• بي واي دي سانگ پلاس DM-i
  • بي واي دي سانگ پلاس DM-i
  • بي واي دي سانگ پلاس DM-i
  • بي واي دي سانگ پلاس DM-i
  • بي واي دي سانگ پلاس DM-i
  • بي واي دي سانگ پلاس DM-i

واردات شاسی‌بلند پلاگین هیبرید از بزرگترین برند برقی‌ساز جهان

بررسی بی وای دی سانگ پلاس پلاگین هیبرید بی ام کارز (Song Plus DM-i)

5 خرداد 1403 12:01

کاتالوگ سانگ پلاس پلاگین هیبرید در ایران

خرداد 1403: شرکت بی‌ام‌کارز (زیرمجموعه گروه بهمن)، برنامه دارد تا محصولی جدید از بزرگ‌ترین خودروساز برقی جهان، را وارد کشور کند. بی‌ام‌کارز، نسخه پلاگین هیبرید بی‌وای‌دی سانگ پلاس را انتخاب کرده و قرار است به زودی در بازار ایران عرضه شود. در همین راستا، کاتالوگ این شاسی‌بلند پلاگین هیبرید منتشر شده است:

کاتالوگ سانگ پلاس پلاگین هیبرید (PDF)

شرکت چینی بی‌ وای‌ دی، دومین تولیدکننده بزرگ خودروهای الکتریکی در جهان است. نسخه بروزرسانی شده از بی وای دی سانگ پلاس با لقب Champion Edition و در دو نسخه برقی و پلاگین-هیبرید رونمایی شده است.

بی وای دی سانگ به عنوان یکی از رقبای تسلا مدل Y در بازار چین جایگاه نسبتا مناسبی دارد، چراکه سال گذشته 459 هزار دستگاه از نسخه­‌های مختلف این خودرو در چین به فروش رسیده است.

لازم به‌ذکر است که این برند چینی تاکنون محصولات خود را تحت دو سری Dynasty (با اسامی سلسه‌­های امپراطوری چین) و Ocean یا اقیانوس (با اسامی جانوران دریایی) عرضه می­‌کرد، که سانگ هم جزء سری اول بود، اما با معرفی سانگ پلاس، به نظر می­‌رسد که این مرزبندی تاحدی کمرنگ شده است.

مشخصات فنی بی وای دی سانگ پلاس DM-i

طبق کاتالوگ منتشر شده از سوی شرکت بی‌ام‌کارز، بی‌وای‌دی سانگ پلاس پلاگین هیبرید وارداتی، به موتور 1.5 لیتری بنزینی با خروجی 109 اسب‌بخار قدرت و 135 نیوتن‌متر گشتاور مجهز شده است. این موتور، با یک موتور برقی 195 اسب‌بخاری با گشتاور 325 نیوتن‌متر، همراه شده است. یک باتری 18.3 کیلووات ساعتی برای آن درنظر گرفته شده که برد 110 کیلومتری را ارائه می‌دهد. لازم به ذکر است که گیربکس این خودرو پلاگین هیبرید، از نوع EHS است و نیرو را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

بی وای دی سانگ پلاس DM-i

طراحی بی وای دی سانگ پلاس DM-i

بی‌ وای‌ دی اشاره کرده که مدل Seal U DM-i با زبان طراحی Ocean Aesthetics ساخته شده، که از زیبایی‌های اقیانوس الهام گرفته است. با توجه به این که سالانه چند تن پلاستیک وارد اقیانوس می‌شود، این کراس‌اور و اقیانوس یک وجه اشتراک دارند.

ابعاد بی وای دی سانگ پلاس در نسخه جدید، بدون تغییر باقیمانده و در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.775، 1.89، 1.67 و 2.765 متر اعلام شده است.

طراحی بی وای دی سانگ پلاس در چراغ‌های جلو، کاپوت، سپر جلو و گلگیرها مورد بازنگری قرار گرفته و چند رنگ جدید و رینگ‌های 19 اینچی هم به آن اضافه شده است، اما نسخه‌­های برقی و هیبرید تنها به واسطه دریچه­‌های افقی جلوپنجره در مدل هیبرید، از یکدیگر متمایز می‌­شوند. بی وای دی این ویژگی ظاهری را برگرفته از اعضای سری Ocean می‌­داند.

بی وای دی سانگ پلاس DM-i

کابین و امکانات بی وای دی سانگ پلاس DM-i

در فضای داخلی بی وای دی سانگ پلاس هم با طراحی جدید کنسول میانی و اهرم تعویض دنده مواجهیم. طبق کاتالوگ رسمی منتشر شده از سوی بی‌ام‌کارز، بی‌وای‌دی سانگ پلاس با امکانات زیر عرضه می‌شود:

. سیستم پارک اتوماتیک
. ترمز هوشمند و کمک ترمز
. کنترل حرکت در سربالایی و سراشیبی
. سیستم کی‌لس استارتر
. ایربگ جانبی و پرده‌ای
. هشدار حرکت بین خطوط
. کروز کنترل تطبیقی
. رادار کمکی در ترافیک
. ترمز اضطراری خودکار
. سیستم تابلوخوان
. صندلی برقی ردیف جلو با گرمکن و سردکن
. نورپردازی محیطی کابین
. دوربین 360 درجه
. دوربین ثبت وقایع
. تصفیه هوای کابین
. حالت‌های محتلف رانندگی
. سانروف پانوراما
. صندوق برقی
. باربند سقفی
. کنترل هوشمند صوتی
. مولتی مدیا 12.8 اینچی
. و ...

فروش بی وای دی سانگ پلاس DM-i

آخرین خبرهای شرکت بهمن موتور، نحوه فروش خودروهای وارداتی بهمن و زمان پیش فروش محصولات وارداتی بهمن به همراه قیمت خودروهای بی ام کارز و معرفی محصولات وارداتی بی ام کارز را در مقاله شرایط فروش بی ام کارز مطالعه کنید.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران