• دعوتنامه سايپا

تحویل ساینا دوگانه‌سوز با تاخیر و بدون افزایش قیمت

دعوتنامه سایپا و شرایط طرح تبدیل حواله سایپا (اسفند 1402)

12 اسفند 1402 10:29

تحویل ساینا دوگانه‌سوز با تاخیر و بدون افزایش قیمت

اسفند 1402: مشتریان گروه خودروسازی سایپا از تأخیر طولانی پیش آمده در ارسال‌ دعوتنامه تحویل خودروهای ساینا دوگانه‌سوز خود که اکثرا متقاضیان مرحله دوم فروش یکپارچه خودروها، بوده‌اند، گلایه دارند. در حالیکه موعد تحویل در آذر ماه سال جاری بوده، اما هنوز خبری از تحویل خودرو به مشتریان نیست.

طبق اعلام یکی از این مشتریان، در خردادماه 141 میلیون و 500 هزار تومان به عنوان پیش‌پرداخت به حساب  سایپا واریز شده و اکنون با گذشت قریب به سه ماه از موعد مقرر تحویل، خبری از ارسال فراخوان تکمیل وجه و دعوتنامه برای تحویل خودرو نیست.

در این باره، شهرام محسنی، مدیرکل روابط عمومی تعزیرات حکومتی، اعلام کرد مشتریانی که خودروی ساینا دوگانه‌سوز ثبت‌نام کرده‌اند، تحویل خودروهایشان به دلیل مشکلی که در دو قطعه‌ی این خودروها به وجود آمد، با کمی تأخیر، در فصل بهار سال آینده تحویل خواهد شد. اما سایپا به سازمان تعزیرات قول و وعده داده است که خودروها، بدون آنکه مشمول افزایش قیمت در سال آینده شود، تحویل داده خواهد شد.

وی ضمن ابراز امیدواری مبنی بر اینکه سال آینده هیچ محصولی مشمول افزایش قیمت نشود، تاکید کرد که پیگیری‌ها در جهت حل مشکلاتی که با این سازمان در میان گذاشته می‌شود، از مسیر قانون است.

جواب سایپا به متقاضیان شاهین دنده‌ای

دی 1402: اداره اطلاع‌رسانی و فضای مجازی گروه خودروسازی سایپا، توضیحاتی را برای متقاضیان شاهین دنده‌ای ارائه داد که به شرح زیر است:

« گروه خودروسازی سایپا در راستای کسب رضایت مشتریان، امکان تحویل خودرو شاهین اتوماتیک برای مشتریان ثبت نامی خودرو شاهین دنده‌ای را فراهم کرده است؛ ‌‌دعوتنامه این دسته از مشتریان پیشنهادی و تصمیم‌گیری در زمینه جایگزین کردن شاهین اتوماتیک با شاهین دنده‌ایی کاملا اختیاری است و در صورت تمایل، مشتریان می‌توانند با مراجعه به نمایندگی ثبت‌نام و یا از طریق سایت به آدرس https://saipa.iranecar.com  نسبت به تکمیل وجه اقدام کنند. 

محصولات گروه خودروسازی سایپا بر اساس برنامه‌ریزی و زمان‌بندی صورت گرفته، با امکانات و تجهیزات به روز، استانداردهای 85گانه، الزامات ایمنی و مطابق نظر مشتریان،‌ عرضه می‌شود. خودروی شاهین اتوماتیک نیز با تجهیزات و آپشن‌های بیشتر نسبت به شاهین دنده‌ای در برنامه تولید سال جاری قرار گرفته است.

خودروی شاهین اتوماتیک مجهز به کروز کنترل، کلید تنظیمات کروز کنترل روی فرمان، سیستم ترمز ESC، مولتی مدیا با نمایشگر10 اینچ GPS + USB، صندلی چرمی با دوخت ضخیم، سیستم محدود‌کننده سرعت، تجهیزات داخلی و خارجی کروم(دستگیره داخلی، قاب دور کلاستر، دستگیره خارجی، جلو پنجره)، قطعات هیدروگرافی(زیر آرنجی، ابروی داشبورد، پنل دسته دنده)، آنتن کوسه‌ای، تیغه برف پاک کن flat wiper، تریم داخل دو رنگ(داشبورد، رودری و ...)، گارنیش عقب کروم، کفپوش سه بعدی است. 

