مشخصات فنی کیا موهاوی 8 سیلندر سال 2009 - 2013
سال
از میان محصولات برتر کیا در دهه اول قرن بیست و یک، میتوان به موهاوی اشاره کرد؛ شاسیبلند سایز بزرگی که از 2009 در مدل 6 سیلندر و از 2010 نیز در مدل 8 سیلندر به کشورمان آمد. نسخه V6 آن تا مدل 2011 بدست مشتریان ایرانی رسید و عرضه نسخه V8 آن نیز بیشتر از سال 2013 (همزمان با
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
توانایی آفرود
بازار دستدوم
فضای جادار کابین
شتاب و عملکرد در مدل V8
نقاط ضعف
کیفیت کابین
تعلیق خشکتر از وراکروز
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
2010 تا 2013مشخصات فنی
محور محرک
دو دیفرانسیل 3 حالته (4H-4L-Auto) با قفل الکترونیکیگیربکس
6 دنده اتوماتپیشرانه
8 سیلندرحجم موتور
4.6 لیترعملکرد فنی
قدرت
337 اسببخارگشتاور
438 نیوتنمترشتاب
7 ثانیهسرعت
225 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
12.8 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
شاسی بلند متوسطنوع شاسی
مستقلنسل (کد اتاق)
نسل اولطول
4880 میلیمترعرض
1915 میلیمترارتفاع
1810 میلیمترفاصله محوری
2895 میلیمتروزن
2096 کیلوگرمحجم باک
82 لیترچرخ جلو
265/60R18چرخ عقب
265/60R18سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
تنظیم ارتفاع الکترونیکی تعلیق عقبسیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
زنونسایر ویژگی روشنایی
(تنظیم برقی ارتفاع نور چراغ جلو: سفارشی)فرمان
نیروی کمکی
هیدرولیکیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مموریمالتی مدیا
سیستم صوتی
6 اسپیکر - 10 اسپیکر با چنجر 6 تایی (سفارشی) - هندزفریمانیتور
(مانیتور بزرگ: سفارشی) - (مانیتور عقب: سفارشی)نویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - USB - CD - MP3 - iPod - AUXسایر ویژگی مالتی مدیا
نمایشگر دنده عقب در آینه - صفحه کیلومتر سوپرویژنایمنی کابین
مجموع ایربگها
6ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
ایربگ پردهای ردیف سومرفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
اتومات چهارگانه - دریچه تهویه عقبکول باکس
صندلی راننده
8 حالته برقی - تنظیم برقی گودی کمر - مموریصندلی سرنشین جلو
4 حالته برقیویژگی صندلی عقب
تاشو دوتکه - صندلی ردیف سومگرمکن صندلی
جلو - ردیف دومسردکن صندلی
(جلو: فول وارداتی)ماساژور صندلی
روکش صندلی
چرم مشکی یا خاکستری یا بژایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
تریم متال - تنظیم برقی پدال - وکیوم درب صندوقآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
شیشه دودی عقب - شیشه بالابر آنتیترپ راننده - مموری آینه - تنظیم آینه در دنده عقب درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
شاهین 1403/7/14
سلام دوستان من یه مدت موهاوی شرکت دستم بود و باهاش مسافرت میرفتم نسخه ۸ سیلندرش، مصرفش نسبت به حجم موتورش هیچی نیست، شتابش که عالیه،تنظیم ارتفاع و تنظیم گاز و ترمز هم که حرف نداره، آپشن هاش فوق العاده هستن، فقط مشکل ماشین این بود که خیلی تکون میخورد و واقعا تو سرعت بالا احساس ترس داشت، و اینکه الان خیلی دوست دارم یه ۸ سیلندرش رو بخرم فقط میخواستم بپرسم کسی هست که سیستم تعلیق ماشین رو دستکاری کرده باشه که تکون هاش کمتر شده باشه ؟ اگه کسی این کار رو کرده ممنون میشم راهنمایی کنید که چیکار کنم؟ ممنون
پاسخ
0
0
0
خشایارنوروزی 1403/7/11
دوستان من موهاوی شش و هشت سیلندر و پرادو ۲۰۱۲ رو داشتم و براساس تجربیات و تحقیقاتم این مطالب رو میگم:
موهاوی شش و هشت سیلندر فول اگه باشن فقط تفاوتشون توی موتور و گیربکس هستش که هشت سیلندر خیلی پر استهلاک و پر مصرفه. گیربکسش هم zf آلمان و پر استهلاکه. ولی شش سیلندرش در عین حال که بسیار پرقدرته (اسب بخارش معادل لندکروز هشت سیلندر اتاق صده) هم کم مصرف تره هم گیربکسش ژاپنی و کم استهلاکه. و اینکه هشت سیلندرش جلوش خیلی سنگینه عقبش اگه خالی باشه سر پیچا تعادل نداره ولی شش سیلندرش این مشکلو نداره. کلاً هشت سیلندرش فقط شتابش بیشتره که برای یک ماشین suv مزیت خاصی نیست چون قدرت و شتاب شش سیلندرش هم بسیار عالیه. در نتیجه موهاوی شش ارزش خرید بسیار بالا تری داره نسبت به هشت سیلندر.
