی همچون «روزنامه آتش» کار می‌کرده است. سعید لیلاز روزنامه‌نگار و تحلیل‌گر اقتصادی است و پیش‌ازاین استاد گروه تاریخ دانشگاه شهید بهشتی و سردبیر روزنامه توقیف‌شده سرمایه بوده است.

نویسنده : مسلم تقوی

منبع : باما

آرشیو

حکم انتصاب لیلاز

29 مرداد 1397
دانلود فایل PDF
دیدگاه کاربران