با توجه به ویژگی‌های برتر شاهین اتوماتیک و افزایش تعداد امکانات رفاهی و آپشن‌های آن، بسیاری از مشتریان شاهین دنده‌ای نیز درخواست تغییر مدل به خودروی شاهین اتوماتیک را داشته‌اند لذا پیشنهاد گروه سایپا با هدف مشتری مداری و ارتقاء سطح رضایتمندی مشتریان انجام پذیرفته است، بدیهی است در صورتی که بین خودرو ثبت نامی با خودرو تحویلی مغایرت وجود داشته باشد و از طرفی اگر «امکان تولید خودرو ثبت‌نامی مقدور باشد» گروه خودروسازی سایپا بسته به شرایط تولید و تعهدات موجود نسبت به فراخوان مجدد متقاضیان جهت واریز وجه خودرو ثبت نامی اقدام خواهد کرد.

جایگزینی شاهین اتوماتیک با دستی اختیاری است

آبان 1402: پس از درج  پویشی با عنوان «الزام سایپا برای ثبت‌نام شاهین اتوماتیک به جای دستی پیگیری شود» و مطرح کردن تقاضای مشتریان و با پیگیری از شرکت خودروساز، ‌اداره اطلاع رسانی و فضای مجازی شرکت سایپا اعلام کرد: «گروه خودروسازی سایپا در راستای کسب رضایت مشتریان امکان تحویل خودرو شاهین اتوماتیک جهت مشتریان ثبت نامی خودرو شاهین دنده‌ای را فراهم کرده است؛ ‌بر این اساس دعوتنامه این دسته از مشتریان پیشنهادی بوده و تصمیم‌گیری در زمینه جایگزین کردن شاهین اتوماتیک با شاهین دنده‌ای کاملا اختیاری است و در صورت تمایل، این دسته از مشتریان می توانند با مراجعه به نمایندگی ثبت نامی و یا از طریق سایت https://saipa.iranecar.com   نسبت به تکمیل وجه اقدام کنند.

گروه خودروسازی سایپا برنامه توسعه محصول‌ را در اولویت برنامه کاری خود قرارداده است و خوشبختانه با برنامه‌ریزی انجام شده، این خودرو و محصولات جدید با امکانات و تجهیزات به‌روز و با رعایت استانداردها و الزامات ایمنی و مطابق نظر مشتریان، براساس زمان‌بندی تعریف شده در سبد محصولات گروه سایپا طراحی و در برنامه تولید قرار گرفته است.»

لازم به ذکر است که سایپا درباره زمان عرضه شاهین دنده‌ای، اطلاعاتی ارائه نداده است.

گلایه مشتریان از تاخیر در ارسال دعوتنامه

مهر 1402: تعدادی از مشتریان طی چند هفته اخیر نسبت به تاخیر در ارسال دعوتنامه خودروهای شاهین به‌ جهت تکمیل وجه ابراز گلایه‌مندی کرده‌اند؛  یکی از مشتریان گفته که در مراجعه حضوری به شرکت سایپا پاسخ شنیده که در پی اعتراض و گلایه مشتریان از این تاخیر، تعداد محدودی از خودرو شاهین‌ها فاکتور و پلاک شده‌اند، اما بالغ بر ۲۰ روز است که شماره‌گذاری نشده‌اند؛ تعداد کثیری از خودروها هم که اصلا فاکتور نشده است.

محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، در این باره توضیح داد گلایه‌مندی‌ها از حدود سه هفته گذشته، پیش آمده است؛ چرا که از ابتدای تیر ماه، خودروی شاهین با سیستم تعادل ترمز پایه‌دار ESD تولید می‌شود. این سیستم جدید که بر روی خودروی شاهین (دنده‌ای و اتوماتیک) نصب شده، سبب شد ابتدا برای اخذ قیمت آن اقدام مجدد کنیم و سپس عرضه صورت گیرد؛ بنابراین فرآیند عرضه کمی طولانی شد. از سوی دیگر باید جریمه تاخیر هم به مشتریان پرداخت می‌کردیم که منجر به نارضایتی‌ها شد. در نهایت ما قید افزایش قیمت (به‌ سبب ارتقا محصول) را زدیم تا مجبور به پرداخت جریمه تاخیر مازاد نباشیم؛ هفته گذشته حدود ۴۲۰۰ دستگاه شاهین تحویل شده است.

وی امیدوار است تا مشتریانی که ثبت‌نام کرده‌اند، به‌تدریج پیامک واریز و تحویل را طبق روال عادی دریافت کنند. 

تحویل زودتر از موعد محصولات سایپا

خرداد 1402: حسین کاظمی طرقی، معاون بازاريابی و فروش گروه خودروسازی سايپا، اظهار کرد با توجه به افزايش كيفی و كمی محصولات گروه سايپا در راستای شعار سال مهار تورم و رشد توليد، اين مجموعه توانست در طرح تغییر خودروها با تحویل 1403 در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، شرايطی را فراهم كند تا متقاضيان بتوانند خودروهای خود را در سال جاری تحويل بگيرند؛ در طرح ياد شده 26 هزار نفر برای خريد محصولات سايپا درخواست دادند. زمان واریز وجه و ثبت نام منتخبین خودرو در طرح یکپارچه که سفارش در خواست خرید خودرو را از سایر خودروسازان به محصولات گروه سایپا تغییر داده اند، به متقاضيان اعلام شده است.

