مشخصات فنی دنا پلاس EF7 اتوماتیک توربو ساده سال 1396 - 1403
سال
ایرانخودرو حدود دو سال پس از عرضه دنا، نخستین فیسلیفت آن را با نام «دنا پلاس» در پاییز 1395 معرفی کرد و تولید آن از زمستان همان سال ولی با مدل 1396 آغاز شد. تغییرات ظاهری دنا پلاس عمدتاً در چراغهای جلو و عقب متفاوت، جلوپنجره اسپرت با ابعاد بزرگتر و خطوط جانبی تازه روی درها خلاصه میشود. ایرانخودرو در
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
امکاناتی بیشتر از دنا
اقتصادیتر از پیشرانههای XUM و XU7
اضافه شدن فرمان برقی (توربو اتومات)
بهبود گیربکس در مدل توربو 6 دنده
اضافهشدن سنسور نور و باران (از بهار 1402)
نقاط ضعف
عایقبندی کابین
کاهش فضای سر نسبت به دنا (در ردیف جلو)
کشش پلاس ساده در سربالایی (نسبت به EF7 معمولی)
سفارشی شدن ایربگ جانبی و سانروف (از اواسط 97)
نرم بودن فرمان برقی در سرعت بالا
موقعیت نامناسب دکمههای تنظیم برقی صندلی
عدم امکان تنظیم برقی صندلی در زمان خاموش بودن خودرو
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1399 تا 1403مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
6 سرعته اتومات با حالت اسپرت و برفپیشرانه
4 سیلندر توربوشارژ EF7حجم موتور
1.7 لیترعملکرد فنی
قدرت
150 اسببخارگشتاور
215 نیوتنمترشتاب
10 ثانیهسرعت
205 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
7.8 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان جمع و جورنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
اولطول
4559 میلیمترعرض
1944 میلیمترارتفاع
1460 میلیمترفاصله محوری
2671 میلیمتروزن
1334 کیلوگرمحجم باک
60 لیترچرخ جلو
205/50R16چرخ عقب
205/50R16سایر ویژگیها
رینگ آلومینیومیسیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند
کنترل ایستایی در سربالایی
کنترل سرعت در سرازیری
کنترل کشش
کنترل پایداری
ضد واژگونی
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
(از بهار 1402)سنسور فشار باد تایر
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور
رادار تغییرلاین
رادار تصادف جلو
رادار تصادف عقب
رادار تابلوخوان
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز
ترمز ضدقفل
ترمز با نیروی کمکی
ترمز پارک برقی
ترمز اضطراری هوشمند
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
(از بهار 1402)نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
نئونسایر ویژگی روشنایی
چراغ بدرقه - نورپردازی داخلیفرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
روکش چرم با دوخت قرمزمالتی مدیا
سیستم صوتی
6 اسپیکر - هندزفریمانیتور
7 اینچی لمسینویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - USB - CD/DVD - MP3/MP4 - SD cardسایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
مجموع ایربگها
4ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
مالتی پلکسرفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
اتومات - دریچه تهویه عقبکول باکس
صندلی راننده
8 حالته برقیصندلی سرنشین جلو
8 حالته برقیویژگی صندلی عقب
گرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
پارچه مخملیایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
تریم مشکی یا دو رنگ - دسترسی به صندوق - زیرپایی موکتی با آرم توربوآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
ناشناس 5 روز پیش
سلام به نظر شما
بین شاهین g
دنا اتومات
سمند سورن 95 کدام بهتره برای خرید
پاسخ
1
0
0
Rezanejad5678 4 روز پیش
سورن ۹۵ سالم و کم کار
1
0
ناشناس 1403/2/15
باسلام دناپلاس ۱۴۰۲هرصدتا تو جاده ۶.۵تا۷ مصرف می کنه من شرط کردم و بردم واقعا برام جالب بود .چون قبلا با تیبا یه مسیری رو ۶۰۰ کیلومتر می فتم میزان مصرف بنزین حدود۳۲ لیتر بود و با دنا هم ۳۲ تا۳۳ لیتر مصرف شد .البته نظرها مختلف، بنده نظر خودم رو بیان کردم .