الان پرادو های چهار سیلندر و هایلوکس و رونیز با موتور ۱۶۰ اسب بخاری آفرود میرن. موهاوی شش سیلندر ۲۸۰ اسب بخار قدرت داره که واقعاً هیولاعه.
آپشن هایی که موهاوی داره، نه پرادو داره نه لندکروز. واقعاً ماشین خفنیه. اگر شش سیلندر فول تمیز پیدا کنید بهترین گزینه suv در ایران هست با توجه به قیمت و امکانات
پاسخ
2
1
2
خشایارنوروزی 4 روز پیش
۸۵ درصد فروش موهاوی در دنیا مدل شش سیلندر بوده و فقط ۱۵ درصد بازار سهم هشت سیلندر بوده. به علاوه پلیس دبی که همیشه بهترین ماشین ها رو با بررسی دقیق کارشناسی برای ناوگانش خریداری می کنه، از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸ ششصد دستگاه موهاوی شش سیلندر خرید و داره استفاده می کنه.
0
0
Alimirzayi 1403/7/26
اولا که هشت سیلندرش خیلی سره و قابل مقایسه نیستش دوما کاملا مشخصه موهاویت شیش سیلندره ... وقتی هشت سیلندرش با اختلاف قیمت کم هستش هیچ عاقلی نمیره شیش سیلندر بخره
2
0
alireza12963 1403/6/17
سلام دوستانی که دارن راهنمایی کنن ، اولا فر ق محسوسی بین 6 با 8 هست ؟ برای خرید کدوم بهتره؟
و اینکه من توی بررسی ها دیدم توی جاده روی دست انازها یه حالت گهواره ای مداوم و آزار دهنده داره ایا این مورد توی همشون هست و اذیت کنندست؟ و در نهایت بین موهاوی و مورانو کدو ارزش خرید داره الان ؟
پاسخ
1
1
1
خشایارنوروزی 1403/7/11
تنها تفاوت ۶ و ۸ توی موتور و گیربکسه که از دید من که هر دو رو داشتم و نظر مکانیکم که توی خود کیا کره دوره دیده، شش سیلندرش بسیار بهتر و کم استهلاک تره و در عین حال قدرت خیلی بالایی داره. مورانو یه کراس اوره و با موهاوی که یه suv شاسی مستقله اصلاً قابل مقایسه نیست. قدرت، امکانات و آپشن های موهاوی از مورانو، پرادو و لندکروزم بیشتره
1
1
ققنوسس 1403/6/10
سلام دوستان امروز شهریور 1403 50 تا کار 2013 رو میگه 4800 ارزش خرید داره
پاسخ
1
1
3
خشایارنوروزی 4 روز پیش
اگر تمیز و سالم باشه قطعاً میارزه
0
0
Nbi 1403/3/5
همچنان با ابهت و پرقدرت پس از یک دهه!
پاسخ
0
0
5