وی افزود با برنامه ريزی های دقيق و رشد توليد محقق شده در گروه سايپا از ابتدای سال 1402 در راستای تسريع در پاسخ به تقاضای متقاضيانی كه در مرحله اول فروش سامانه يكپارچه نسبت به تغيير خودرو ثبت نامی خود از ساير خودروسازان به محصولات گروه خودروسازی سايپا اقدام كرده اند، پس از دريافت اطلاعات متقاضيان حائز شرايط، ثبت نام از سامانه يكپارچه تخصيص خودرو طی سه بخشنامه اطلاع رسانی شد.

آقای کاظمی طرقی گفت امكان واريز وجه و ثبت نام نهايی برای خريد خودروهای شاهين، كوييک آر اتوماتیک، كوييک اتوماتیک و ساينا اس اتوماتیک زودتر از موعد فراهم شده  است. از طريق بخشنامه عمومی و ارسال پيامک به متقاضيان، ثبت نام نهايی اطلاع رسانی شده و بديهی است برای ساير متقاضيان بر اساس اولويت انتخابی متقاضی و زمان تحويل محصول انتخاب شده، امكان واريز وجه فراهم خواهد شد و اطلاع رسانی لازم صورت می گيرد.

ميزان توليدات گروه خودروسازی سایپا در اردیبهشت ماه سال جاری به 45 هزار و 253 دستگاه رسيده است. اين عدد دراردیبهشت ماه سال گذشته حدود 35 هزار و70 دستگاه خودرو بوده است. بر اين اساس توليدات محصولات سايپا در ماه گذشته و قياس آن با مدت مشابه سال 1401، حدود 30 درصد افزايش داشته است.

تحویل تیبا و ساینا تا سه هفته آینده

آبان 1401: محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه سایپا، در حاشیه مراسم ارسال خودرو به کشور ونزوئلا، علت تاخیر تحویل دو محصول تیبا و ساینا به متقاضیان را توضیح داد.  

طبق توضیحات وی، سازمان ملی استاندارد در خردادماه اعلام کرد این دو محصول باید از خط تولید خارج شوند؛ اما حدود 80 هزار دستگاه خودرو قبل از آن تاریخ تولید شده بود که 80 درصد آن تکمیل، شماره‌گذاری و تحویل مشتریان شد و 20 درصد باقی‌مانده نیز آماده شماره‌گذاری است. اکنون تا سه هفته آینده خودرو‌های شماره‌گذاری نشده تیبا و ساینا، شماره‌گذاری و تحویل متقاضیان می‌شود.  

آقای تیموری همچنین افزود در ماه‌های اخیر بیش از 200 طرح کیفیت برای افزایش ارتقای کیفیت تامین‌کنندگان و خطوط تولید قطعات اجرا شده است. مراجعه به نمایندگی‌ها نسبت به گذشته حدود 300 درصد کاهش داشته و در برخی از خودرو‌ها مانند خودرو شاهین، مراجعه تا 500 درصد کاهش یافته است. این کاهش مراجعات، افزایش کیفیت خودرو را نشان می‌دهد. 

تعهدات معوق صفر شد

مهر 1401: معاون بازاريابی و فروش گروه خودروسازی سايپا خبر داد که با افزايش توليد و برای اولين بار در سه سال گذشته، تعهدات معوق فروش شركت سايپا صفر شد. 

وی توضیح داد علی‌رغم مشكلات موجود، به‌ويژه در حوزه تامين قطعات، نه تنها در سال جديد تمامی خودروهای ناقص تكميل‌ و تحويل مشتريان شد، بلكه خودروها بدون كسری و به صورت عبور مستقيم توليد شدند. تمام تلاش مديريت گروه سايپا اين است كه با برنامه‌ريزی دقيق در تامين و توليد محصولات، تعهد معوقی ايجاد نشود. 

صدور مجوز شماره گذاری تیبا

شهریور 1401: پس از چندین ماه کش و قوس فراوان میان سایپا و سازمان استاندارد، سرانجام مشکل شماره گذاری خودروهای تیبا و تیبا 2 که در یکسال اخیر پیش فروش شده بودند، برطرف شده است. آقای محمدعلی تیموری، مدیرعامل سایپا، در تاریخ 13 شهریورماه خبر داده که مشکل شماره گذاری تیبا برطرف شده و مجوز سازمان استاندارد نیز برای این خودروها صادر شده است. بنابراین تحویل این خودروها از هفته آینده آغاز می‌شود.