پاسخ
0
2
1
ناشناس 1403/2/14
بنده تازه خریدم یک ماه
قبلش سورن پلاس داشتم
فعلا زوده بخوام در مورد فنیش نظر بدم
اما مصرف سوختش رو تست کردم
باک رو لب ریز کردم بعد ۱۰۰ کیلومتر دوباره لب ریز کردم ۹ لیتر جا گرفت البته داخل شهری با ترافیک معمولی
داخل اتوبان اگه روی ۱۱۰ تا کروز بزنید مصرفش میاد زیر ۷لیتر
اونایی که میگن مصرفش خیلی بالاست خیلی گاز میدن
چون ماشین پر شتابه، معذرت میخوام کرم گاز دادن داره
اتاقش هم نسبت به سورن فضای پا هاش یه مقدار کمه
عمل کرد گیر بکسش خوبه، بدون تقه و تکان دادن
من خیلی راضی هستم فقط ای کاش فضای سرنشین هاش یه کم باز تر بود
پاسخ
0
1
2
amirreza59 1403/2/3
سلام دوستان من ۲ سال هست این ماشین رو دارم دنا پلاس اتوماتیک ۱۴۰۱ و تا الان بیشتر از ۶۲۰۰۰ کیلومتر باهاش رفتم. جهت آگاهی دوستانی که قصد خرید دارن چند نکته میگم. از لحاظ مکانیکی موتور و توربو هیچ مشکلی نداشتم ولی در گیربکس یه بار دسته سیم مربوط به آن را تو نمایندگی عوض کردم چون بعد ۴۰۰۰۰ تقریبا سه چهار بار شروع حرکت با دنده ۳ بود که گارانتی شامل میشد و مشکل هم بر طرف شد.
از لحاظ بدنه در ها نیاز به رگلاژ دارند و وجود صدای باد از روز اول. مصرف بنزین زیاد تقریبا ۱۲ در شهر با کولر حتی بیست . در ضمن موتور زیاد حساس به بنزین نیست چون من بیشتر بنزین معمولی میزنم و گاهی سوپر. هر ۳، ۴ بار معمولی یه باک سوپر . ماشین نرمی هست. سواری خوبی تو جاده داره. با توجه به قیمت که داره ارزش خرید داره.
پاسخ
3
1
2
sAmAmA 1403/2/9
یک ملیارد زده بالا. 150 باید بذاری روش. خداییش ظلمه
0
1
Rezanejad5678 1403/2/7
برعکس حرف شما اصلا با این قیمت ارزش خرید نداره.یه قوطی حلب پرسرعت که حتما باید ماشین روشن روشن باشه تا آپشنای برقیش مثل صندلی کارکنه در حالی که هیچ کدام از رقبا چه گرون چه ارزون این طور نیستن.فاصله محوری به اون بزرگی چرا داخل اتاق باید تنگ باشه؟ماشین سرعت بره ولی وقتی دشمن اعصاب و روان باشه به چه دردی می خوره؟
2
2
علی12345 1403/2/4
خداوکیلی داشتن یک دنای آپشنال ۹۸۰ میلیونی که درهاش هی ریگلاژ میخاد چه حسی داره؟؟؟؟ متاسفم که هنوز کسانی پیدا میشن یک میلیارد پول برای اینا میدن! با احترام به طرفدارهای حلبی های ایران زمین
2
2
کمالی 1403/1/19
سلام دوستان برای خرید بین دنا پلاس توربو آپشنال فول و تارا اتوماتیک کدام رو انتخاب می کنید ؟
پاسخ
1
1
0
Hossini123 1403/1/21
جواب دادن به این سوال یکم سخته ولی میتونیم بگیم در مقایسه دنا پلاس اتوماتیک و تارا اتوماتیک باید بگوییم که دنا پلاس عملکرد فنی بهتر و قیمت منطقیتری دارد اما در مقابل، تارا اتوماتیک ایمنی بهتر، سواری نرمتر و کابین جادارتری دارد. از نظر طراحی و آپشن هم میتوانیم به هر دو خودرو امتیاز تقریباً یکسانی بدهیم و سلیقه خریدار خودرو برتر در این بخشها را مشخص خواهد کرد.
0
1