مشخصات فنی تارا اتوماتیک V4 LX سال 1402 - 1403
سال
تارا اتومات V4 که اواخر سال 1401 با نام «تارا اتومات سال» رونمایی شد اما در پاییز 1402 اولین سری آن با نام تارا V4 تیپ LX بدست خریدارانش رسید، در واقع نسخه ارتقایافتهای از تارا اتومات V2 است که هم ظاهرش بهبود یافته و هم به لیست امکاناتش، چندین ویژگی جدید اضافه شده. همین ابتدای کار از قسمت فنی
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
پلتفرم ملی IKP1
موتور TU5 پلاس
گیربکس مشترک با دنا اتومات
تغییر موقعیت کلید شیشه بالابرها
بهبود آپشنها نسبت به تیپ V2
نقاط ضعف
کیفیت مونتاژ قطعات بدنه
ضخامت نازک بدنه در سقف، دربها و ...
عدم بهبود فنی نسبت به تیپ V2
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1402 تا 1403مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
6 دنده اتوماتیکپیشرانه
4 سیلندر TU5 پلاسحجم موتور
1.6 لیترعملکرد فنی
قدرت
113 اسببخارگشتاور
144 نیوتنمترشتاب
13 ثانیهسرعت
190 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
7.3 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان جمع و جورنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اول (K132)طول
4519 میلیمترعرض
1748 میلیمترارتفاع
1466 میلیمترفاصله محوری
2652 میلیمتروزن
1268 کیلوگرمحجم باک
50 لیترچرخ جلو
R16چرخ عقب
R16سایر ویژگیها
رینگ آلومینیومیسیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند
کنترل ایستایی در سربالایی
کنترل سرعت در سرازیری
کنترل کشش
کنترل پایداری
ضد واژگونی
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور
رادار تغییرلاین
رادار تصادف جلو
رادار تصادف عقب
رادار تابلوخوان
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز
ترمز ضدقفل
ترمز با نیروی کمکی
ترمز پارک برقی
ترمز اضطراری هوشمند
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
چراغ بدرقه - تنظیم برقی نور چراغ - چراغ عقب جدیدفرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
4 اسپیکرمانیتور
7 اینچی لمسینویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - USB - MirrorLink -SD card - AUXسایر ویژگی مالتی مدیا
نشانگر تغییر دنده (GSI)ایمنی کابین
مجموع ایربگها
4ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
دیجیتالکول باکس
صندلی راننده
6 حالته برقیصندلی سرنشین جلو
2 حالته برقی + 2 حالته دستیویژگی صندلی عقب
تاشوگرمکن صندلی
جلوسردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
چرم و پارچهایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
تریم مشکی - زیر آرنجی جلو و عقبآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
شیشه بالابر آنتیترپ راننده - آنتن کوسهای درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
ناشناس دیروز
خواهش میکنم به پست من با دقت گوش بکنین.من قبل این ماشین دنا اتومات داشتم یک چرخ این ماشین می ارزه صدتای اونو. اصلا با وضعیت عدم بنزین سوپر سمت ماشین توربو نرین خواهشاً حالا هر چی میخواد باشه. کوتاه مینویسم میتونین بخندین و رد بشید. از لحاظ ایمنی فوق العاده هست حتی تا رنج ۱۶۰۰ یا ۷۰۰ پلتفرم به روز و نرم.اصلا به تبلیغات ورق بدنه دقت نکنین اهل فن میدونن فقط باید ستون و شاسی و قسمتی که سرنشین میشینه محکم باشه باقی جاها برای حفظ جان رهگذر باید نرم و شکننده باشه.مگان ۱۵ سال پیش هر دو گلگیرش فایبر بود چرا؟! در خصوص -بشندر حد خودش عالیه تازه شیشه ها سولار هست که ننوشته و پشت آیینه بغل از داخل توییتر اضافه سدهچراغ ولکام زیر دربهای جلو نوشته نشده.اینکه وقتی سانروف باز باشه با سنسور رو دستگیره قفل بکنی اونم بسته میشه.سیستم مانیتور به روز شده.موتور همون بهتر که همینه بی صدا و بی -زار و با استحلاک خیلی پایین. من هم دنا اتومات داشتم تازه بردم آپکو ریمپ کردم با کیت مکش نصب کردم و شمع بوش. از منی که هر دو ماشین را داشتم شتاب اولیه یکی هست تنها تفاوت در سرعت ۱۶۰ به بالاست که واقعا نیازی نیست با این آسفالتهای داغون ما و جاده ها افتضاحتر.کیت سنسور درب صندوق عقب داره که با حرکت پا زیر صندوق عقب درب باز میشه.به نظر من که مصرف کننده هستم ارزش خریدش از کل ماشینهای ایرانی و حتی اریزوهای چینی بیشتره.مخصوصا موتور تنفس طبیعی و مصرف فوق العاده کنش. سیستم تعلیق عقبش فوق العاده و نرم. برید جلو بندی ساز و اهل فن نشون بدین زیر بندی این ماشین رو تا از لحاظ ایمنی متوجه بشید چه ماشین خوبیه. گول این تبلیغات منفی رو نخورین.فقط ببینین کلیپهایی که با این ماشین کسی چپ کرده اصلا قسمت سرنشین سقف داخل جمع نشده و ستون و کاملا سالمه این نکته خیلییی مهمه.در آخر امیدوارم همه مردم کشورم بتونن لااقل این ماشینم سوار بشن که از لحاظ ایمنی جانشون در سلامت باشه.
پاسخ
0
0
0
Alipt 1403/2/3
سلام تارا V4 نسبت به دیگر تارا کیفیت بدنه بهتر شده یا هنوز بدنه ضعیف و نرمی داره؟
پاسخ
2
0
0
Hossini123 6 روز پیش
مشکل خاصی نداره این ماشین دوست عزیز
0
0
سیاوشم 1403/2/8
جناب بدنهی نرم هیچ تاثیری در تصادف و ایمنی خودرو نداره و تمامی استحکام خودرو مربوط به شاسی میشه. جوسازیهای ایسنتاگرامی در مورد بدنهی تارا برای جذب مخاطبه، این ماشین نسبت به ۲۰۶ پارس و دنا پلتفرم به روزتر و ایمن تری داره... بدنهی خودرو هم تغییری نداشته!
0
1
RMohammadi 1403/1/31
سلام ماشین خوبیه ولی ای کاش با این قیمت،توربو در کنار موتور خودرو بود و اون رو به ۱۵۰ اسب بخار میرسوند و اینکه میتونستن دو تای دیگه اسپیکر روی خودرو نصب کنند.اما تا اون جایی که میدونم موتور سرحالی داره.اما اینکه ۶ سرعته هست،خوبه،تو سرعت های بالا کمتر به موتور فشار میاد.
پاسخ
0
0
0
عمومجید 1403/1/8
من قبلا آزرا و سانتافه داشتم ولی این یه چیز دیگست حتما بخرید! (بهمراه دو جالیوانی) !!! یه چرخش میارزه به ایکس سیکس. حالش ببر : دی
پاسخ
0
0
0
mojtaba-mps 1402/12/11
آقا قیمت ۱.۱۰۰ مفته خدایی.۲ میلیارد به بالا باید باشه این..شوخی نیست که موتورش ۳ اسب بخار از ۲۰۶ قویتر شده.مانیتور داره..تازه جا عینکی هم اضافه شده..جالب اینگه چراغهای پشتش رو هم تصمیم گیری مدلش با مشتریه..یعنی بنز عمرا بتونه همچین پلتفرمی طراحی کنه!
پاسخ
0
1
4