طرح تبدیل وانت نیسان دیزلی

مرداد 1401: طی اطلاعیه شرکت سایپا که مورخ 10 مردادماه 1401 به نمایندگی‌ها ابلاغ شده است، این شرکت ضمن عذرخواهی از حواله‌داران وانت نیسان دیزلی بابت تاخیر در تحویل خودروهای‌شان، از خریداران خواسته تا هرچه سریع‌تر برای تبدیل این خودرو، اقدام کنند.

خودروهای قابل واگذاری به مشتریان، سه محصول وانت نیسان بنزینی، وانت نیسان دوگانه سوز و وانت پادرا پلاس هستند که هر سه خودرو، با مدل 1401 به مشتریان تحویل مشوند. شرکت سایپا همچنین به این گروه از حواله‌داران، خبر داده که در صورت تبدیل خودروی‌شان، خودروهای واگذاری را با قیمت زمان تکمیل وجه نیسان دیزل (قیمت اسفند 1400) به آنها می‌دهد و سپس، مابه‌التفاوت واریزی را هم به حساب مشتری، برمی‌گرداند.

عذرخواهی سایپا از مشتریان تیبا و تیبا 2

تیر 1401: آقای فرزاد غزایی، معاون کیفیت گروه خودروسازی سایپا، ضمن عذرخواهی از مشتریانی که برای تحویل گرفتن خودروهای تیبا و تیبا 2 با تاخیر مواجه شده‌اند، گفته که پس از کنترل‌های جدید و تضمین کیفیت این محصولات، شرکت سایپا با هماهنگی سازمان‌های نظارتی مربوطه، تعهدات مربوط به این دو خودرو را در طی روزهای آتی انجام خواهد داد. 

گفتنی است در بهار 1400، سازمان ملی استاندارد خودرو، از تمدید اعتبارنامه سه خودروی تیبا، تیبا 2 و سمند، به دلیل «عیوب پرتکرار ایمنی» خودداری کرد.

طرح تبدیل سایپا - بهمن 1400

سایپا از تاریخ 16 بهمن‌ماه 1400، طرح تبدیل حواله‌های کوییک S و ساینا S را در نمایندگی‌ها فعال کرده است. شرکت مشتریان در طرح تبدیل سایپا، اختیاری بوده و در صورت انجام آن توسط مشتری، قیمت خودروهای جایگزین متناسب با زمان تکمیل وجه خودروهای ثبت‌نامی بوده و بصورت سیستمی محاسبه می‌شود. ضمن اینکه مبلغ مابه‌التفاوت نیز به مشتری برگردانده خواهد شد. جزییات این طرح تبدیل، به این شرح است:

  • کوییک S با موعد آبان، آذر و دی 1400
    • قابل تبدیل به کوییک معمولی.
  • ساینا S با موعد آبان و آذر و دی 1400
    • قابل تبدیل به تیبا 2
    • قابل تبدیل به کوییک معمولی.

طرح تبدیل کوییک و ساینا - بهمن 1400

طرح تبدیل سایپا ویژه حواله‌داران کوییک R، کوییک S و ساینا S از تاریخ 3 بهمن‌ماه 1400 و با ظرفیت محدود، فعال شده است. مشتریان سایپا در صورت تمایل، می‌توانند یا به نمایندگی سایپا مراجعه کنند یا از طریق حساب کاربری خود در سایت فروش اینترنتی سایپا (از بخش سوابق و انتخاب گزینه تغییر مدل) برای شرکت در این طرح تبدیل، درخواست دهند. جزییات طرح تبدیل سایپا برای این سه محصول، به شرح زیر است:

  • طرح تبدیل ویژه حواله‌داران کوییک R
    • قابل تبدیل به کوییک R با شیشه دودی
  • طرح تبدیل ویژه حواله‌داران کوییک S
    • قابل تبدیل به کوییک معمولی با رنگ سفید
  • طرح تبدیل ویژه حواله‌داران ساینا S
    • قابل تبدیل به تیبا پلاس سفید یا تیبا 2 پلاس سفید

تبدیل ساینا و کوییک به تیا 2

دی 1400: شرکت سایپا، طی اطلاعیه‌ای که در تاریخ 10 دیماه برای حواله‌داران ساینا S و کوییک S ارسال کرده است، به این مشتریان خبر داده که فرآیند تحویل خودروی ثبت‌نامی آنها بزودی آغاز می‌شود. سایپا همچنین برای این گروه از حواله‌داران، امکان تبدیل این خودروها به «تیبا 2» را نیز بصورت محدود، فعال کرده است. این مشتریان می‌توانند با مراجعه به حساب کاربری خود در سامانه فروش اینترنتی سایپا، نسبت به تبدیل خودرو، اقدام کنند.

