• شرايط فروش تويوتا
  • شرايط فروش تويوتا

فراخوان فروش نقدی تویوتا لوین

شرایط فروش تویوتا و ثبت نام تویوتا وارداتی (بهمن 1402)

14 بهمن 1402 10:33

فروش نقدی تویوتا: بهمن 1402

شرکت صنایع خودروسازی برساوش، روز چهارشنبه مورخ 11 بهمن‌ماه 1402، فروش نقدی تویوتا لوین را دو تیپ مختلف، آغاز کرده است. البته این فروش، ویژه عموم مشتریان نبوده و صرفا برای منتخبین سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی است.

آغاز ثبت سفارش تویوتا در ایران

مرداد 1402: طبق اطلاعات موجود، یکی از واردکنندگان بخش خصوص در کشورمان، برنامه دارد تا چندین محصول از تویوتا را وارد کشور کند. بنابراین شاهد حضور محصولاتی همچون کرولا، یاریس، یاریس کراس، کرولا کراس، آیگو ایکس و ... خواهیم بود. در ادامه به معرفی برخی از مدل‌های وارداتی تویوتا به ایران می‌پردازیم.

تویوتا راش

اسم تویوتا راش به تازگی در لیست خودروهای وارداتی دیده شده است. طراحی این خودرو با سایر محصولات تویوتا کمی متفاوت است؛ زیرا در حقیقت خودرو دایهاتسو تریوس است. خودروسازی دایهاتسو در سال 1900 تاسیس شده و اکنون کاملا متعلق به تویوتا است.

تویوتا راش از یک پیشرانه  1496 سی سی تنفس طبیعی نیرو می‌گیرد که با اتصال به گیربکس 4 سرعته اتوماتیک، توانایی تولید 104 اسب بخار قدرت و 136 نیوتن متر گشتاور را دارد. پیشرانه 1.5 لیتری راش، 16 سوپاپه بوده و مجهز به فناوری DUAL VVT-i است. امکانات رفاهی و ایمنی تویوتا راش محدود بوده و عبارتند از سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سنسور عقب، مانیتور لمسی همراه با دوربین عقب، 6 ایربگ، دی لایت، سیستم تهویه مطبوع الکتریکی، رینگ‌های آلومینیومی، سامانه کنترل پایداری، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، کروز کنترل، امکان انتخاب نسخه 7 نفره، ترمز ABS، EBD و… . این کراس اور در کشور اندونزی مونتاژ می‌شود.

تویوتا رایز

تویوتا رایز روی پلتفرم جدید دایهاتسو، یعنی DNGA، ساخته شده که می‌توان آن را نمونه اقتصادی پلتفرم TNGA تویوتا دانست. ابعاد بدنه این خودرو در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب برابر با 3.9، 1.69 و 1.62 متر است. باتوجه به اطلاعات موجود، نسخه تک دیفرانسیل رایز وارد ایران خواهد شد. این محصول مجهز به پیشرانه 1.0 لیتری توربوشارژ سه سیلندر است که با اتصال به گیربکس D-CVT، توانایی تولید 98 اسب بخار قدرت و 140 نیوتن متر، گشتاور را دارد.

نسخه فول رایز امکاناتی مانند کی‌لس استارتر، مولتی مدیای لمسی همراه با دوربین عقب و دوربین پارک سمت سرنشین، کلاستر دیجیتالی، تهویه مطبوع اتوماتیک، تریم چرم و پارچه صندلی‌ها، سامانه کنترل پایداری و کنترل کشش (ESC)، دی لایت،رینگ های آلومینیومی، چراغ ها مجهز به تکنولوژی LED، آنتن کوسه ای، ترمزهای دیسکی جلو و عقب، سنسورهای هشدار دهنده موانع در قسمت جلو و عقب خودرو، 2 ایربگ، ترمزهای ABS و EBD، نشانگر وضعیت ایربگ‌ها و کمربندهای ایمنی و ... دارد.

تویوتا یاریس کراس

تویوتا یاریس کراس در تیپ هیبریدی و پیشرانه M15A برای واردات به ایران ثبت سفارش شده است. این محصول بر مبنای پلتفرم TNGA تویوتا طراحی شده است. این خودرو از لحاظ ابعاد، در جایگاه پایین‌تری از C-HR قرار می‌گیرد. فاصله محوری تویوتا یاریس کراس 2,560 میلی‌متر بوده و طول آن به 4,180 میلی‌متر می رسد. یاریس کراس همچنین 20 میلی‌متر عریض‌تر و 90 میلی‌متر مرتفع‌تر از یاریس فعلی است؛ اما همه این‌ها در حالتی هستند که هنوز هم این خودرو به‌صورت محسوسی، کوچک‌تر از C-HR است.

در نسخه هیبریدی، این خودرو مجهز به پیشرانه 1.5 لیتری M15A بنزینی و پیشرانه الکتریکی است. این پیشرانه توانایی تولید 114 اسب بخار قدرت و 141 نیوتن متر گشتاور را دارد. یاریس کراس‌های وارداتی به ایران، تک دیفرانسیل خواهند بود.

نویسنده : مریم سادات نوری

دیدگاه کاربران