• مشخصات فنی automaticv4lx

مشخصات فنی تارا اتوماتیک V4 LX سال 1402 - 1403

25 دیدگاه
سال
تارا اتومات V4 که اواخر سال 1401 با نام «تارا اتومات سال» رونمایی شد اما در پاییز 1402 اولین سری آن با نام تارا V4 تیپ LX بدست خریدارانش رسید، در واقع نسخه ارتقایافته‌ای از تارا اتومات V2 است که هم ظاهرش بهبود یافته و هم به لیست امکاناتش، چندین ویژگی جدید اضافه شده. همین ابتدای کار از قسمت فنی
0%
رانندگی و فنی
0%
طراحی ظاهری
0%
کابین و امکانات
0%
ارزش در مقابل قیمت
0%
کیفیت

نقاط قوت

پلتفرم ملی IKP1
موتور TU5 پلاس
گیربکس مشترک با دنا اتومات
تغییر موقعیت کلید شیشه بالابرها
بهبود آپشن‌ها نسبت به تیپ V2

نقاط ضعف

کیفیت مونتاژ قطعات بدنه
ضخامت نازک بدنه در سقف، درب‌ها و ...
عدم بهبود فنی نسبت به تیپ V2

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

1402 تا 1403

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

6 دنده اتوماتیک

پیشرانه

4 سیلندر TU5 پلاس

حجم موتور

1.6 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

113 اسب‌بخار

گشتاور

144 نیوتن‌متر

شتاب

13 ثانیه

سرعت

190 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

7.3 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

سدان جمع و جور

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول (K132)

طول

4519 میلی‌متر

عرض

1748 میلی‌متر

ارتفاع

1466 میلی‌متر

فاصله محوری

2652 میلی‌متر

وزن

1268 کیلوگرم

حجم باک

50 لیتر

چرخ جلو

R16

چرخ عقب

R16

سایر ویژگی‌ها

رینگ آلومینیومی

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند

کنترل ایستایی در سربالایی

کنترل سرعت در سرازیری

کنترل کشش

کنترل پایداری

ضد واژگونی

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور

رادار تغییرلاین

رادار تصادف جلو

رادار تصادف عقب

رادار تابلوخوان

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز

ترمز ضدقفل

ترمز با نیروی کمکی

ترمز پارک برقی

ترمز اضطراری هوشمند

سایر ویژگی‌ ترمز

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

هالوژن

سایر ویژگی‌ روشنایی

چراغ بدرقه - تنظیم برقی نور چراغ - چراغ عقب جدید

فرمان

نیروی کمکی

برقی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

مالتی مدیا

سیستم صوتی

4 اسپیکر

مانیتور

7 اینچی لمسی

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

Bluetooth - USB - MirrorLink -SD card - AUX

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

نشانگر تغییر دنده (GSI)