وام 30 میلیونی سایپا برای حواله داران آذر 1400

آذر 1400: حسین کاظمی طرقی، معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا، از اقدامات حمایتی سایپا برای مشتریانی که موعد تحویل خودروی آنها در آذرماه 1400 بوده، خبر داد. وی در این باره گفت که برای افزایش توان خرید مشتریانی که قبلا در طرح‌های فروش محصولات شرکت کرده‌اند، تسهیلات مالی مختلفی در نظر گرفته شده که از طریق پیامک، به آن‌ها اطلاع‌رسانی شده است.

یکی از این تسهیلات، ویژه ثبت‌نام کنندگان خانواده کوییک و ساینا (به غیر از ساینا معمولی) است؛ طبق این اقدام، وام 30 میلیون تومانی با بازپرداخت یک‌ساله (3 چک 4 ماهه) در نظر گرفته شده که متقاضیان در صورت تمایل می‌توانند از این خدمت استفاده کنند. همچنین این گروه از مشتریان، در صورتی که در قرارداد اولیه فاقد سود مشارکت باشند، تخفیفی معادل 6 درصد سود به پیش پرداخت از زمان ثبت نام، در فاکتور آن‌ها ثبت می‌شود.

گفتنی است سایپا علاوه بر خریداران کوییک و ساینا، تسهیلات مالی چهارگانه‌ای نیز برای خریداران شاهین با موعد تحویل آذر 1400 درنظر گرفته است.

صدور دعوتنامه سایپا با موعد آذر 1400

آذر 1400: بعد از تصویب افزایش قیمت محصولات سایپا، این شرکت از تاریخ 17 آذرماه، دعوتنامه برخی از محصولاتش را با موعد تحویل آذر 1400 و با جزییات زیر، صادر کرده است:

  • دعوتنامه وانت 151 پلاس با قیمت 146.8 میلیون.
  • دعوتنامه تیبا با قیمت 117.3 میلیون (بدون ضبط).
  • دعوتنامه تیبا 2 با قیمت 124.5 میلیون (بدون ضبط).
  • دعوتنامه ساینا معمولی با قیمت 122.8 میلیون.
  • دعوتنامه ساینا S با قیمت 167.5 میلیون.
  • دعوتنامه شاهین با با قیمت جدید 343.6 میلیون و تبدیل اختیاری به کوییک با قیمت 165.8 میلیون.

دعوتنامه آبان 1400 با قیمت قدیم صادر شد

آبان 1400: بعد از اعلام مخالفت ریاست جمهوری با هرگونه افزایش قیمت خودرو، شرکت سایپا نیز طی اطلاعیه‌ای که در تاریخ 21 آبانماه 1400 منتشر کرده است، خبر داده که تمامی دعوتنامه‌های موعد آبان را با قیمت‌های قدیم، مجددا صادر خواهد کرد. همچنین آن‌دسته از مشتریانی که در آبانماه و با قیمت‌های جدید برای تسویه حساب اقدام کرده‌اند، مبلغ مازاد پرداختی آنها طی هفته‌های آینده، به حساب‌شان برگردانده می‌شود.

دعوتنامه سایپا مهر 1400

سری دوم دعوتنامه سایپا با موعد تحویل مهر 1400 از تاریخ 25 مهرماه و با جزییات زیر، برای خریداران صادر شده است:

  • ساینا با موعد مهر 1400
    • قیمت مبنای 104.6 میلیون.
    • قابل تبدیل به تیبا صندوقدار با قیمت 99.9 میلیون.
    • قابل تبدیل به کوییک معمولی با قیمت 141 میلیون.
  • پراید 151 پلاس با موعد مهر 1400
    • قیمت مبنای 146.8 میلیون.
    • قابل تبدیل به کوییک معمولی با قیمت 141 میلیون.
    • قابل تبدیل به تیبا 2 (بدون پخش) با قیمت 105.8 میلیون.

