فهرست 258 مورد ثبت‌سفارش‌ غیرقانونی منتشر شد

در انتظار برخورد شدید با متخلفان خودرویی

27 مرداد 1397 14:00

فهرست ثبت‌سفارش‌های واردات خودرو که با دستور قضایی از ترخیص آن‌ها جلوگیری شده است منتشر شد. بر اساس بخش‌نامه‌ای که توسط خبرگزاری فارس منتشر شده است گمرک ایران از تمامی گمرکات خواسته است پیرو دستور قضایی از ترخیص 258 مورد ثبت‌سفارش خودرو جلوگیری به عمل آورد.

بر اساس نامه‌نگاری دادگستری تهران و گمرک کشور، 258 مورد ثبت‌سفارش خودرو منتشر و به دستور گمرک هر نوع اقدام برای ترخیص و ارجاع آن‌ها متوقف شد.امکان برخورد شدید با متخلفان

بر اساس این دستور‌العمل، ترخیص این خودروها، ابطال اظهارنامه‌های مربوطه و همچنین اعاده آن‌ها به خارج از کشور تا اطلاع ثانوی ممنوع خواهد بود. در ادامه آمده است که از این فهرست ثبت‌سفارش‌های منتشر‌شده اگر خودرویی ترخیص شده به اطلاع مرکز مبارزه با جرائم سازمان‌یافته برسد و همچنین از گمرک خواسته شده تصویر تمامی مکاتبات سازمان توسعه تجارت با بخش‌های مختلف گمرک (در موضوع خودرو) از ابتدای سال 95 تاکنون به بازپرسی دادسرای کارکنان دولت ارسال شود.

با توجه به لحن نامه دادگستری تهران و دستور بلافاصله گمرکات کشور مبنی بر توقف این ثبت‌سفارش‌ها و هر نوع تغییر، ابطال یا ارجاع خودروها پیش‌بینی می‌شود که دستگاه قضایی و سازمان‌های ذی‌ربط قصد برخورد شدیدی با این شرکت‌ها و اشخاص داشته باشند.

ریز و درشت‌های فهرست

در این فهرست نام‌ شرکت‌هایی بزرگ مانند «آسان موتور»،‌ «پرشیاخودرو» و «ایرتویا»، نام شرکت‌های کوچک‌تری مانند «آسان کار پادرا» هم به چشم می‌خورد. برخی از این شرکت‌ها نیز بسیار ناشناخته هستند؛ به‌عنوان‌مثال شرکت الماس تجارت طبرستان، به حدی ناشناخته است که تنها ردی از آن‌ها که در فضای اینترنت وجود دارد یک صفحه اینستاگرامی است. این شرکت که دفتر آن در تهران، خیابان وزرا قرار دارد به‌تنهایی 4 مورد ثبت‌سفارش داشته است که از تعداد و مدل دستگاه‌ها اطلاعاتی در دست نیست.

«آسان کار پادرا»، «بازرگانی دنیز کالا گستر پارسیان»، «پندار خودرو رایکا»، «خدمات مرزبانی بندر»، «ساینا آرشام اروند»، «مجید نوروزی» و «محمد آذرمهر» بیشترین تعداد ثبت‌سفارش را در این فهرست دارد. البته مشخص نیست تعداد خودروهای ثبت‌شده در هر سفارش چقدر است.

در پیوست این بخشنامه فهرست شرکت‌های واردکننده خودرو و 258 مورد ثبت‌سفارش غیرقانونی که مشمول این بخشنامه شده‌اند آمده است. این پیوست در ادامه قابل‌مشاهده است.

آرشیو

فهرست شرکت‌های اعلامی با ثبت سفارش

27 مرداد 1397
دانلود فایل PDF
دیدگاه کاربران