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

4

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

دیجیتال

کول باکس

صندلی‌ راننده

6 حالته برقی

صندلی سرنشین جلو

2 حالته برقی + 2 حالته دستی

ویژگی صندلی عقب

تاشو

گرمکن صندلی

جلو

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

چرم و پارچه

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

تریم مشکی - زیر آرنجی جلو و عقب

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

شیشه بالابر آنتی‌ترپ راننده - آنتن کوسه‌ای
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
دیدگاه کاربران
ناشناس دیروز
خواهش میکنم به پست من با دقت گوش بکنین.من قبل این ماشین دنا اتومات داشتم یک چرخ این ماشین می ارزه صدتای اونو. اصلا با وضعیت عدم بنزین سوپر سمت ماشین توربو نرین خواهشاً حالا هر چی میخواد باشه. کوتاه مینویسم میتونین بخندین و رد بشید. از لحاظ ایمنی فوق العاده هست حتی تا رنج ۱۶۰۰ یا ۷۰۰ پلتفرم به روز و نرم.اصلا به تبلیغات ورق بدنه دقت نکنین اهل فن میدونن فقط باید ستون و شاسی و قسمتی که سرنشین میشینه محکم باشه باقی جاها برای حفظ جان رهگذر باید نرم و شکننده باشه.مگان ۱۵ سال پیش هر دو گلگیرش فایبر بود چرا؟! در خصوص -بشندر حد خودش عالیه تازه شیشه ها سولار هست که ننوشته و پشت آیینه بغل از داخل توییتر اضافه سدهچراغ ولکام زیر دربهای جلو نوشته نشده.اینکه وقتی سانروف باز باشه با سنسور رو دستگیره قفل بکنی اونم بسته میشه.سیستم مانیتور به روز شده.موتور همون بهتر که همینه بی صدا و بی -زار و با استحلاک خیلی پایین. من هم دنا اتومات داشتم تازه بردم آپکو ریمپ کردم با کیت مکش نصب کردم و شمع بوش. از منی که هر دو ماشین را داشتم شتاب اولیه یکی هست تنها تفاوت در سرعت ۱۶۰ به بالاست که واقعا نیازی نیست با این آسفالت‌های داغون ما و جاده ها افتضاحتر.کیت سنسور درب صندوق عقب داره که با حرکت پا زیر صندوق عقب درب باز میشه.به نظر من که مصرف کننده هستم ارزش خریدش از کل ماشینهای ایرانی و حتی اریزوهای چینی بیشتره.مخصوصا موتور تنفس طبیعی و مصرف فوق العاده کنش. سیستم تعلیق عقبش فوق العاده و نرم. برید جلو بندی ساز و اهل فن نشون بدین زیر بندی این ماشین رو تا از لحاظ ایمنی متوجه بشید چه ماشین خوبیه. گول این تبلیغات منفی رو نخورین.فقط ببینین کلیپ‌هایی که با این ماشین کسی چپ کرده اصلا قسمت سرنشین سقف داخل جمع نشده و ستون و کاملا سالمه این نکته خیلییی مهمه.در آخر امیدوارم همه مردم کشورم بتونن لااقل این ماشینم سوار بشن که از لحاظ ایمنی جانشون در سلامت باشه.
پاسخ
0
0
0
Alipt 1403/2/3
سلام تارا V4 نسبت به دیگر تارا کیفیت بدنه بهتر شده یا هنوز بدنه ضعیف و نرمی داره؟
پاسخ
2
0
0
Hossini123 6 روز پیش
مشکل خاصی نداره این ماشین دوست عزیز
0
0
سیاوشم 1403/2/8
جناب بدنه‌ی نرم هیچ تاثیری در تصادف و ایمنی خودرو نداره و تمامی استحکام خودرو مربوط به شاسی میشه. جوسازیهای ایسنتاگرامی در مورد بدنه‌ی تارا برای جذب مخاطبه، این ماشین نسبت به ۲۰۶ پارس و دنا پلتفرم به روزتر و ایمن تری داره... بدنه‌ی خودرو هم تغییری نداشته!
0
1
RMohammadi 1403/1/31
سلام ماشین خوبیه ولی ای کاش با این قیمت،توربو در کنار موتور خودرو بود و اون رو به ۱۵۰ اسب بخار میرسوند و اینکه میتونستن دو تای دیگه اسپیکر روی خودرو نصب کنند.اما تا اون جایی که می‌دونم موتور سرحالی داره.اما اینکه ۶ سرعته هست،خوبه،تو سرعت های بالا کمتر به موتور فشار میاد.
پاسخ
0
0
0
عمومجید 1403/1/8
من قبلا آزرا و سانتافه داشتم ولی این یه چیز دیگست حتما بخرید! (بهمراه دو جالیوانی) !!! یه چرخش میارزه به ایکس سیکس. حالش ببر : دی
پاسخ
0
0
0
mojtaba-mps 1402/12/11
آقا قیمت ۱.۱۰۰ مفته خدایی.۲ میلیارد به بالا باید باشه این..شوخی نیست که موتورش ۳ اسب بخار از ۲۰۶ قویتر شده.مانیتور داره..تازه جا عینکی هم اضافه شده..جالب اینگه چراغهای پشتش رو هم تصمیم گیری مدلش با مشتریه..یعنی بنز عمرا بتونه همچین پلتفرمی طراحی کنه!
پاسخ
0
1
4