سری اول دعوتنامه سایپا با موعد تحویل مهر 1400 از تاریخ 19 مهرماه و با جزییات زیر، برای خریداران صادر شده است:

  • شاهین G با موعد مهر 1400
    • قیمت مبنای 291 میلیون تومان.
    • قابل تبدیل به تیبا 2 (بدون پخش) با قیمت 105 میلیون تومان.
    • قابل تبدیل کوییک معمولی با قیمت 141 میلیون تومان.
  • ساینا S با موعد مهر 1400
    • ویژه قراردادهای با سود مشارکت.
    • قیمت مبنای 142.5 میلیون تومان.
  • کوییک S با موعد مهر 1400
    • ویژه قراردادهای با سود مشارکت.
    • قیمت مبنای 155 میلیون تومان.
  • کوییک دنده ای با موعد مهر 1400
    • ویژه قراردادهای با سود مشارکت.
    • قیمت مبنای 141 میلیون تومان.
  • تیبا صندوقدار (بدون پخش) با موعد مهر 1400
    • ویژه قراردادهای با سود مشارکت.
    • قیمت مبنای 99.9 میلیون تومان.
    • قابل تبدیل به تیبا صندوقدار پلاس با قیمت 119 میلیون.

اطلاعیه سایپا برای احراز محل سکونت

مرداد 1400: شرکت سایپا طی بخشنامه‌ای به نمایندگی‌هایش، خبر داده که از تاریخ 13 مردادماه، فرآیند تایید احراز سکونت مشتریان، در زمان ثبت‌نام و در سیستم فروش نمایندگی سایپا انجام می‌گردد. سایپا همچنین تاکید کرده که حتی پذیرش‌های آماده تخصیص نیز بدون برگه به‌روزرسانی احراز سکونت، فاکتور نمی‌گردد. بنابراین ضروری است که نمایندگی‌ها، برگه به‌روزرسانی احراز سکونت را از مشتریان دریافت کنند. دستورالعمل زیر نیز برای نمایندگان سایپا ابلاغ شده است.

»» اصلاح فرآیند ثبت‌نام و تایید احراز سکونت (PDF) ««

طبق بخشنامه فوق، تغییر فرآیند احراز سکونت مشتریان سایپا، بدلیل دستورالعمل جدید پلیس راهور مبنی بر به‌روزرسانی اطلاعات فردی و آدرس مشتریان در سامانه شماره‌گذاری پلیس و همچنین برای رفع مغایرت‌های شماره‌گذاری خودروها بوده است.

امکان تغییر رنگ برای حواله تیبا سفید

تیر 1400: شرکت سایپا طی اطلاعیه‌ای که در تاریخ 29 تیرماه به خریداران «تیبا 2 با رنگ سفید» فرستاده است، از خریداران این خودرو خواسته که بدلیل عدم سررسید زمان تحویل خودروی ثبت‌نامی، می‌توانند تیبا هاچبک را با رنگ‌های مشکی، نوک‌مدادی، نقره‌ای، اطلسی و قهوه‌ای تحویل بگیرند.

البته این تغییر رنگ، فقط در صورت تمایل مشتری و در نمایندگی محل ثبت نام قابل انجام بوده و به منظور تسریع در تحویل خودروهاست. سایپا همچنین گفته که ظرفیت رنگ‌های اعلامی، محدود بوده و در صورت تکمیل، این طرح تبدیل نیز متوقف می‌شود.

شرایط تحویل حضوری سایپا

اردیبهشت 1400: شرکت خودروسازی سایپا، طی اطلاعیه‌ای که در تاریخ 21 اردیبهشت‌ماه به نمایندگی‌های سایپا ابلاغ کرده، شرایط جدید تحویل حضوری خودرو به خریداران را توضیح داده است:

»» اصلاحیه شرایط تحویل حضوری خودرو سایپا (PDF) ««

طبق اطلاعیه فوق، هم‌اکنون امکان ثبت درخواست برای تحویل حضوری خودرو در سایت اینترنتی سایپا فعال شده و دیگر نیازی به مکاتبه نمایندگی از طریق اتوماسیون اداری سایپا، نیست. سایپا همچنین تاکید کرده که تا زمان ارسال پیامک تحویل، مشتریان از مراجعه به مراکز تحویل حضوری سایپا، خودداری کنند. همچنین تحویل خودروها صرفا در محل پارکینگ خودروها انجام شده و امکان انتقال خودرو به اداره تحویل تهران، وجود ندارد.

طرح بخشودگی جریمه دیرکرد مشتریان سایپا

بهمن 99 | شرکت سایپا خبرداده که از تاریخ 22 بهمن ماه تا پایان اسفندماه 99، طرح بخشودگی خسارت تاخیر مشتریان (طرح بهار به بهار) ادامه دارد. بنابراین، مشتریانی که نتوانسته‌اند چک‌های خود را در موعد مقرر پرداخت کنند، می‌توانند تا سقف 50 درصد، از تخفیف جریمه تاخیر استفاده کنند.

مشتریانی که تمایل به شرکت در طرح «بهار به بهار» را دارند، برای پرداخت وجه خود، یا می‌توانند به نمایندگی سایپا مراجعه کنند یا می‌توانند به حساب کاربری خود در سایت فروش اینترنتی سایپا مراجعه کرده و در آنجا، برای واریز وجه، اقدام کنند.

راه اندازی مرکز تحویل مستقیم سایپا

بهمن 99 | همزمان با افتتاح موزه محصولات قدیمی و تاریخ پارس خودرو در تاریخ 20 بهمن، شرکت سایپا از آغاز به کار مرکز «تحویل مستقیم» خودروها به مشتریان این شرکت، خبر داده و حتی نحوه درخواست تحویل مستقیم را هم اطلاع‌رسانی کرده است: 

»» نحوه درخواست تحویل مستقیم سایپا (PDF) ««

تحویل خودرو به مشتریان گروه سایپا در سه ماه پاییز 99 بیش از 50 درصد افزایش یافته است. حالا نیز سایپا، سامانه نرم افزاری جدیدی را طراحی کرده است که تمام مشتریان در هر مرحله‌ای، با ورود به این سامانه می‌توانند درخواست تحویل خودرو را در مرکز «تحویل مستقیم» سایپا داشته باشند. به این ترتیب، مالکان خودروها برای تحویل گرفتن، دیگر نیازی به مراجعه به نمایندگی‌ها ندارند.

آقای باقری (قائم مقام مدیرعامل سایپا در بازاریابی و فروش) گفته که پس از ثبت درخواست مشتریان برای تحویل مستقیم خودرو، سه زمان مختلف در طول یک هفته، به مشتریان اعلام می‌شود و پس از هماهنگی زمان تحویل، مشتری با حضور در این مرکز، خودرو خود را تحویل می‌گیرد.

مرکز تحویل مستقیم سایپا، در کیلومتر 9 جاده مخصوص و جنب شرکت پارس خودرو واقع شده است.

برگرداندن هزینه افت مدل وانت زامیاد به خریداران

دی 99 | آقای غفاری (مدیرعامل زامیاد) در مصاحبه جدید خود، ضمن اشاره به شروع تحویل خودروهای زامیاد به ثبت‌نام‌کنندگان، گفته که درحال حاضر، تمامی موانع تولید و شماره‌گذاری خودروهای زامیاد رفع شده و هیچ مشکلی برای پاسخگویی به همه تعهدات وانت زامیاد، وجود ندارد.

آقای غفاری همچنین تاکید کرده که زامیاد، بابت تاخیر در تحویل خودروها و همچنین افت مدل آنها (بدلیل شماره‌گذاری با مدل 98) هزینه‌های لازم را به خریداران این محصول، برمی‌گرداند.

تحویل تیبا و ساینا بدون رادیوپخش

آذر 99 | برخی از خریداران سایپا، به تازگی پیامک‌های جالبی از سوی شرکت سایپا دریافت کرده‌اند. آنطور که رسانه‌ها خبر داده‌اند، سایپا به برخی از خریداران محصولات تیبا، تیبا هاچبک و ساینا، پیامک زده و به آنها گفته که در صورت موافقت با تحویل خودرو «بدون رادیوپخش»، خودروی ثبت‌نامی آنها زودتر بدست‌شان می‌رسد.

سایپا حتی دستورالعمل نحوه اعلام موافقت مشتریان این خودروها برای تحویل خودرو بدون رادیوپخش را هم مطابق بخشنامه زیر، منتشر کرده است:

»» نحوه اعلام موافقت مشتریان نسبت به حذف رادیوپخش (PDF) ««

البته سایپا به خریداران تیبا، تیبا هاچبک و ساینا گفته که اگر خودرو را بدون رادیوپخش تحویل بگیرند، مبلغ اضافی رادیوپخش را به آنها برمی‌گرداند؛ مبلغی که احتمالا در حدود 700 هزارتومان است.

تحویل حضوری خودروهای سایپا

شهریور 99 | بعد از اعلام ایران خودرو برای آمادگی جهت تحویل حضوری خودروهایش، حالا سایپا نیز طی اطلاعیه‌ای که در تاریخ 23 شهریورماه به نمایندگی‌هایش ابلاغ کرده، توضیح داده که تحویل حضوری خودرو به مشتریان (بغیر از استان تهران و البرز) همچون سابق و در ایام هفته، پابرجاست و فقط کافی است مشتریان بعداز هماهنگی با نمایندگی محل ثبت نام، به ادارات تحویل تهران یا کاشان مراجعه کنند:

»» بخشنامه تحویل حضوری سایپا (PDF) ««


سرویس اولیه سایپا

برای اطلاع از جدول سرویس اولیه و ادواری سایپا و آخرین شرایط گارانتی سایپا، لینک زیر را مطالعه کنید:

»» شرایط سرویس اولیه سایپا

دفترچه راهنمای خودرو سایپا

برای دانلود دفترچه راهنمای انواع محصولات سایپا، پارس خودرو و زامیاد، لینک زیر را مطالعه کنید:

»» دفترچه راهنمای محصولات سایپا

قیمت محصولات سایپا

برای اطلاع از آخرین قیمت خودروهای بازار و همچنین جهت دیدن قیمت روز محصولات سایپا، لینک‌های زیر را مشاهده کنید:

»» قیمت روز خودرو

»» قیمت روز محصولات سایپا

فروش محصولات سایپا

برای اطلاع از جدیدترین شرایط فروش سایپا، پیش فروش سایپا و فروش فوق العاده سایپا و همچنین جهت دیدن به‌روزترین آگهی‌های سایپا، لینک‌های زیر را مشاهده کنید:

»» خرید و فروش محصولات سایپا

»» شرایط فروش فوری و پیش فروش سایپا

سایت ثبت نام سایپا

جهت ثبت نام اینترنتی سایپا به نشانی https://saipa.iranecar.com مراجعه کنید.

آمار تولید خودرو سایپا

جهت بررسی جزییات آمار تولید انواع محصولات سایپا، محصولات پارس خودرو و محصولات زامیاد، لینک زیر را مطالعه کنید:

»» گزارش ماهیانه تولید خودرو سایپا

آرشیو

اصلاحیه به‌روزرسانی احراز سکونت مشتری

13 مرداد 1400
دانلود فایل PDF

اصلاحیه بخشنامه تحویل حضوری در 1400

22 اردیبهشت 1400
دانلود فایل PDF

بخشنامه تحویل مستقیم سایپا

21 بهمن 1399
دانلود فایل PDF

دستورالعمل موافقت مشتریان از حذف رادیوپخش

13 آذر 1399
دانلود فایل PDF

بخشنامه تحویل حضوری سایپا

24 شهریور 1399
دانلود فایل PDF

دعوتنامه اتوخدمت - شهریور 99

1 شهریور 1399
دانلود فایل PDF

دعوتنامه اتوخدمت (بدون الحاقیه)

23 تیر 1399
دانلود فایل PDF

دعوتنامه آریو اتومات با قیمت جدید

21 تیر 1399
دانلود فایل PDF

توضیحاتی درباره دعوتنامه تبدیل سایپا

14 تیر 1399
دانلود فایل PDF

دعوتنامه آریو اتومات با تخفیف

6 بهمن 1398
دانلود فایل PDF
دیدگاه کاربران
Mahdyborji 1402/10/12
سلام دوستان من شاهین ثبت ناام کردم واریزی اول رو پرداخت کردم زده تحویلی خرداد ۱۴۰۳ حالا سوالم اینه دعوت نامه که بیاد چند روز بعد باید واریز وجه کنیم چون میخوام ماشین بفروشم برا تکمیل وجهش میترسم قافلگیر بشم
پاسخ
0
0
0
مجیدر 1402/10/10
سلام خسته نباشید در مورد ساینا دوگانه سوزم یه سوالی بفرمایید. دعوت نامه من هفته 4آذر بود هنوز دعوت نامه نیومده. تازه امروز دعوت نامه ساینا اس DA فرستادن
پاسخ
0
0
0
ناشناس 1402/8/23
لطفاً در صورت تمايل با مراجعه به سايت فروش اينترنتي به آدرس ... نسبت به واريز وجه و تكميل فرايند ثبت نام اقدام فرماييد. پیامی که سایپا برای ما فرستاد و در آن لفظ " در صورت تمایل" استفاده کرده است اما گویا آش دیگری برایمان پخته است !!
پاسخ
0
0
0
ناشناس 1402/8/8
باسلام خدمت آقای کاظمی.خداوکیلی کاراشتباهی کردیم تغیرخودرودادیم وازشرکت شماخریداری کردیم.بنده مردادماه تکمیل وجه کامل کردم الان آبان ماه هستش قراربودسه ماه تحویل بدن خواهشن پیگیرباشید بچه محصل داریم وتوان کرایه دادن نداریم.تشکر
پاسخ
0
0
0
یاسوج 1402/8/5
برید تو سایت رهبری از سایپا شکایت کنید بگید چه کلاهی سرمون گزاشته بلکه جوابی بگیریم
پاسخ
1
0
0
ناشناس 1402/8/23
لطفاً در صورت تمايل با مراجعه به سايت فروش اينترنتي به آدرس ... نسبت به واريز وجه و تكميل فرايند ثبت نام اقدام فرماييد. پیامی که سایپا برای ما فرستاد و در آن لفظ " در صورت تمایل" استفاده کرده است اما گویا آش دیگری برایمان پخته است !!
0
0